hirdetés
hirdetés
hirdetés

A megtartás mágiája

Hogyan ne veszítsd el a kékgallérost 10 nap alatt?

Magyarország legnagyobb fluktuációkutatását folytatta le a HR-Evolution Kft. 6300 fős mintán.  A kutatásban három fő tényezőt tártak fel: melyek a magyar munkavállalók elköteleződését fenyegető tényezők, mi jellemzi a dolgozók munkahelyváltással kapcsolatos attitűdjét, valamint, mik lehetnek a megtartás kulcstényezői. Korábban ekkora mintán sosem vizsgált eredményeket mutatunk be.

A kékgalléros munkavállalók magunkhoz csábítása, elkötelezése és megtartása kifejezetten forró téma a HR világában, és számos fizikaiakkal foglalkozó szakembernek okoznak álmatlan éjszakákat az ezen a területen mutatkozó problémák. Amik egyáltalán nem légből kapott rémhírek. Hiszen előfordul – főként a fiatalok körében –, hogy a dolgozó akár 1-3 hónapi munkaviszony után is dobbant.  Az idősebbek valamivel türelmesebbek, de az ő lojalitásukat sem szabad készpénznek venni.

Miért hagy el a kékgalléros?

A kutatás eredményei alapján a kékgalléros munkavállalók körében a felmondás elsődleges indoka az, hogy a munkaadók nem tartották be, amit ígértek (42 %). A felmondás második legmeghatározóbb tényezője, a több fizetés és a vonzóbb juttatások lehetősége (39 %), végül pedig az embertelen bánásmód (35 %). Az embertelen bánásmód a női fizikai dolgozók esetében nagyobb hangsúllyal befolyásolja a felmondási szándékot, mint a férfiak esetében.

Sok cég esik abba a hibába, hogy nem számol a fizikai dolgozók cégről alkotott első benyomásával és jóllétével, és akár egészen apró dolgokkal is folyamatos csalódást okoz a dolgozóinak. Hogy mégis hogyan? Az utóbbi években felkapott employer branding-gel. Azt szögezzük le, hogy az employer branding nem ördögtől való, de sok esetben esnek túlzásba a cégek, és unikornist ígérnek, miközben egy sánta szamárral (se) tudnak szolgálni. A fluktuációkutatás egyik résztvevője szerint: „Azért mondtam fel, mert mást kaptam, amit ígértek.” Kiemelten fontos, hogy az employer branding stratégia és külső kommunikáció során tett ígéreteket és értékeket azután is betartsuk és képviseljük, hogy sikerült „elcsábítani” a jelöltet.

A megtartás fortélyai

 A hosszú távon maradás elsőszámú feltétele a jó csapat, és hogy a munkavállaló kijöjjön a kollégákkal (67 %). Mindkét nem számára ez a tényező az, amelyik a hosszú távú elköteleződést eredményezi egy munkáltatónál. A fizetés sokkal fontosabb a férfiak esetében – 14% pont különbség mutatkozott a két nem között a kérdésben. A nőknek valamivel fontosabb tényező ebben a témában a megfelelő munkaidőbeosztás (35,7 %), az emberi bánásmód (32,3 %) és a munka elismerése (33,5 %). Ezek alapján elmondható, hogy amelyik cég csak és kizárólag a fizetést gondolja a megtartás eszközének, tévúton jár.

A HR-Evolution Kft. átfogó fluktuációkutatásának főbb megállapításai tehát:

  • a vezető felmondási indok a csalódás,
  • a jó csapat még a fizetésnél is fontosabb,
  • az emberi bánásmód már alapelvárás.
Sas Eszter Krisztina, online szerkesztő/újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Vedd kezedbe (akár magán, akár szervezeti) céljaidat és dolgozz velük! Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én

Az MPRSZ tavaly negyedik alkalommal hirdette az Employer Branding Awardot. Május 14-én ezeket a díjnyertes megoldásokat ismerhetik meg a résztvevők.

Ne róluk, hanem velük beszélgessünk! Kékgallérosoktól , IT-soktól, Y-os tehetségektől, kismamáktól lehet kérdezni egy nyitott kerekasztalbeszélgetés keretében május 22-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIN-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

hirdetés