hirdetés
hirdetés
hirdetés

Te mit teszel meg a munkavállalódért?

Ha vasárnap felhív a kolléga, papucsban beülök az autóba, és odamegyek

Szinte nekem is kedvem támadt beállni Krauter Lilla pultja mögé, miután végighallgattam, mi mindent tesz a dolgozóiért a velencei trafikos. Miniinterjú sok-sok hasznosítható best practice-szel.

Hallottam, hogy munkahelyi lábmasszázst vezettetek be, és egyéb intézkedéseket is tesztek a munkavállalókért. Honnét jött az ötlet, és eleve mi motivált rá, hogy ilyen lépéseket tegyetek?

6 éve kezdtem dohányboltokkal foglalkozni, előtte pedagógusként dolgoztam, csak a GYES-ből már nem az eredeti foglalkozásomhoz tértem vissza. Valószínűleg a pedagógus mivoltomból adódik, hogy eleve máshogy álltam a dolgokhoz, és olyan módszereket alkalmazok, mint amilyeneket a gyerekekkel is alkalmaztam annak idején. Ebben segít, hogy többnyire fiatal lányokkal dolgozom együtt.

Mik ezek a módszerek?

A kulcs a családias légkör és hangulat. Két trafikom van, mindkettőben állandó alkalmazottakkal, akik külön-külön két csapatot alkotnak, együtt pedig egy nagy csapatként is működnek. Van egy közös Viber csoportunk: minden nap ide küldik be a fontos dolgokat, itt tájékoztatják egymást arról, hogy mi történt a trafik életében, de gyakran ide posztolják a kiskutyájuk születését vagy az épp a neten talált vicces képeket is. A csoportot viszont szigorúan csak reggel 8 és este 8 között használjuk, hogy ügyeljünk a munka-magánélet egyensúlyára.

Ez jól hangzik! És még? 

Krauter Lilla
Évi 3–4-szer együtt elmegyünk, és egyenpólót vagy -pulóvert veszek nekik, mindenkinek olyat, amilyet szeretne. Ez jól esik nekik, mert ők választhatják ki a színt, a formát és az anyagot. Ez nekem 3–4 havonta 2–3 órámat veszi el, és nagyon megtérül: megbecsültnek érzik magukat, mert ők választhatnak, és jobban is érzik tőle magukat, mivel rákerül a közös logó mellett a nevük is, így a vásárlók a nevükön szólíthatják őket. És a közös csoporthoz hasonlóan ennek is csapatösszekovácsoló ereje van.

Mi a helyzet a talpreflexológussal? Honnan jött az ötlet, és hogyan kell ezt elképzelni: amikor úgy érzik, szükségük lenne rá, jelzik, és kapnak egy masszázst?

Ha kedd, akkor talpreflexológus! Idén év elején egy egészségügyi problémára derült fény nálam, és ezért megbeszéltem a talpreflexológusommal, hogy jöjjön ki hozzánk a boltba. Oda is jött, és ekkor kiderült, hogy az egyik kollégának is van problémája, aztán jöttek a többiek is... Ő pedig sorban mindegyikükkel elkezdett foglalkozni. Most már minden kedden jön hozzánk, munkaidőben, és a munkatársak rendszeresen igénybe veszik a szolgáltatását.

Addig ki dolgozik?

Ilyenkor egymást helyettesítik – a jó csapatszellem előnye... És itt is megmutatkozik a megbecsültségük hatása: hiszen nem élnek vissza vele, tényleg csak akkor veszik igénybe, ha problémájuk van.

Tehát gyakorlatilag átengedted nekik a saját talpreflexológusodat… llyen rugalmas vagy más tekintetben is?

Nálunk a beosztás is rugalmas: minden hónapban előre megbeszéljük, mikor ki dolgozik, és mindig hozzájuk igazítva készítem el a következő havi beosztást. Ezek a megbeszélések is a közös Viber csoportban zajlanak. Igyekszem minden kérésükhöz, igényükhöz igazodni, akár egy szempillást is figyelembe veszünk: ennek az a célja, hogy ne duzzogva jöjjenek be dolgozni, ne azzal, hogy most a munka miatt nem tudott elmenni, és legközelebb csak egy hónap múlva tud majd.

Nem nehéz mindenki kérését, igényeit összeegyeztetni?

Nem könnyű, de megéri, mert utána teljesen más hangulatban jönnek be dolgozni!

Voltak esetleg kudarcok is, vagy mindenkinél betaláltak ezek az intézkedések?

Van egy-két kolléganő, akik nem viszonozták ezt az odafigyelést, de ők egy-két hónapon belül el is mentek a cégtől. Fontos, hogy én magam is dolgozom a boltokban: ez kell ahhoz, hogy ezt a kapcsolatot ki tudjam alakítani a kollégákkal.

...Tehát úgy látszik, megtérülnek ezek az intézkedések. Tudsz konkrét, kézzelfogható eredményeket is említeni?

Úgy gondolom, hogy ahol jó főnök van, aki megbecsüli a kollégáit, ott nem szabad, hogy munkaerőhiány legyen, és ez látszik is nálunk: amikor idén egy kolléga távozott, 3 napon belül 6–7 új ember jelentkezett a helyére úgy, hogy alig tudtuk eldönteni, melyiküket vegyük fel, mert mindannyian kiválóan megfeleltek volna. Ez azért lehetett így, mert elterjedt a hírünk, hogy ez egy jó munkahely. De eleve a fluktuáció is kicsi, és ez a jó hangulatnak köszönhető, annak, hogy rendszeresen együtt nevetünk. Én a gyerekeket is úgy tanítottam, hogy nem büntetés van: szeretet van – ha szeretettel fordulsz feléjük, akkor ezt fogod visszakapni.

Tudsz konkrét példát mondani, hogy mit emeltél át a trafikvezetésbe a pedagógiai gyakorlatodból?

Nem annyira konkrétumokat emeltem át, inkább egy szemléletet: például ha vasárnap du 3-kor, felhív egy kolléga, hogy üres a pult, akkor én beülök papucsban a kocsiba, és odamegyek. Ő meg ölel 10 percig, hogy bejöttem segíteni neki, és nem az volt a válaszom, hogy „oldd meg magad”. Szokták mondani kollégák, akiknek nem két boltjuk van, mint nekem, hogy "Persze, neked van rá energiád!" De aki azt mondja, hogy erre nincs idő, az ne csodálkozzon az eredményeken. Ha nincs ideje főzni a gyerekre, és mindig szendvicset ad neki vacsira, akkor ne csodálkozzon, ha a gyerek se fog főzni később az ő gyerekének... Erre az lehet a megoldás, hogy a nagy boltokban az üzletvezetőket képzik ki arra, hogy elsajátítsák ezt a szemléletet. Megoldható, csak akarni kell.

Ha te is ismersz olyan vállalkozót, cégvezetőt vagy menedzsert, aki sok apró gesztussal igyekszik a munkavállalói kedvében járni, ajánld be nekünk őt ezen az email címen: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés