hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kékgalléros HR kihívások 3.0

„Hidat kell építeni a kékgallérosok és a vezetők között”

... hangzott el az idei Kékgalléros HR kihívások 3.0 konferencián több előadó szájából is. De milyen megoldások vannak a hatékony kommunikációra és közösségépítésre? Kiemeljük a legjobban működő és legegyedibb megoldásokat, melyek a konferencián szóba kerültek.

Sali Kapitány üzen az Eisberg dolgozóinak

Az Eisberg ügyvezető igazgatója, Gazsi Zoltán arról számolt be, hogy az üzemben egy olyan chatbotot hoztak létre, mely naponta többször is kommunikál a dolgozókkal, elkerülve ezzel az információhiányból adódó pletykákat. A chatbot („Sali Kapitány”) közli a dolgozókkal, hogy mikor utalják a hónapban a fizetést, értesülhetnek a vállalati rendezvényekről és minden őket érintő információról.

Vágd zsebre a kommunikációt a Bule Colibri Appal! 

Barathi Tamás, a Blue Colibri App társalapítója szerint a kékgallérosok nagy része nem éri el az intranetet, az üzenőfal pedig szintén nem tud hatékonyan működni, hiszen senki sem olvassa végig. Ennek eredményeképpen megnehezedik a munkavállalók személyes elérése és az információáramlás. A Blue Colibri App ezt az igényt törekszik lefedni cégekre szabott applikációjukkal. Egy olyan felületet biztosítanak, melyen leközölhetők a vállalati hírek, az események, meg lehet szavazni a karácsonyi menüt, sportrendezvényeket lehet szervezni és ami elmondása szerint a legnépszerűbb: adok-veszek csoportot is ki lehet alakítani. 

Egy ital mellett lehetőség nyílik a kapcsolatteremtésre

Ivancsics Péter, a MOL Észak-magyarországi Termelés vezetője a tréningek fontosságát emelte ki előadásában. Ezek a fejlesztésre irányuló alkalmak kiszakítják a dolgozókat a mindennapi rutinjukból, emellett pedig találkozhatnak vezetőjükkel, akinek személyesen tehetik fel kérdéseiket. Fontos éreztetni a dolgozókkal, hogy fontos részét képezik a vállalatnak, és tudatosítani kell szerepüket a „nagy egészben”. A tréningek során lehetőség nyílik a problémák feltárására is.

Storytellinggel az életérzés megismeréséért 

Az Accor szállodalánc Employer Branding Managere, Péter Dávid beszámolt arról, hogy a szállodaipar munkaköreinek vonzóvá tételéhez először is szerették volna megtudni, milyen is az „Accor életérzés”. Ehhez storytelling napot szerveztek, ahol mindenki elmondhatta a saját történetét: ki hogyan került a céghez, mi az, amit a leginkább szeret a munkájában és mik az eddig elért legnagyobb sikereik. Ezzel az alkalommal sikerült láthatóvá tenni az egyéni és a szervezeti értékeket is, a dolgozók pedig tudatosíthatták magukban munkájuk értékét.

Amikor kékgalléros képezi a hidat a vezetők és a társai között 

Az EGIS-től Pajor Mariann és Somogyi Zsolt számoltak be a Nagyköveti rendszer működéséről. A nagykövet olyasvalaki, aki kapcsolatot tart a vezetőséggel, ugyanakkor mindennapjaiban kékgalléros dolgozó. Ők azok, akik a szervezeti változásokat továbbítják, ugyanakkor a dolgozók felmerülő ötleteit, panaszait is közvetítik a vezetőség felé. Az EGIS nagyszerűen felismerte, hogy mennyire fontos bevonni a kékgallérosokat a kommunikációs csatornába, hiszen így a hierarchikus távolság nem tűnik olyan elérhetetlennek. 

Összességében tehát mindenképpen hangsúlyt kell fektetni a kékgalléros munkavállalók meghallgatására és törekedni kell arra, hogy működőképes kommunikációs csatornát építsünk ki velük. Ha ezt a lépést megtesszük, akkor közelebb kerülhetünk ahhoz, hogy megértsük, mi motiválja őket és milyen problémákkal küzdenek mindennapi munkájuk során.

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés