hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tabuk

Kik keresnek a legtöbbet?

A fizetések.hu mindent tud a magyarországi bérekről, és arról is, hogy kiket mi érdekel e téren a legjobban. 

A Fizetések.hu egy évtized alatt közel 750 ezer adatot gyűjtött össze a hazai bérekről és juttatásokról. 2007 óta a legtöbb munkavállaló a kiskereskereskedelem, az információs technológiák, valamint az autóipar béreire volt kiváncsi. A legnépszerűbb keresés az adminisztratív alkalmazotti fizetés, hiszen eddig 32 ezerszer nézték meg ennek a pozíciónak a béradatait. Legtöbben a válság idején fürkészték a fizetéseket: 2010-ben és 2011-ben is évente több mint 100 ezren hasonlították össze másokkal a bérüket.

Idén eddig összesen 63 ezer alkalmazott töltötte ki az anonim online fizetési felmérést, a korábbi évekhez hasonlóan az IT a leggyakoribb kategória idén is. Ezen kívül az autóipar, az építőipar valamint a bank- és pénzügy béreire voltak a legtöbben kíváncsiak.

Legtöbbet és legkevesebbet fizető szektorok

Nem csoda az informatikusok kiemelkedő érdeklődése a fizetések iránt: évek óta nagy a kereslet irántuk a munkaerőpiacon, ennek köszönhetően rohamosan növekedtek ebben a szektorban a bérek is. Idén is Magyarországon az információs technológiák területén dolgozó munkavállalók keresik a legtöbbet, átlagosan bruttó 475 ezer forintot. Havi bruttó 400 ezer forint felett keresnek még a tanácsadói tevékenység, a telekommunikáció, a bank- és pénzügy, valamint a biztosítás területén dolgozó alkalmazottak.

A legkevesebbet az idegenforgalom és a vendéglátóhelyek, a postai és futárszolgálatok, az erdőgazdálkodás, valamint a szociális ellátás területén keresik.

Tilos a fizetésről beszélgetni!

A munkavállalók 6 százaléka a családja és barátai előtt nem titkolja, hogy mennyit keres, de a legtöbb munkahelyen tilos az alkalmazottaknak egymás között fizetésükről beszélni. Ez a legfőbb oka annak, amiért az emberek örömmel informálódnak a világhálón a bérezéskről. Ráadásul az állást kínáló cégek mindössze 10 százaléka jelöli meg az álláshirdetésben a várható bér nagyságát, így nem csak az aktív dolgozók, hanem az álláskeresők számára is fontos, hogy tudják, melyik pozícióban mennyit lehet keresni.

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés