hirdetés
hirdetés
hirdetés

Több szabadságot mindenkinek!

Korlátlan szabadság: mindkét félnek megérné

Aki böngészett az elmúlt évtizedben álláshirdetéseket, már ismerhet minden bevett formulát a jelentkezők elcsábítására, a dinamikus csapattól a fiatalos munkakörnyezeten át a pingpongasztallal és csocsóval felszerelt lounge-okig. A MetLife által készített, a munkavállalók juttatási trendjeit elemző felmérés szerint azonban minden igyekezet hiábavaló, a dolgozókat két egyszerű dolog érdekli: a pénz és a szabadidő.

A kutatáshoz 2600 teljes munkaidőben dolgozó amerikai munkavállalót kérdeztek meg, és legtöbben (a válaszadók 72 százaléka) a korlátlan számú fizetett szabadnapok lehetőségét jelölték meg a legcsábítóbb juttatásként - olvasható a Qubiten. Ez a lehetőség olyanokat előzött meg, mint az egészséges életmódot jutalmazó egészségbiztosítás, a fokozatos nyugdíjazás, a fizetett alkotói szabadság vagy az ingyenes, illetve legalább kedvezményes munkahelyi szolgáltatások, a fodrászattól a mosodáig.

Az eredmények ráadásul generációk között is univerzálisak. A korlátlan, fizetett szabadságot a Z-generációs dolgozók (21-22 évesek) 73 százaléka, az Y-generációsok (23-36 évesek) 80 százaléka, az X-generációsok (37-52 évesek) 70 százaléka és a baby boomerek (52 fölöttiek) 63 százaléka jelölte meg csábító ajánlatként.

Úgy néz ki, hogy win-win

A munkaadók által kínált kreatív juttatások többségét azért találták ki, hogy a nap lehető legnagyobb részében a munkahelyen tartsák az alkalmazottakat – állítja a munkahelyi kollaborációt és produktivitást kutató Jason Fried. Étkezdét működtetnek, hogy a munkavállalók ne járjanak el hosszú ebédszünetekre, és orvosi rendelést biztosítanak, hogy ne a város másik felén dolgozó háziorvoshoz kelljen elugraniuk. A felmérés szerint ezekre igényt is tartanak a munkavállalók.

Az Egyesült Államokban viszont már egyre több, a techszférán kívül elhelyezkedő cég is kínál korlátlan, fizetett szabadságot, ami a mindenféle részmegoldásokkal szemben valódi választ nyújthat a produktivitási problémákra. Ebben a konstrukcióban a dolgozók bármikor indoklás nélkül kivehetnek egy-egy szabadnapot, ha éppen személyes dolguk akad, vagy csak úgy érzik, hogy kimerültségükre jól jönne egy pihenőnap. Mivel két nagy stresszfaktort is kiiktat ez a rendszer (kikérni a főnöktől a szabadságot és a hátramaradó szabadnapokkal való matekozást), a hosszú távú hatás a munkaadónak és a dolgozóknak is kedvező. Ráadásul egy 2018-as tanulmány szerint az ilyen helyen dolgozó amerikaiak kevesebb (13) szabadnapot vettek ki átlagosan az előző évben, mint az olyan munkavállalók, akiknek meghatározott számú szabadnapot biztosít a munkahelyük (15).

A MetLife arra is kíváncsi volt, hogy azokat a teljes munkaidős dolgozókat, akik az úgynevezett gig economy (szabadúszók, Uber-sofőrök, Airbnb-hosztok stb.) felé kacsintgatnak, mivel lehetne meggyőzni, hogy maradjanak jelenlegi munkahelyükön. A válaszadók fele a több pénzt jelölte meg első helyen, de a legnépszerűbb válaszok között volt a rugalmasabb időbeosztás és az otthonról való dolgozás lehetősége is.

(forrás: Qubit)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés