hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tanulságos történet

Értsd meg, nem tudok kétfelé figyelni!

Hogy néz ki a gyakorlatban, amikor egy vezető nem látja fától az erdőt? 

Egy nagyvállalat boardját coacholtam. A team coaching folyamatban a diagnózis fázishoz egy nagyon speciális tesztet, felmérést használtunk.

Van egy Marshall Goldsmith nevű 80 éves bácsi Amerikában, aki Fortune 500 vezérigazgatókat coacholt 50 évig, majd az alapján összerakott egy „to stop” listát vezetőknek. Minden vezetőnek van „to do” listája, ez pedig annak az ellenkezője. Ez arról szól, hogy mik azok a tulajdonságok, amik a karriered elején lehet, hogy segítettek, de egy szint fölött már gátat jelenthetnek. Ilyenek vannak benne, mint például a túlvállalás, de ide tartozik például a mások babérjainak learatása, vagy a felelősség hárítása is.

Nem figyelsz rám eléggé

Ez az ominózus board kitöltötte az említett tesztet és azt dolgoztuk fel együtt. A vezérigazgatót felháborította a to-stop teszt, azt mondta, hogy mekkora marhaság ez, mert ő például azt kapta vissza a beosztottaitól, hogy nem figyel rájuk eléggé.

Visszatükröztem felé, hogy sajnálom, hogy nem érti, de én is így élem meg a vele való kommunikációt. Ő az egyetlen, aki a team coaching ideje alatt is nyomkodja a telefonját függetlenül attól, hogy én vagy valamelyik kollégája beszélünk. Erre a reakció: „Nálunk csak az lehet board tag, aki kétfelé tud figyelni” - azaz félreértem a helyzetet.

Nem sokkal később jött a szünet, amikor is pizzat kellett rendelni ebédre. A vezérigazgató épp telefonon beszélt valakivel, amikor is az egyik kollégája odalépett hozzá, hogy megkérdezze, sonkásat, vagy gombásat kér, mire ő az alábbit reagálta: „Nem látod, hogy telefonálok?! Nem tudok kétfelé figyelni... „

Olyan jó, hogy az élet mindig hoz ilyen helyzeteket :)

Komócsin Laura, business coach
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

hirdetés