hirdetés
hirdetés

Közösségépítési best practicek

Hogyan építs erős munkahelyi közösséget?

A megtartás, a motiválás és a bevonzás szempontjából is kulcsfontosságú az erős munkahelyi közösségek kialakítása. Igaz ez a békeidőkben is, de még igazabb az olyan bizonytalan helyzetekben, mint a mostani. A Blue Colibri App csapata összeszedte, miért és hogyan érdemes erősebbé kovácsolnunk a munkahelyi közösségeket.

Peter Drucker vezető tanácsadó szerint „A kultúra megeszi a stratégiát reggelire”. Vagyis a vállalati stratégia mindig annyit ér, amennyire erős a céges kultúra. Téved, aki azt hiszi, hogy ki lehet dolgozni hatékony üzleti és vállalati stratégiát anélkül, hogy a munkavállalók be lennének vonva a cég életébe, elkötelezettnek és motiváltnak éreznék magukat. Hiszen egy cég sikere nemcsak a vezetőkön, de az embereken is múlik. 

A csapat még a fizetésnél is fontosabb

Az életünk során átlagosan több mint 75.000 órát töltünk a munkahelyünkön. Ez azt is jelenti, hogy sokszor többet látjuk a munkatársainkat, mint a barátainkat. Éppen ezért a jó csapat, a családias légkör és a támogató környezet mindennél előrébb való. A Blue Colibri App eddigi elkötelezettségméréseinek és belső employer branding projektjeinek eredményei arra világítottak rá, hogy a munkavállalók 39%-a szerint a jó csapat és az összetartó közösség ellensúlyozhatja a rosszabb munkakörülményeket is (bér, rossz vezető). A több mint 5 éve a munkaerőpiacon lévő szellemi munkát végző dolgozók 78%-a akkor köteleződik el igazán egy munkahely mellett, ha jó a csapat.

Ezért megkerülhetetlen, hogy erős munkahelyi közösségeket építsünk

A munkahelyi közösségeknek hatalmas megtartó erejük van. De nemcsak a már meglévő munkatársak céges identitásának kialakulását segítik, hanem az új belépők beilleszkedését is. Emellett az erős informális munkahelyi kapcsolatok motivációt is adnak. A motivált dolgozók pedig szívesebben és aktívabban járulnak hozzá a vállalati célok teljesítéséhez. A szervezeten belüli előnyök mellett, a vállalat piaci megítélését is jobbíthatják az erős közösségek, hiszen azoknak a munkahelyeknek, amelyekben kifejezetten nagy hangsúlyt fektetnek az emberekre és a csapatra, hamar híre megy. 

Nem érdemes felülről irányítani 

A munkahelyi közösségek kialakítása egyfelől minden munkavállaló egyéni döntése és felelőssége, azonban HR-esként és cégvezetőként is elősegíthetjük a folyamatot. Ehhez elengedhetetlen, hogy olyan szervezeti kultúrát alakítsunk ki, amely sarkallja és hirdeti a vállalati élet felpezsdítését, valamint amelyben szabadon elmondhatja bárki az ötletét, véleményét, Ez egyfajta vállalati nyitottságot igényel, valamint a megfelelő időbeli és anyagi források biztosítását. Ahhoz pedig, hogy a munkavállalók aktívan kommunikáljanak és fenn tudják tartani a kapcsolatot, érdemes erre egy dedikált platformot is biztosítani számukra.

Közösségépítési best practicek

Az alábbiakban mutatunk néhány már jól bevált ötletet és stratégiát, amikkel hatékonyan szervezhetők közösségekbe a munkavállalók. Fontos megjegyezni, hogy minden szervezet más és más, így ezeket nem érdemes tökéletesen lemásolható receptekként felfogni, hanem egyfajta inspirációként a közösségépítés útján.

1.     Storytelling avagy ismerjük meg cégünk emberi oldalát!

A storytelling alkalmazásával jobban megismerhetik egymást a kollégák, jobban tudnak kapcsolódni egymáshoz, felszínre kerülhetnek a hasonlóságok és a szinergiák. Erre jó gyakorlat a munkavállalói vlog és blog indítása, amelyben minden héten felteszünk egy adott kérdést, amelyet meg kell válaszolnia az aktuális kihívottnak. Miután elkészült a válasz és publikálva lett, kihívják a következő jelöltet szintén egy kérdés megválaszolására.  

2.     Közvetlen kapcsolat a vezető és a munkavállalók között

Ne csak a kollégák közt, hanem a vezetőség és a munkatársak között is építsünk közvetlen hidat. Erre jó példa egy CEO fórum/vlog létrehozása, amelyben a munkavállalók közvetlenül tehetik fel a kérdéseiket a vezetőkhöz, valamint lehetőséget teremt arra is, hogy a vezetők direkt módon juttassák el a legfontosabb információkat és bejelentéseket a kollégákhoz, akik ezekre azonnal reagálhatnak is.

 3.     Amire büszkék vagyunk

A pozitív visszajelzések kultúrájának erősítése a szervezeten belül az egyik legjobb közösségépítő gyakorlat, hiszen az elismerés nemcsak arra hat pozitívan, aki kapja, hanem mindenki másra is, aki osztozik benne. Egyrészt HR és management oldalról bemutathatjuk a kiemelkedően teljesítő kollégákat, a vállalati sikereket és mérföldköveket. Másrészt a munkavállalók közvetlenül oszthatják meg egyéni és csoportos sikereiket is, amelyeket a közösségeken belül ünnepelhetnek meg.

4.     Tudásbázis

A közös fejlődés és tudásátadás szintén erősíti a közösségérzést. Teremtsünk lehetőséget arra, hogy a munkavállalók megoszthassák egymással azokat a kurzusokat, könyveket, cikkeket, tudásanyagokat és rendezvényeket, amelyek segítik a szakmai fejlődésüket.

 5.     CSR – nemcsak a vállalatnak, hanem a környezetnek is jó

Egy jó ügy mellé állni nemcsak egyénileg, de csapat szinten is jó érzés. A munkatársak különféle helyi vagy országos társadalmi kezdeményezésekre hívhatják fel egymás figyelmét, valamint ők maguk is szervezhetnek olyan programokat, amelyekkel nemcsak a közösséget építik, de a társadalomért és a környezetért is tudnak tenni. 

6.     Együtt a munkahely falain túl is

Teremtsük lehetőséget arra, hogy az azonos érdeklődési körű és hasonló sporttevékenységeket végző munkatársak megoszthatják élményeiket, ajánlhatnak egymásnak programokat, vagy épp közösen szervezhetnek kihívásokat, versenyeket. 

Digitális eszköz a közösségek építésére

Blue Colibri App belső kommunikációs felület legújabb funkciójával a közösségépítés egyszerűbb, mint valaha. A Közösségek funkcióval tetszőleges számú és összetételű munkahelyi csoportot hozhatunk létre, akik saját kis közösségükön belül híreket, képeket, videókat és eseményeket oszthatnak meg egymással. A közösségeket bármely szempont alapján kialakíthatjuk, legyen szó érdeklődési területről, hobbiról, szakmai irányultságról. A kollégák reagálhatnak egymás bejegyzéseire, meghívhatnak másokat is a releváns csoportokba, sőt, ők maguk is megszervezhetik és kialakíthatják saját közösségüket. 

A közösségeknek rendkívül erős megtartó ereje van, építsük őket! Ha szeretnél mélyebb betekintést nyerni a Blue Colibri App Közösségek funkciójába, kérj tőlünk ingyenes demót!

(x)

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés