hirdetés
hirdetés
hirdetés

Passzív létszámcsökkentés

Mi lesz veled, autóipari munkaerő?

Hagyják elszivárogni a munkaerőt az autóipari beszállítók, válaszul az ágazat lejtmenetére. A többség kivár, tömeges leépítést nem terveznek a következő fél évben, sőt, egy kis részük létszámot bővít – derült ki a HR-Evolution Kft. autóipari munkaerőpiaci körkérdéséből.

Hagyják elszivárogni a munkaerőt az autóipari beszállítók, válaszul az ágazat lejtmenetére. A többség kivár, tömeges leépítést nem terveznek a következő fél évben, sőt, egy kis részük létszámot bővít – derült ki a HR-Evolution Kft. autóipari munkaerőpiac körkérdéséből.

A válaszadó autóipari beszállító vállalkozások 43 százalékának csökkent a foglalkoztatotti létszáma az elmúlt fél évben, 23 százalékuknál stagnált, 33 százalékuknál pedig nőtt. A megkérdezettek 23 százalékánál történt kis mértékű, legfeljebb 15 százalékos létszámleépítés az elmúlt fél évben.

Hagyják elszivárogni a dolgozókat

„Szembetűnő az elmúlt fél év létszámcsökkenése és a leépítések közötti különbség. Ebből arra lehet következtetni, hogy a cégek passzívan csökkentik a létszámukat. Nem küldik el, egyszerűen hagyják elszivárogni a dolgozókat, a fluktuációval távozók helyére nem vesznek fel senkit” – mondta Csikós-Nagy Katalin a HR-Evolution ügyvezetője, fluktuációskezelési szakértő.

A megkérdezett vállalkozások nem terveznek tömeges létszámleépítést a következő fél évben sem. 53 százalékuk stagnálásra számít a létszám alakulásában, 29 százalék vár csökkenést, 16 százalék pedig növekedést tervez.

Egyszerre hiány és többlet

Csikós-Nagy Katalin szerint rövid távon az autóipar lassulásának munkaerőpiaci hatásait tompítja más szektorok munkaerő-szükséglete. A munkaerőpiacra kikerülő munkavállalókat felszippantják a munkaerőhiánnyal és fluktuációval küzdő vállalatok, valamint az új beruházások. Ezen felül a felszabaduló munkaerőtöbblet lassíthatja az elmúlt egy-két évben tömegesen jelen lévő ukrán és szerb munkavállalók beáramlását.

A szakértő szerint ez a fajta kettősség jól jellemzi a mai munkaerőpiacot. Egyszerre van jelen munkaerőhiány és munkaerőtöbblet akár vállalaton belül is. Az Elektrolux példája – amely egyszerre leépít és beruház – intő jel, hogy a jelenlegi munkaerőpiaci változások legveszélyeztetettebbjei az alacsony képzettségű munkavállalók. Az elmúlt két évben jelentősen megemelkedett béreket az alacsony hozzáadott értékű munkát végző gyárak egy része már nem képes kitermelni. Két út áll az ilyen cégek előtt: gépesít, vagy az olcsóbb munkaerő reményében keletebbre költözik.

Nem szabad bizonytalanságban hagyni a dolgozókat

A tanácsadócég szerint ebben a helyzetben különösen fontos a kommunikáció. A munkaerőpiaci helyzet híre a dolgozókhoz is eljut, hallják, hogy válságban a német autóipar, érkeznek hírek az elbocsátásokról, elmaradó beruházásokról, bőrükön érzik a csökkenő megrendeléseket. Nem tehet úgy a munkáltató, mintha semmi sem történt volna.

Bizonytalanságban hagyni a munkavállalókat a legrosszabb megoldás, ami fokozhatja a fluktuációt, kulcsmunkavállalók mehetnek el. Folyamatosan – és lehetőleg szóban – kell tájékoztatni a dolgozókat, hogy mi van és mire számíthatnak a jövőben. Akkor is, ha az adott céget egyáltalán nem érinti a csökkentés. A kulcsemberekkel javasolt személyesen is beszélni. Ha pedig leépítésre kerül sor, transzparensen és gondoskodóan kell megvalósítani, hogy ne sérüljön a munkáltatói márka. Tanulni kell a korábbi válság hibáiból, aminek a hatásait sokan máig nem győzték helyrehozni - tanácsolja Csikós-Nagy Katalin.

 

A fluktuáció megelőzése a megfelelő kiválasztással kezdődik. Gyere el az alábbi konferenciánkra, és kapj választ az égető kérdésekre!

Matchmaking

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Mi a célravezető? Mesterséges intelligencia? Tesztek? Megérzés? Rutin? 
Válaszok az égető kérdésekre 2019. november 5-én a Matchmaking – Toborzás/kiválasztás konferencián DEMO-túrával egybekötve.

Program:

 DEMO-túra csoportokra osztva

 Pszichológia a kiválasztásban: mire figyeljünk?
Dénes Eszter, Klinikai szakpszichológus, Kogwheel Consulting-alapítója
Tesztek vagy intuíció? Kognitív torzítások egy interjúhelyzetben... Számos pontja van a kiválasztásnak, ahol tetten érhető a pszichológia, és segíti a hatékonyságot, ha tisztában vagyunk ezzel. 

 Beszéd alapú kiválasztás módszerei és felhasználási területei
Kisházy Gergely, logopédus, igazságügyi munka- és szervezetpszichológus, COVA
A beszédalapú kompetenciák nem csak hazugságvizsgálókkal mérhetők, HR-esként utolérhető a szemmel és füllel is tesztelhető beszédteljesítmény is. Mire érdemes tudatosan is figyelni egy állásinterjú közben?

 A kutya és a farok esete: "Csak el ne ijesszem a jelöltet"...   
Horváth András,  Szervezeti tanácsadó, Remedios consulting
Manapság jobban félünk a jelölt elfutásától, mint attól, hogy megcsináljuk a megfelelő kiválasztási folyamatot. Válaszok a paradox helyzetre.

 Hagyományos mosópor kontra Ariel: Te melyiket próbálod ki hamarabb?
Lupkovics Edit, IT Divízió vezető, Jobsgarden
Hogyan legyen izgalmas és egyedi az ajánlatod? Hogyan briefeld a toborzódat, hogy jó jelölteket kapj?

 Álláskeresés a virtuális világban? Így toborozz szórakoztatva!
Ficza János, PR menedzser, Workania.hu
Hogyan lehet adatbázist és márkát építeni egyszerre? Természetesen úgy, ha egyidőben szórakoztatsz és informálsz. Esettanulmány bemutatása az Álláskeresés Labirintusáról.

 Felmérjük? Mit? A kompetenciáinkat? Avagy hogyan tegyük közérthetővé a személyiséget?
Füzér Gábor, Ügyvezető igazgató, Assessment Systems
Akkor is objektíven mérhető, ha egyedi és csak a miénk? Az előadás arra ad választ, hogy miként lehet az egyedi, cégre és pozícióra szabott kompetenciarendszereket megbízhatóan mérhetővé, érthetővé tenni.

 A megtartás az új toborzás
Fazekas László, Head of Marketing, Games for Business
A toborzás napjainkban hatalmas kihívások és szemmel látható költségek elé állítja a cégeket. A megoldás nem feltétlenül a ráfordított erőforrások növelésében, hanem inkább a szemléletváltásban rejlik.

 Max, a digitális toborzási asszisztens
Felméry Krisztina, Academic Relations & Employer Branding Lead, Tata Consultancy Services Hungary
Tapasztalati beszámoló a chatbot által történő toborzás tanulságairól.

 Dupla számú releváns jelentkező extra rövid határidővel: a Vision Express toborzási kampánya
Horváth Ádám, Társalapító, Brandfizz
Egy munkáltató márkaereje akkor válik láthatóvá igazán, amikor gyorsan kell nagyobb létszámot toborozni. A Vision Express integrált toborzási kampányának eredményeit, dilemmáit, kihívásait és tanulságait osztjuk meg. 

 Járt utat járatlanért…csak nyugodtan!
Kalocsai Lea, Értékesítési igazgató (Hun, PL, RO), Codecool
Nem feltétlen budget kérdése az innovatív toborzási csatornák használata ebben az új, jelöltközpontú világban…

 Miért, hogyan, mit tegyünk a sikeres onboardingért?
Katona Melinda, Boreális ügyvezető, Szervezeti tanácsadó
Ha végre, nagy nehezen megtaláltuk a befutót, ne ijesszük el az illetőt egy nem megfelelő onboarding folyamattal. Integráció mesterfokon: onboarding útmutató a mindennapi gyakorlatban.

Részvételi díjak:
Teljes árú részvételi díj: 39 900 + áfa/fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 36 900 + áfa/fő

A jelentkezési lap letöltéséhez kattints a képre, majd kitöltve juttasd vissza a szervezőknek a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  e-mail címre:

Letöltöm a jelentkezési lapot! 


Időpont: 2019. november 5. (9.00 - 15.30)
Helyszín: CEU Auditórium A (1051 Budapest, Nádor u. 15.)
Kapcsolat: Tóth Jázmin,  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. , 061 430 4544

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés