hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egyperces igazság

Ki tudja legjobban, mi motivál egy munkavállalót? Talán épp saját maga…?

Könyveket olvasunk, cikkeket bújunk, előadásokat hallgatunk arról, vajon mi épp a legnagyobb megtartó/motiváló eszköz – mit szeret az Y generáció? Mi marasztal a cégnél egy fizikai dolgozót? Vagy egy már hosszabb karrierutat bejárt Baby boomert?

Sokat beszélgettem a motivációról ugyanazon generáció különböző tagjaival (Baby bommertől a Z-ig), ezen kívül kékgallérossal-fehérgallérossal, családossal-egyedülállóval, extrovertálttal-introvertálttal… egy kérdés fogalmazódott meg bennem, miért akarunk általánosítani?

Sejteni persze lehet a korosztályok igényeit, valószínű egy Y-ost még az előrelépési lehetőség és egyre növekvő felelősség jobban motivál, ellenben, ha egy fiatal éveiben járó szülőről beszélünk, már lehet, hogy más megoldás segít a lojalitásához.

Ugyanez a helyzet a home office-al mint vonzó körülménnyel, sokan korosztálytól és szakterülettől függetlenül szeretnék igénybe venni, azonban olyan dolgozóval is találkozni, aki szívesebben jár be minden nap egy jó társaságba, és lecserélné ezt a lehetőséget valami teljesen más opcióra, ami az ő számára hasonló értékkel bír.

Egy bizonyos receptet keresünk, amivel különböző életszakaszban(!) lévő és más személyiségű dolgozók motiválását szeretnénk elősegíteni. Talán, ha jobban bevonnánk az érintetteket, meglepően könnyebben megtalálnánk a legstabilabb összetevőket, amiktől az adott személy szívesebben marad a csapatunkban. Érdemes lehet kibújni a könyvek, előadások és konferenciák árnyékából, és időnként lenéznie a HR-esnek vagy vezetőnek az osztályára, vagy a gyártósorra és szemtől-szemben megkérdezni a dolgozóit.

Ha a marketing már eljutott arra a szintre, hogy a (nem csak) törzsvevőik igényeit személyre szabottan elégíti ki, miért ne lehetne ezzel párhuzamosan egy lojális dolgozóra is „törzsvevőként” tekinteni, és motivációja szinten tartásával egyénileg foglalkozni? 

Természetesen az érintettek bevonása nem minden munkahelyen lehetséges, például egy többszáz fős multinál elképzelhetetlennek tűnik a dolgozók igényeit egyenként kielégíteni. Azonban ha legalább már csak bizonyos csoportok képviselőivel (csoportvezetőkkel, projektvezetőkkel, osztályvezetőkkel és néhány munkavállalóval) leülünk egy csoportos beszélgetésre, máris sokkal tisztább képet kaphatunk a munkavállalóink igényeiről.

Érdemes legalább törekedni arra, hogy a cég lehetőségeihez mérten egy motivációs csomagból mindenki maga válassza ki a számára legértékesebb összetevőket, illetve adhasson hozzá olyan pluszokat, amik a teljesítményt nem akadályozzák, de számára fontos lehet.

Ettől függetlenül, ahogy számos employer branding szakértőtől is hallhattuk, fontos a vállalat valódi értékeinek felmérése és kommunikálása, viszont lehet, hogy egy egyénre szabott lojalitás csomag lesz éppen a következő ilyen munkaerő bevonzó és megtartó mágnes.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés