hirdetés
hirdetés

Elkötelezettség növelése

Checklist: te mennyire adsz építő visszajelzéseket?

Ma, az egyre gyakoribb visszajelzések szükségességének korában sok szó esik arról, hogyan is lehet konstruktív, őszinte és elkötelezett visszajelzést adni. Brené Brown kutató, TED-előadó a Bátraké a boldogság (Daring Greatly) című, magyarul is megjelent könyvében hangsúlyozza, hogy a visszajelzés folyamatának középpontjában a saját sérülékenységünk megmutatása áll – akár arról van szó, hogy mi adjuk, akár arról, hogy mi kapjuk a visszajelzést, vagy esetleg mi vagyunk azok, akik visszajelzést kérünk.

A visszajelzésnek nem az a lényege, hogy megalázzuk, hibáztassuk, bántalmazzuk vagy egyenesen megsemmisítsük a másikat – ha ilyen módon adunk visszajelzést, az jó eséllyel a munkavállaló elkötelezettségének erős csökkenéséhez vezet el. Ezzel szemben ha konstruktívak, őszinték és elkötelezettek vagyunk a visszajelzés adásakor, azzal nagyon nagy mértékben megnövelhetjük a dolgozó elkötelezettségét.

Az alábbi hasznos checklistet Brené Brown állította össze. Ajánljuk végiggondolni minden egyes alkalommal, amikor visszajelzést készülünk adni (a munkahelyünkön és a magánéletünkben egyaránt)!

Tudom, hogy készen állok a visszajelzés adására, ha …

  1. kész vagyok rá, hogy melléd üljek le, és nem veled szemben;
  2. hajlandó vagyok kettőnk elé tárni a problémát ahelyett, hogy kettőnk közé helyezném el (vagy esetleg egyenesen rád tolnám);
  3. kész vagyok meghallgatni, kérdezni, és azt is beismerni, hogy esetleg nem látom át teljes egészében a problémát;
  4. el akarom ismerni, mi az, amit jól csinálsz, ahelyett, hogy ízeire szedjem szét a hibáidat;
  5. elismerem az erősségeidet, és rá tudok mutatni, hogyan használhatod ki őket a nehézségeiddel való megküzdésben;
  6. képes vagyok úgy éreztetni veled, hogy felelősséggel tartozol, hogy eközben nem szégyenítelek meg és nem is vádollak;
  7. hajlandó vagyok vállalni a saját részemet a probléma létrejöttében és/vagy fennmaradásában;
  8. képes vagyok őszintén köszönetet mondani a megtett erőfeszítéseidért ahelyett, hogy az elkövetett hibáid miatt kritizálnálak;
  9. tudok beszélni neked arról, hogy az aktuális kihívások legyűrése hogyan fog elvezetni a fejlődésedhez és lehetőségeid kiszélesedéséhez;
  10. képes vagyok a saját viselkedésemen keresztül megmutatni neked azt a sebezhetőséget és nyitottságot, amelyre tőled is számítok.

És te készen állsz arra, hogy konstruktív visszajelzéseket adj?

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés