hirdetés
hirdetés

Az a bizonyos első benyomás...

Erre a 3 dologra figyelj, hogy a digitális onboardingod minél hatékonyabb legyen

Nincs második lehetőség az első benyomásra. Ezt az örök érvényű mondást nemcsak az első randik alkalmával érdemes szem előtt tartanunk, hanem egy új munkavállaló csatlakozásánál is. És mégis hogyan lehet emlékezetes az a bizonyos első benyomás? A Blue Colibri App csapata most a digitális onboarding és e-learning folyamatok kialakításához ad tippeket!

 A cégek jellemzően súlyos pénzeket költenek az employer brandingre a kiválasztás kezdeti fázisaiban, majd a belépést követően drasztikusan csökken az új munkavállalóra fordított figyelem. Pedig, ha már egyszer megszereztük, tartsuk is meg az értékes munkaerőt! A megfelelő beléptetési folyamat és a jelöltélmény nemcsak a jelöltek megtalálásának szempontjából fontos, hanem a céget hosszú távon is versenyképessé teheti. Egy jól kialakított és hatékony onboarding folyamat segíti az új belépők gyorsabb beilleszkedését, közvetetten pedig hatást gyakorol az elkötelezettségükre és a hatékonyságukra is.

A hazai cégek súlyos lemaradásban vannak

A Profession.hu által végzett nagyszabású kutatás (2018) rávilágított, hogy a hazai céges szférában még mindig nincs eléggé reflektorfényben az új belépők szervezeti integrációja. Ugyan a felmérés szerint minden második cégnek van kialakult onboarding folyamata, a többségüknek ez csak az „alapcsomagot” jelenti: bemutatást, adminisztrációt és betanítást, tehát mindent, ami a mielőbbi munkavégzés megkezdéséhez feltétlenül szükséges.

Az esetek felében ezeken felül már arra sem szentelnek időt, hogy bemutassák a vállalat történetét és a különböző szervezeti egységeket. Ami pedig még megdöbbentőbb, hogy bár a világunk egyre inkább a digitalizáció irányába halad, a magyar vállalatok 93 százaléka semmilyen onboarding folyamatot támogató szoftvert, programot nem használ. Pedig a hatékony és jól strukturált beléptetési folyamat 82%-kal növeli a munkavállalói elkötelezettséget, és 70%-kal az új belépők produktivitását.

TOP kihívások

Nincs egyszerű dolga azoknak, akik a beléptetésért és a képzésekért felelnek egy vállalaton belül, hiszen a COVID19-járvány és következményei ezt a területet sem kerülték el. A tantermi oktatások teljesen megszűntek vagy legalábbis szigorú szabályok mentén valósulhatnak meg. A személyes kontaktusok csökkentése érdekében egy nagyszabású orientációs nap és az irodai körbevezetés ma már szóba sem jöhet. Ezeken túl a korábbi papíralapú adminisztrációt is el kell felejtenünk. A hirtelen megváltozott körülményekkel hatalmas adminisztrációs teher nehezedett a HR-esekre, valamint nehezen nyomon követhetővé váltak a képzési és beléptetési folyamatok.

A digitalizáció régóta a porondon van a szervezeti fejlesztések területén, azonban az igazi löketet az előbb említett változások hozták meg. A Blue Colibri App csapata 15 vállalati vezetővel és HR szakemberrel folytatott kvalitatív interjúi alapján meghatározta, mik jelentik a legfőbb kihívást ezen a területen, hogy ezekre reagálva nyújtsanak támogatást a hazai vállalatoknak:

  • anyagok digitalizálása
  • folyamatok nyomon követése
  • visszajelzések hiánya
  • hatékonyság visszamérése

Így építsd fel az onboarding folyamatot!

Sok más szervezeti területhez hasonlóan az onboarding és a képzési rendszer kiépítése sem történhet meg a megfelelő stratégia és struktúra nélkül, amelyeket nemcsak az első naptól, de még a munkába állás előtt érdemes szem előtt tartanunk. 

#1 Preboarding

A munkába állás előtt fontos annak a hangsúlyozása, hogy az új munkatárs csatlakozását mennyire várja a vállalat és a csapat. Érdemes egy videó formájában bemutatni az új belépőnek a közvetlen kollégáit, hogy az első napon ne teljesen ismeretlen arcokkal találja szembe magát. Az ismerkedés mellett kulcsfontosságú, hogy a jelölt tisztában legyen a praktikus információkkal is, úgymint a napirend, dress code vagy az iroda megközelítése.

#2 Onboarding

A munkába állás első napján kezdődik a valódi onboarding. Elengedhetetlen, hogy a frissen érkező kolléga megismerje, kihez mivel tud fordulni, kitől tud segítséget kérni a folyamat során, és azzal is tisztába kerüljön, hogy mik a konkrét elvárások vele szemben. Ehhez fontos azoknak a céloknak és folyamatoknak a bemutatása, amelyek a munkavállalóra vonatkoznak. Az új pozícióra történő betanítás és a különböző vállalati képzések is szükségszerűek ahhoz, hogy az új belépő minél átfogóbban és transzparensebben lássa át azt a vállalati környezetet, amelynek tagjává vált.

#3 Utánkövetés

Mit sem ér a folyamat, ha nem kapunk utána semmilyen visszajelzést?! A kétirányú, folyamatos visszajelzések segítik a munkavállalót, hogy lássa a saját folyamatát és visszajelzést kapjon a teljesítményéről, valamint a vállalat is visszacsatolást kap arról, hogyan haladnak az egyes munkavállalók a beilleszkedési folyamatukban.

A tartalom mindent visz

Ha kialakítottuk a megfelelő folyamatot, érdemes a célcsoport számára vonzó tartalommal felöltenünk. Az online térben még szorosabb a figyelmünkért folytatott verseny, körülbelül az első 10-30 másodpercben döntünk arról, hogy elolvassunk-e valamit vagy sem. Ehhez a hatáshoz nagyban hozzájárul a vizuális megjelenítés. Új belépők esetén ez halmozottan fontos, hiszen első benyomást csak egyszer lehet tenni, és az elkötelezettségüket, elégedettségüket és a cégünknél töltött várható időtartamot is meghatározhatják azok az első élmények, amelyekkel a belépéskor találkoznak. 

A száraz dokumentumok helyett igyekezzünk minél változatosabb formátumban közölni az információkat. Bátran használjunk képeket, videókat, infografikákat! Még a legunalmasabb tananyag is élvezhetővé és könnyebben befogadhatóvá válik, ha a megfelelő köntösbe van bújtatva. Emellett pedig a vizuálisan vonzó, a márkaelőírásoknak megfelelő tartalmi elemek nemcsak megragadják a munkavállalók figyelmét, de mélyebb benyomást is tesznek rájuk, ezáltal segítve a tudás hatékony átadását. A Blue Colibri App tartalomgyártó csapatán belül segítünk modern és igényes formába önteni a céges tartalmakat, legyen szó vállalati fotózásról, videóforgatásról, infografikonok, prezentációk vagy animációs videók elkészítéséről.

Hatékony eszköz a digitális onboarding és e-learning folyamatokra

Blue Colibri App legújabb fejlesztése, a Blue Colibri App ACADEMY egy modern multiplatform felület, amelyen könnyedén alakíthatunk ki automatizált folyamatokat és tölthetünk fel vállalati tartalmakat specifikus munkavállalói csoportoknak vagy akár a vállalat egészének. A felület megbízható megoldást jelent a pre- és onboarding, valamint az online képzések és oktatások kihívásaira.

A felületen különböző interaktív formátumban oszthatunk meg tartalmakat (videók, képek, infografikák, pdf-ek, prezentációk, szöveges dokumentumok). A tudás elsajátítását az egyes leckék vagy az egész képzési modul végén található tesztekkel és kérdőívekkel mérhetjük fel, amelyről mind a munkavállalók, mind a vezetők részletes riportokat kapnak.

A dolgozók akár a saját okostelefonjukon is végig követhetik az onboarding vagy képzési folyamatot. Ezzel biztosíthatjuk, hogy mindenki a saját tempójában tudjon haladni, transzparens képet kapjon az oktatási anyag szerkezetéről, folyamatosan nyomon tudja követni, hol tart a folyamatokban, nem utolsó sorban pedig a rendszer figyelmeztetéseket is küld a határidőkről.

Az egész onboardingot és e-learninget egy egyszerűen kezelhető és átlátható kezelői felületen menedzselhetjük, amelyben könnyedén állíthatjuk össze a folyamatainkat és tölthetjük fel változatos tartalommal, határidőket adhatunk meg, értesítéseket küldhetünk ki, valamint böngészhetjük a rendelkezésre álló részletes statisztikákat.

Ha szeretnél mélyebb betekintést nyerni a Blue Colibri App ACADEMY onboarding és e-learning felületbe, kérj ingyenes demót vagy nézz szét a Blue Colibri App weboldalán!

Az alábbi linkre kattintva pedig visszanézheted a Blue Colibri App „Hatékony onboarding és képzések a digitális térben!” című webináriumának felvételét:

 (x)

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

hirdetés