hirdetés
hirdetés

#karácsonyCOVIDidején

Lesz-e céges karácsony 2020-ban?

A vezetés a számokkal, a HR a home office okozta munkahelyi konfliktusok vizsgálásával, a munkavállaló pedig az állandó maszkviseléssel, hőmérőzéssel és bezártsággal van éppen elfoglalva. Minek ünnepeljük a Mikulást és a Karácsonyt? – teheted fel a kérdést. Hisz örülhetünk, ha a puttonyban a mogyoró mellé negatív vírusteszt kerül. A cikk eredetileg az Eureka Blogon jelent meg.

Mondhatnánk, hogy ez most mindenkinek púp a hátára:

A vezetőség az üzleti tervezéssel, a folyamatok átszervezésével van elfoglalva. Örülnek neki, hogy a visszaesett bevételek mellett még szórni sem kell a pénzt egy karácsonyi ünnepségre.

A HR nyakába szakadt a home office okozta helyzet (vagy inkább problémák?) kezelése. Jellemzően rájuk lett terhelve emellett még a munkavállalók fejlesztéseinek, csapatépítéséinek megszervezése, méghozzá egy eddig teljesen ismeretlen terepen: az online térben. “Oldd meg!”, “Légy kreatív!“, “Nézz körül!” – csupa olyan kérés a menedzsment részéről, mely a már eleve túlterhelt HR-t csak stresszhelyzetbe kergeti. A kényszerhelyzetre pedig csak kényszermegoldás fog születni – és azzal senki nem lesz igazán elégedett.

A munkavállaló pedig alig szokott hozzá a kényszer home office-hoz, máris készülhet a “második hullámra”. Alig lélegzett fel az első sokkból, máris újból aggódhat a szerettei, egészsége vagy egzisztenciája miatt. Arról nem is beszélve, hogy az optikusoknál már csak az internetszolgáltatók örülnek jobban az új helyzetnek – annyit ülünk ugyanis az otthoni monitor előtt, hogy kész ünnepnap, ha legalább az ünnepeket nem ott tartjuk.

A valóságban most van igazán szükség a csapatépítésre.

Problémából megoldás 

Elmarad vagy átalakul? 

Még halk a cybertér az online csapatépítő ajánlatoktól, itt ott felhangzik a Google-be begépelt  kültéri csapatépítő játékok a már megszokott vicces csapatépítő játékok mellett. A közösségi média fórumokon a legtöbben azonban arról számolnak be, hogy elmarad, szaloncukorral pótolják, pénzjutalommal kompenzálnak, vicces videókat küldenek körbe. Ahol lehetséges a kisebb csoportok együttes mozgatása, ott szóba jöhetnek a szabadtéren játszódó élményközpontú csapatépítők – amíg az időjárás engedi -, ahol nem megoldható ott pedig marad a meglepetés ajándékcsomag. Ennyi lenne a lehetőségek végtelen tárháza?

A tartós home office időszak legnagyobb kihívása

A monitor fogságában

A csapatépítésre szükség van. Legyen a helye az iroda vagy az online tér. Nélküle lelketlenné válik a közös munka. A logika talán azt diktálja, hogy a fizikai távolság nem teszi lehetővé a valódi kapcsolódást, azonban a tartós otthonlétben a csapat szétesik, hiányzik a vállon érintés, a közös 5-10 perces séták a boltig, ahol Snickerst vehettünk az önmagából kifordult kollégának. Az elmúlt fél évben ezekből ritkán, korlátozva jutott. Éhezzük, szomjazzuk a társas interakciókat!

Arról nem is beszélve, hogy az idei év egy együtt átélt közös trauma. Egy közösen megtapasztalt rossz élménnyel szemben pedig közösen lehet a legjobban fellépni. Egymás támogatása, a közös mosolyok, online vállat vállnak vetve kiállás megvillantja a közösség igazi erejét. Bár a pandémia és a korlátozások sok nem várt kompromisszumra kényszerítettek bennünket, de mutassuk meg, hogy mindent nem vehet el tőlünk! A kapcsolatainkat és ünnepeinket ápoljuk “távolról”!

Céges házibuli, kötöttségek nélkül, maximális védelemben.

Elég sok mindenről kellett idén lemondanunk, kellemetlen, ha még az éves buli, vacsora is elmarad ezzel az egész éves munka megköszönése. Ezért is szeretnénk hinni, hogy minél több vezető és döntéshozó látja be azt, hogy a karácsonyi céges rendezvény egy olyan szervezeti kultúra elem, ami nélkül alapjaiban inoghat meg a bizalom, az elégedettség, a csapatdinamika, aminek lökéshulláma simán lehet egy új tavaszi felmondáshullám.

További hasonló tartalmakért látogass el az EurekaGames oldalára!

dr. Kalmár Péter
a szerző cikkei

(forrás: Eureka games)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!

hirdetés