hirdetés
hirdetés
hirdetés

EQ-növelési tippek

Csökkentsd a csapatod stressz-szintjét ezzel az 5 hasznos módszerrel!

Mindannyian túlterheltek vagyunk, ám vezetőnként nemcsak saját stressz-szintünket kell kezelnünk, hanem a csapatunkét is.

Érzelmi készségeink menedzselése különösen nehéz akkor, amikor a túlterheltség, a szorongás, a depresszió és a bizonytalanság úgy szedi az áldozatait a csapattagok között, mint a pestis.

A „járvány” elleni megküzdés érdekében érdemes követni ezt az ötlépéses folyamatot, hogy embereink az érzelmi elárasztottságból újra a nyugalom szigetére lépjenek. A folyamat naponta mindössze 10-15 percet vesz igénybe, és megszünteti a túlterheltséget.

1. Bontsd le az információt!

Az információk lebontása sokat segíthet a túlterheltség csökkentésében. Ha kisebb egységekre bontjuk le az információkat, könnyebb lesz velük dolgozni, ez pedig csökkenti a kognitív terhelést.

2. A mentális fecsegés lecsillapítása

Mindannyiunknak meg kell tanulnunk mellőzni a mentális fecsegést. A tudatosság, a mindfulness segít az agynak az érzelmi túlterhelés ellenőrzésében. Bátorítsuk munkatársainkat, hogy minden nap 10-15 percet fordítsanak meditációra!

3. A realitásvizsgálat módszere

Rossz hírek vagy agresszív határidők esetén könnyű úgy érezni, hogy a helyzet örökké fog tartani. Ha egy csapattag stresszes helyzeten megy keresztül, ösztönözzük arra, hogy pozitív valóság-ellenőrző állításokkal „térjen vissza a földre”.

4. Nézzük meg, mi áll az irányításunk alatt!

Vegyük tudomásul, mi az, amit lehet, és mi az, amit nem lehet irányítani, mert ez javítani fogja jóllétünket. Motiváljuk magunkat és másokat, és tegyük fel magunknak a kérdést: hogyan szabadulhatunk fel azok alól a dolgok alól, amelyek felett nincs ellenőrzésünk, vagy kik azok, akik miatt elpazaroljuk az energiáinkat? Ebben a helyzetben mit javasolnánk másoknak? Az objektivitás megteremtése arra ösztönözhet minket, hogy jelenlegi korlátozó gondolkodásmódunkon kívüli megoldásokkal álljunk elő.

5. A figyelem változtatása

A figyelem képessége azt is jelenti, hogy a problémák helyett a megoldásokra kezdünk koncentrálni. Meg kell tanulnunk, hogyan csillapítsuk aggodalmainkat, például azzal, hogy minden nap kijelölünk olyan időpontokat, amikor a gondtalanságot gyakoroljuk. Ha csupán 30 percünk is van, menjünk el sétálni, vagy tegyünk valamilyen felszabadító dolgot. Ez mind ellazít, és megtisztítja agyunkat az érzelmileg lebénító gondolatainktól.

Olvasd el az eredeti, teljes cikket is itt!

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

hirdetés