hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megtartási tippek

Miért marad? És miért megy el?

„A legfontosabb vagyonunk nem az ügyfelek, hanem a lojális munkaerő” – írja Oleg Vishnepolsky, a DailyMail Online és a Metro.Co.Uk technológiai vezetője a LinkedIn-en nemrégiben közzétett bejegyzésében. „Törődj az alkalmazottakkal – és ők törődnek majd az ügyfelekkel!”

„Kilépek!” – mondta nekem. Épp akkor léptettek elő az első menedzseri pozíciómba az addigi munkakörömben felmutatott teljesítményemnek köszönhetően.

Fél év után az egyik legjobb fejlesztőm jött oda hozzám egy felmondólevéllel. Mindig is kiváló munkakapcsolatot ápoltunk – jó viszonyunk azon az időszakon alapult, amikor még magam is fejlesztő voltam.

Megdöbbentem. Megkérdeztem, miért döntött így. Azt mondta: nem érzi magát megbecsülve, úgy érzi, nem értékelik az erőfeszítéseit, nem látja a távlatokat a munkájában, és nem érzi úgy, hogy előrébb tudna lépni ezen a munkahelyen. Ugyan nem tanultam menedzsmentet, de ez volt a legjobb menedzsment-lecke, amelyet életemben kaptam.

A felmondása előtt a projektekre és a problémákra koncentráltam, és arra, hogy segítsek azoknak, akiknek erre szükségük volt. Neki soha nem volt szüksége segítségre, és olyan pontosan elkészült a projektjeivel, mint egy svájci óra.

A munkavállalók akkor maradnak, ha: - jó fizetést, - mentorálást, - kihívásokat, - előléptetést, - a folyamatokba bevonást, - megbecsülést, - értékelést, - küldetést, - bátorítást (empowerment-et), - bizalmat kapnak.

Az ő esetében a fenti ábra számos pontja nem teljesült: nem sikerült bevonni, nem kapott mentorálást, megbecsülést, értékelést, és nem volt küldetése sem. Természetesen valójában értékeltem és megbecsültem őt, de soha nem szakítottam időt arra, hogy ezt ki is mutassam felé.

Egy hosszú beszélgetést követően meggyőztem arról, hogy épp most tanulok bele a vezetésbe, és hogy igen tanulságos leckét kaptam tőle, aztán megkértem: adjon nekem csak még egy esélyt. Alázatos voltam, és elismertem előtte, hogy hibáztam.

Adott nekem még egy esélyt, és maradt. Ezt követően még sok évig dolgoztunk együtt.

6 további tipp a megtartásra

A fenti ábrához kiegészítésül még hozzátenném, hogy az alkalmazottak akkor maradnak a cégnél, ha:

  1. lehetőségeket teremtünk számukra, és megadjuk a lehetőséget, hogy fejlődjenek,
  2. kockázatokat vállalunk értük,
  3. úgy kezeljük a problémáikat, mintha a sajátjaink volnának,
  4. támogatjuk őket,
  5. méltányosan bánunk velük,
  6. őszinték vagyunk velük.
(forrás: LinkedIn Pulse)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés