hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tanulságos történet

Értsd meg, nem tudok kétfelé figyelni!

Hogy néz ki a gyakorlatban, amikor egy vezető nem látja fától az erdőt? 

Egy nagyvállalat boardját coacholtam. A team coaching folyamatban a diagnózis fázishoz egy nagyon speciális tesztet, felmérést használtunk.

Van egy Marshall Goldsmith nevű 80 éves bácsi Amerikában, aki Fortune 500 vezérigazgatókat coacholt 50 évig, majd az alapján összerakott egy „to stop” listát vezetőknek. Minden vezetőnek van „to do” listája, ez pedig annak az ellenkezője. Ez arról szól, hogy mik azok a tulajdonságok, amik a karriered elején lehet, hogy segítettek, de egy szint fölött már gátat jelenthetnek. Ilyenek vannak benne, mint például a túlvállalás, de ide tartozik például a mások babérjainak learatása, vagy a felelősség hárítása is.

Nem figyelsz rám eléggé

Ez az ominózus board kitöltötte az említett tesztet és azt dolgoztuk fel együtt. A vezérigazgatót felháborította a to-stop teszt, azt mondta, hogy mekkora marhaság ez, mert ő például azt kapta vissza a beosztottaitól, hogy nem figyel rájuk eléggé.

Visszatükröztem felé, hogy sajnálom, hogy nem érti, de én is így élem meg a vele való kommunikációt. Ő az egyetlen, aki a team coaching ideje alatt is nyomkodja a telefonját függetlenül attól, hogy én vagy valamelyik kollégája beszélünk. Erre a reakció: „Nálunk csak az lehet board tag, aki kétfelé tud figyelni” - azaz félreértem a helyzetet.

Nem sokkal később jött a szünet, amikor is pizzat kellett rendelni ebédre. A vezérigazgató épp telefonon beszélt valakivel, amikor is az egyik kollégája odalépett hozzá, hogy megkérdezze, sonkásat, vagy gombásat kér, mire ő az alábbit reagálta: „Nem látod, hogy telefonálok?! Nem tudok kétfelé figyelni... „

Olyan jó, hogy az élet mindig hoz ilyen helyzeteket :)

Komócsin Laura, business coach
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés