hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tippek a fluktuáció megfékezésére

Elhagynak a legjobb embereim! Mi lehet a baj?

A magas fluktuáció nem tesz jót a cégeknek. Becslések szerint az elveszett csapattaggal járó átlagos költség a dolgozó éves fizetésének 38 százaléka. Ezt a veszteséget nem árt elkerülni.

A fluktuációt általában úgy számolják ki, hogy elosztják a céget elhagyó munkavállalók számát azokéval, akik a megadott periódus alatt a cégnél dolgoztak. Például ha 7 ember mondott fel, és jelenleg 100 dolgozó van a cégnél, akkor a fluktuációt a következő egyenlettel írhatjuk le:

 (7÷100)×100= 7 százalékos fluktuációs arány 

Amikor az emberek távoznak, egyfajta hullámhatás érezhető a vállalat egészében. Az elveszett tudás költségei és az új alkalmazottak toborzása, képzése magasra rúgnak. Hosszú távon ez a tendencia súlyosan sértheti az általános üzleti sikert. A Karrier Plusz összeszedte, milyen gyakori tünetek jelenthetnek kockázatot, illetve tanácsokat is adnak, mit kell tennünk ez ellen. 

#1. A képzések hiánya

Az alkalmazottak megtartása ott kezdődik, amikor az új munkavállaló belép első nap az ajtón. Az onboarding kritikus ebből a szempontból: amikor egy vállalat sikeres onboarding programot valósít meg, 54 százalékkal nagyobb produktivitást és 50 százalékkal nagyobb megtartást tapasztal.

A megtartás azonban még nem ér itt véget. A munkavállalóknak képzési lehetőségeket kell nyújtani akkor is, amikor már betöltötték a szerepüket. Az emberek szeretik a kihívásokat, szeretnek tanulni és fejlődni. Senki sem szeretné ugyanazokat a feladatokat évről évre ellátni.

Az elégedettség érdekében, képessé kell válniuk a szervezeten belüli mobilitásra különféle képzések útján. Miközben egy munkavállaló bizonyos szerepet kap a cégen belül (pl. digitális marketing), bizonyára rendelkezik más tulajdonságokkal és készségekkel (pl. kreativitás), amelyeket nem feltétlenül tud kiteljesíteni ebben a szerepkörben. Az emberek azonban képességeik teljes körét szeretnék gyakorolni a munkahelyen, és gyakran érzik úgy, hogy az egyetlen módja ennek az, ha elhagyják a céget.

Ezért a rendszeres kommunikáció nagyon fontos a vezetők és a dolgozók közt. Az alkalmazottaknak meg kell osztaniuk karrierélményüket és törekvéseiket a vezetőkkel. Ez lehetővé teszi, hogy a vezetés olyan lehetőségeket keressen, amelyek kielégítik az alkalmazottak ambícióit anélkül, hogy ehhez el kelljen hagyniuk a vállalatot.

#2. Hatástalan vezetés

Általánosan elfogadott, hogy az emberek nem a munkahelyüket, hanem a főnökeiket hagyják el. A Gallup jelentése szerint a munkavállalói elkötelezettség 70 százaléka rajtuk múlik. Azok, akik nem tudják megteremteni a megfelelő lehetőségeket a csapataik számára, nem kommunikálnak rendszeresen, vagy mutatnak elismerést, magas fluktuációs arányt tudnak felmutatni.

A bizalom kultúrájában az emberek nagyobb valószínűséggel nyíltabban beszélnek vezetőikkel, ami lehetőséget ad a vezetőknek arra, hogy beavatkozzanak, mielőtt még túl késő lenne. A jó vezető képes inspirálni, motiválni, coachingolni. Rendszeresen új lehetőségeket keres annak érdekében, hogy jelentései elérjék a szakmai fejlődési célokat. Ha egy vállalat hatékony vezetőkkel működik, akkor a kommunikáció napi szintű és transzparens, mindenki világosan megérti a szervezet jövőképét, illetve azt, ki, hogyan illeszkedik ebbe. 

#3. A célok hiánya

A fluktuáció fertőző: amikor egy személy elhagyja a céget, több más kolléga is mérlegelni kezdi saját helyzetét. Miközben a kompenzáció fontos dolog, az embereket nem csak a pénz motiválja. A tanulás, fejlődés mellett szeretnék azt is érezni, hogy amit csinálnak, az hatással van másokra is, valami nagyobbhoz járulnak hozzá. Szükségük van arra, hogy kapcsolatban álljanak a vállalat céljaival és jövőképével. Egyébként miért teljesítenének 110%-on?

A vállalatoknak biztosítaniuk kell, hogy minden alkalmazott világosan értse, miért dolgozik, majd az elismerés és a közösség kultúráját kell előmozdítaniuk. Ennek három módja van...

Ha kíváncsi vagy a három módra, itt olvashatod el a cikk eredeti, teljes verzióját!

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés