hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pozitív munkakörnyezet

Hengerpárna vagy monitormagasító... Mitől is függ valójában a munkahelyi well-being?

Ebben a nagymértékű, fluktuációval tarkított időszakban a cégek számára elsődleges szempontnak kellene lennie annak, hogy boldog, pozitív munkakörnyezetet biztosítsanak a munkavállalók számára. Ez többé-kevésbé sikerül is, leginkább próbálkozások vannak arra, hogy minél több munkavállaló maradjon állományban számtalan éven keresztül. A módszerek nem túl bonyolultak, ám arra minden vezetőnek oda kell figyelnie, hogyan kell alkalmaznia őket. Juhászné Ráthgéber Réka Lifestyle & Business coach, a Válts Pozitívan Blog írójának vendégcikke.

Mivel kell legelőször foglalkoznia egy vezetőnek? Akár új munkavállaló érkezik, akár csak arra kap lehetőséget vagy kérést a csapat vezetője hogy változtasson a munkakörnyezeten, mindenképpen lépnie kell. Ebbe beletartozhat a pozitív munkahelyi légkör kialakítása, a megfelelő minőségű gépek és kiegészítők beszerzése, valamint az is, hogy ezeket milyen módon valósítod meg. Ha nem beszélsz a csapatoddal, és a véleményük kikérése nélkül elkezdesz számodra szimpatikus dolgokat megrendelni az irodai kiegészítő katalógusból, annak valószínűleg nem lesz jó vége. Adj egy maximális limitet, és engedd meg mindenkinek, hogy azt rendeljen, amit akar. Valakinek már egy hengerpárna is boldogságot fog okozni, másnak pedig éppen egy monitormagasító hiányozhat a munkahelyi well-beinghez.

Milyen kapcsolatot kell kialakítanod a munkavállalóiddal?

Sokszor szokták mondani, hogy egy munkahelyre nem barátkozni járunk (a munkahelyi barátkozás témakörét mi is körüljártuk, itt). Ezt tényleg mindenki maga dönti el, ám a csapatnak akkor is össze kell tartania, ha tényleg csak azt a bizonyos 8 órát töltitek együtt, hiszen ez a napotok negyedét teszi ki. Úgy gondolom, a köszönés és a mosolygás elengedhetetlen tényezője a kellemes munkahelyi légkör kialakításának, ehhez még hozzátartozik a szülinapok és különleges események megünneplése. Mindenkinek jól esik, ha gondolnak rá, valamint ha a cég, vagy a csapat sikert ért el, akkor miért ne ünnepelhetnétek meg ezt akár ebédszünetben, vagy a munkanap kezdetén?

Szükségesek-e a tréningek, vagy egyéb szakmai fejlesztések?

Az YZ generáció rendkívül igényli azt, hogy folyamatosan fejlődhessen. Számukra nem elég, hogy mondjuk egy részfeladatot állandóan ők végezzenek el a projekt részeként, fontos az is, hogy új dolgokat tanuljanak. A tréningek/team coachingok vagy egyéni coaching ülések számát nem kell túlzásba vinni, évente maximum 1-2 alkalommal érdemes ilyet szervezni, természetesen akkor, ha a csapat is igényli. Ezen kívül akármennyire is elavultnak és unalmasnak tűnik, de egy csapatépítő tréning még mindig a legjobb mód arra, hogy összehozza a munkatársakat, és egy igazi egységet kovácsoljon belőlük.

Mit tud még ezen kívül tenni egy vezető?

Nemcsak a munkavállalóknak, hanem a vezetőknek is szükségük van időnként fejlesztésre. Mindenképpen dolgozz az elfogadóképességeden, ha eddig a háttérbe szorítottad, valamint a fejlett érzelmi intelligencia (ennek jeleiről ebben a korábbi cikkünkben írtunk részletesen) is egy olyan tulajdonság, amivel jó, ha rendelkezel. Nem kell átesni a ló túloldalára, és a csapatod összes problémáját egyes-egyedül megoldani, de figyelj oda rájuk, hiszen Te tartozol értük felelősséggel, akármennyi ideje vannak a cég alkalmazásában. Emellett pedig a meglepetés ereje is kiválóan működik, ha egy nyomasztó, nehéz munkanap után pizzát rendelsz, vagy egy bonyolult projekt után megjutalmazod őket, biztosan hozzájárulsz ahhoz, hogy boldogan és stresszmentesen járjanak dolgozni.

További hasonló bejegyzésekért kattints a szerző blogjára vagy Facebook-oldalára!

 

Egy mondás szerint az embereket az IQ-juk miatt veszik fel, és az EQ-juk miatt küldik el. A fluktuáció megelőzése a megfelelő kiválasztással kezdődik.

Mi a célravezető? Mesterséges intelligencia? Tesztek? Megérzés? Rutin?
Válaszok az égető kérdésekre 2019. november 5-én a Matchmaking – Toborzás/kiválasztás konferencián DEMO-túrával egybekötve. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

Ízelítő a programból:

 DEMO-túra csoportokra osztva

 Pszichológia a kiválasztásban: mire figyeljünk?
Dénes Eszter, Klinikai szakpszichológus, Kogwheel Consulting-alapítója
Tesztek vagy intuíció? Kognitív torzítások egy interjúhelyzetben... Számos pontja van a kiválasztásnak, ahol tetten érhető a pszichológia, és segíti a hatékonyságot, ha tisztában vagyunk ezzel.

 A kutya és a farok esete: "Csak el ne ijesszem a jelöltet"...
Horváth András, Szervezeti tanácsadó, Remedios consulting
Manapság jobban félünk a jelölt elfutásától, mint attól, hogy megcsináljuk a megfelelő kiválasztási folyamatot. Válaszok a paradox helyzetre.

 Hagyományos mosópor kontra Ariel: Te melyiket próbálod ki hamarabb?
Lupkovics Edit, IT Divízió vezető, Jobsgarden
Hogyan legyen izgalmas és egyedi az ajánlatod? Hogyan briefeld a toborzódat, hogy jó jelölteket kapj?

 Felmérjük? Mit? A kompetenciáinkat? Avagy hogyan tegyük közérthetővé a személyiséget?
Füzér Gábor, Ügyvezető igazgató, Assessment Systems
Akkor is objektíven mérhető, ha egyedi és csak a miénk? Az előadás arra ad választ, hogy miként lehet az egyedi, cégre és pozícióra szabott kompetenciarendszereket megbízhatóan mérhetővé, érthetővé tenni.

 Max, a digitális toborzási asszisztens
Felméry Krisztina, Academic Relations & Employer Branding Lead, Tata Consultancy Services Hungary
Tapasztalati beszámoló a chatbot által történő toborzás tanulságairól.

 Dupla számú releváns jelentkező extra rövid határidővel: a VisionExpress toborzási kampánya
Horváth Ádám, Társalapító, Brandfizz
Egy munkáltató márkaereje akkor válik láthatóvá igazán, amikor gyorsan kell nagyobb létszámot toborozni. A VisionExpress integrált toborzási kampányának eredményeit, dilemmáit, kihívásait és tanulságait osztjuk meg.

 Járt utat járatlanért…csak nyugodtan!
Kalocsai Lea, Értékesítési igazgató (Hun, PL, RO), Codecool
Nem feltétlen budget kérdése az innovatív toborzási csatornák használata ebben az új, jelöltközpontú világban...

Részvételi díjak:
Teljes árú részvételi díj: 39 900 + áfa/fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 36 900 + áfa/fő

A jelentkezési lap letöltéséhez kattints a képre, majd kitöltve juttasd vissza a szervezőknek a This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címre:

Letöltöm a jelentkezési lapot!

Időpont: 2019. november 5. (9.00 - 15.30)
Helyszín: CEU Auditórium A (1051 Budapest, Nádor u. 15.)
Kapcsolat: Tóth Jázmin, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. , 061 430 4544

Juhászné Ráthgéber Réka, Lifestyle & Business coach
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés