hirdetés
hirdetés
hirdetés

Felelősségvállalás

Itt mindenki nyer! Ezért érdemes szabadidősportot szponzorálni

Vállalata sportszponzoráción gondolkozik? Olvassa el dr. Szabó Ágnes (egyetemi adjunktus, Budapesti Corvinus Egyetem), a Legfittebb Munkahely Program külső szakértőjének gondolatait arról, hogy miért érdemes a versenysport mellett a szabadidősportban is gondolkodni!

A szponzorálás az 1970-es években jelent meg a hivatásos sport területén. A vállalatok különböző célok, motivációk miatt szponzorálják a sportot: ezek közé tartozik a hírnév, imázs építése, társadalmi felelősségvállalás, kapcsolatépítés a célcsoporttal, termékbevezetés, termékpozicionálás, referencia, márkatudatosság, lojalitás építése, értékesítési volumen növelése, médiamegjelenés, üzleti partnerekkel történő kapcsolatépítés vagy a személyes célok.

A felelősségvállalás befelé is értékes

A szabadidősport-szponzorálás jellemzően az események szponzorálását jelenti, amit alapvetően termékek népszerűsítésére, imázsépítésre, pozitív kép kialakítására, társadalmi felelősségvállalás demonstrálására használhatnak a vállalatok. A pozitív kép, a felelősségvállalás nemcsak kifelé, hanem befelé, a saját dolgozóik felé is értékes. A szponzorált esemény által könnyebb a célcsoport elérése. A vállalatok egy része szabadidős közösségekhez, szabadidős programokhoz szeretne csatlakozni, amelyekből szerencsére hazánkban is egyre több van. Elsősorban a közvetlenebb, aktívabb kapcsolatok létrehozása a cél, a márkák a szabadidősport-szponzorálással közelebb tudnak kerülni az emberekhez, a célcsoportjukhoz, a „saját közegükben”.

Kevesebb kockázat, nincs eredménykényszer

A szabadidősport szponzorálása biztonságosabb, nincsenek olyan kockázatok, amelyek a hivatásos sportban jelen vannak (az elvárt sikerek, a sikerhez vezető út során felhasznált eszközök, dopping, botrányok, sérülések), itt nincs eredménykényszer, mindenki nyertes, aki például egy futóversenyen célba ér, ami hatalmas előny.

Azt, hogy az adott vállalat a szabadidősportot vagy a hivatásos sportot választja, több tényező befolyásolhatja: a vállalat célja, stratégiája, piaci helyzete, piaci részesedése, sikerei, a vezető személyisége, elkötelezettsége, a vállalat érettsége, kora (általában márkát építeni, országos ismertségre szert tenni nagy médiamegjelenéssel, így a hivatásos sport szponzorációjával lehet), a vállalat CSR-hez való viszonya (a szabadidősport kiválóan alkalmas imázsépítésre, társadalmi felelősségvállalás demonstrálására befelé és kifelé is).

Milyen elvárásoknak feleljen meg a kiválasztott sportesemény?

A szabadidősportot választó vállalati szponzor a következőket várja el:

- széles körű elérés, azaz legyen magas a résztvevők száma az adott rendezvényen vagy az adott sportágban, szolgáltatónál,

- állandóság, rendszeresen megrendezésre kerülő, jó minőségű események, magas minőségű szolgáltatás,

- professzionális kiszolgálás profi rendezvényeken,

- médiamegjelenés,

- kizárólagosság, legalább az adott iparágon belül,

- szponzorációs stratégia megléte, szakmaiság.

Ha vállalata sportszponzoráción gondolkozik, ne csak a professzionális sportban, hanem a szabadidősportban is gondolkodjanak!

dr. Szabó Ágnes, egyetemi adjunktus, Budapesti Corvinus Egyetem; Legfittebb Munkahely Program külső szakértője
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés