hirdetés
hirdetés
hirdetés

Company care

Ezt teszik dolgozóik egészségéért a nagyobb hazai munkáltatók

A közegészségügy állapotára adott reakcióként ma egyre inkább felértékelődik a "company care" fogalomköre Magyarországon. Ezt szem előtt tartva a  HRCENTRUM megkérdezte az elmúlt hónapokban az ismertebb piaci szakértőket a vállalati felelősségvállalás fontosságáról. Azt is szerették volna megtudni, mit tesznek a dolgozók egészségének megőrzéséért, illetve fejlesztéséért a nagyobb hazai munkáltatók.

Reakcióként a közegészségügy állapotára, ma egyre inkább felértékelődik a "company care" fogalomköre Magyarországon. Trendszerű változásról egyelőre aligha beszélhetünk, de egyre több cégnél kerül előtérbe a munkatársak egészségének megőrzése, fejlesztése. Annak ellenére, hogy az egészségfejlesztés a legtöbb kutatás szerint megtérülő befektetés, felmérések is igazolják, hogy a hazai munkáltatók még mindig plusz kiadásnak, vagy ami még rosszabb, jutalomnak gondolják a dolgozók egészségének, aktívabb életmódjának támogatását.

A legújabb nemzetközi trendek elsőre ugyan rendkívül költségesnek tűnnek, de az alkalmazottak egészségének megőrzése végső soron inkább hozza a pénzt, mint viszi. Mindezt szem előtt tartva a HRCENTRUM megkérdezte az elmúlt hónapokban az ismertebb piaci szakértőket a "company care" fogalomkörének fontosságáról; illetve arra is kíváncsiak voltak, mit tesznek a dolgozók egészségének megőrzéséért, illetve fejlesztéséért a nagyobb hazai munkáltatók. Az alábbiakban rövid összefoglalónkat olvashatják.

Szükséges lenne az összefogás

A Trenkwalder Személyzeti Szolgáltató Kft. régióvezetője, Nógrádi József a lapnak adott interjújában kifejtette, hogy Magyarországon belül eltérő kultúrájú cégekről beszélhetünk, mindenhol más hagyományokkal működik a munkavállalókhoz való viszony, illetve a számukra kínált csomagok. Azonban ennek ellenére is fontos lenne, hogy egy iparterületen belül a cégek összefogva, egyfajta klaszterbe tömörülve hajtsák végre a bér-, cafeteria- vagy egyéb javadalmazási fejlesztéseket, mivel így a csomagok költségei jobban megoszlanak, mint ha egy cég magában állva küzd azért, hogy megfelelő csomagot biztosíthasson a munkavállalóknak.

Még mindig inkább a home office-ba küldjük, mint hogy hozzájáruljunk a kezeléséhez

A Workania country menedzsere, Motesicky Tamás elmondta: bérelemzésükből az derült ki, hogy a magyarországi munkaadók 25 százaléka semmilyen juttatást nem ad a béren kívül. Company care-ben a munkaadók 9 százaléka részesti munkavállalóit, de továbbra is inkább a multikra jellemző ez a juttatási forma, mint a kkv-kra. Úgy gondolja, a jövőben egyre inkább felértékelődik majd a company care szerepe. „Szerintem ez a téma még nem annyira van jelen a közbeszédben, hogy ezzel foglalkozzanak, még mindig ott tartunk, hogy inkább hazaküldjük a dolgozót, ha lebetegszik, inkább home office-t adok neki, mint hogy hozzájáruljak a kezeléséhez” ‒ fogalmazott Motesicky Tamás.

Márton Katalin, a Praktiker hr-vezetője úgy gondolja, ez olyan terület, amely feltérképezést és újragondolást igényel. Elmondta: ők a jogszabály által előírt, kétévente esedékes munka-alkalmassági vizsgálatot az átlagnál komolyabban veszik, és évente kérik a szolgáltatót, hogy vizsgálja meg a kollégáikat. A Praktikernél nagyon komoly energiát fordítanak a munkabiztonságra, de hogy ebben pontosan hogyan lehet még továbbfejlődni, azt még az elkövetkezendő hónapok feladatának tartja. A Praktiker megújult hr-stratégiájáról itt írtunk korábban.

Sokan akkor sem mennek el orvoshoz, ha már komoly a baj – de van megoldás

A Grundfos Magyarország Gyártó Kft. hr-vezetője, Urbán Anita rámutatott: „Magyarországon rendkívül magas a hiányzási arány, és ezen a trenden nálunk is van még mit javítani. Friss elemzéseink szerint 94,6 százalék a dolgozók elérhetősége. Azt tapasztaltuk, hogy a közegészségügy helyzete miatt sok dolgozónk akkor sem ment el orvoshoz, ha már komolyabb volt a baj.” Ezért ők egy új egészségbiztosítási csomagot vezettek be, amivel minimum fél, de jó esetben egy százalékos növekedést szeretnének elérni a dolgozói jelenlétben. A csomagban többek közt 10 alkalmas gyógytorna-lehetőség is szerepel, „a visszajelzések egyelőre nagyon jók” – fogalmazott. A közeljövőben szűrésekkel is bővíteni kívánják az egészségbiztosítási csomagot.

A Lidl egészségprogramja egészségbiztosítást, illetve életbiztosítást is tartalmaz. Az egészségbiztosítás keretében minden kolléga 96 ezer forintos éves keretösszegben vehet igénybe különböző szolgáltatásokat: magánklinikai ellátások, ambuláns beavatkozások, kisebb műtétek is benne foglaltatnak a csomagban. A program prevenciós résszel is rendelkezik, egy évben egyszer mindenki számára teljes körű menedzserszűrést biztosítanak, mondta el a Lidl Magyarország HR ügyvezetője, Dulin Judit, aki arra is rámutatott, hogy az emberek Magyarországon jellemzően amiatt nem vesznek részt a szűrővizsgálatokon, mert az jelentős költséggel és időráfordítással járna. Erre azt a megoldást nyújtja a vállalat, hogy egy mobil szűrőegység felkeresi minden telephelyüket, ellátogat az üzletekhez, a raktárakba és az irodákhoz is, így a munkavállalók munkaidőben tudják elvégezni az összes szűrést. A szakember hozzátette, hogy a felelős hozzáállás a Lidl versenyképességéhez is hozzájárul. Mint mondta, a program indulás óta nagy számban kaptak pozitív visszajelzéseket a munkavállalók részéről, amely a fluktuáció csökkenésében is egyértelműen megmutatkozik.

További válaszokért és az eredeti teljes interjúk elolvasásához kattints az eredeti cikkre!

(forrás: Pénzcentrum)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.

hirdetés