hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megtartási tippek

Miért marad? És miért megy el?

„A legfontosabb vagyonunk nem az ügyfelek, hanem a lojális munkaerő” – írja Oleg Vishnepolsky, a DailyMail Online és a Metro.Co.Uk technológiai vezetője a LinkedIn-en nemrégiben közzétett bejegyzésében. „Törődj az alkalmazottakkal – és ők törődnek majd az ügyfelekkel!”

„Kilépek!” – mondta nekem. Épp akkor léptettek elő az első menedzseri pozíciómba az addigi munkakörömben felmutatott teljesítményemnek köszönhetően.

Fél év után az egyik legjobb fejlesztőm jött oda hozzám egy felmondólevéllel. Mindig is kiváló munkakapcsolatot ápoltunk – jó viszonyunk azon az időszakon alapult, amikor még magam is fejlesztő voltam.

Megdöbbentem. Megkérdeztem, miért döntött így. Azt mondta: nem érzi magát megbecsülve, úgy érzi, nem értékelik az erőfeszítéseit, nem látja a távlatokat a munkájában, és nem érzi úgy, hogy előrébb tudna lépni ezen a munkahelyen. Ugyan nem tanultam menedzsmentet, de ez volt a legjobb menedzsment-lecke, amelyet életemben kaptam.

A felmondása előtt a projektekre és a problémákra koncentráltam, és arra, hogy segítsek azoknak, akiknek erre szükségük volt. Neki soha nem volt szüksége segítségre, és olyan pontosan elkészült a projektjeivel, mint egy svájci óra.

A munkavállalók akkor maradnak, ha: - jó fizetést, - mentorálást, - kihívásokat, - előléptetést, - a folyamatokba bevonást, - megbecsülést, - értékelést, - küldetést, - bátorítást (empowerment-et), - bizalmat kapnak.

Az ő esetében a fenti ábra számos pontja nem teljesült: nem sikerült bevonni, nem kapott mentorálást, megbecsülést, értékelést, és nem volt küldetése sem. Természetesen valójában értékeltem és megbecsültem őt, de soha nem szakítottam időt arra, hogy ezt ki is mutassam felé.

Egy hosszú beszélgetést követően meggyőztem arról, hogy épp most tanulok bele a vezetésbe, és hogy igen tanulságos leckét kaptam tőle, aztán megkértem: adjon nekem csak még egy esélyt. Alázatos voltam, és elismertem előtte, hogy hibáztam.

Adott nekem még egy esélyt, és maradt. Ezt követően még sok évig dolgoztunk együtt.

6 további tipp a megtartásra

A fenti ábrához kiegészítésül még hozzátenném, hogy az alkalmazottak akkor maradnak a cégnél, ha:

  1. lehetőségeket teremtünk számukra, és megadjuk a lehetőséget, hogy fejlődjenek,
  2. kockázatokat vállalunk értük,
  3. úgy kezeljük a problémáikat, mintha a sajátjaink volnának,
  4. támogatjuk őket,
  5. méltányosan bánunk velük,
  6. őszinték vagyunk velük.
(forrás: LinkedIn Pulse)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Meghosszabbított nevezési határidő: május 31.

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés