hirdetés
hirdetés
hirdetés

Elkötelezettség növelése

Checklist: te mennyire adsz építő visszajelzéseket?

Ma, az egyre gyakoribb visszajelzések szükségességének korában sok szó esik arról, hogyan is lehet konstruktív, őszinte és elkötelezett visszajelzést adni. Brené Brown kutató, TED-előadó a Bátraké a boldogság (Daring Greatly) című, magyarul is megjelent könyvében hangsúlyozza, hogy a visszajelzés folyamatának középpontjában a saját sérülékenységünk megmutatása áll – akár arról van szó, hogy mi adjuk, akár arról, hogy mi kapjuk a visszajelzést, vagy esetleg mi vagyunk azok, akik visszajelzést kérünk.

A visszajelzésnek nem az a lényege, hogy megalázzuk, hibáztassuk, bántalmazzuk vagy egyenesen megsemmisítsük a másikat – ha ilyen módon adunk visszajelzést, az jó eséllyel a munkavállaló elkötelezettségének erős csökkenéséhez vezet el. Ezzel szemben ha konstruktívak, őszinték és elkötelezettek vagyunk a visszajelzés adásakor, azzal nagyon nagy mértékben megnövelhetjük a dolgozó elkötelezettségét.

Az alábbi hasznos checklistet Brené Brown állította össze. Ajánljuk végiggondolni minden egyes alkalommal, amikor visszajelzést készülünk adni (a munkahelyünkön és a magánéletünkben egyaránt)!

Tudom, hogy készen állok a visszajelzés adására, ha …

  1. kész vagyok rá, hogy melléd üljek le, és nem veled szemben;
  2. hajlandó vagyok kettőnk elé tárni a problémát ahelyett, hogy kettőnk közé helyezném el (vagy esetleg egyenesen rád tolnám);
  3. kész vagyok meghallgatni, kérdezni, és azt is beismerni, hogy esetleg nem látom át teljes egészében a problémát;
  4. el akarom ismerni, mi az, amit jól csinálsz, ahelyett, hogy ízeire szedjem szét a hibáidat;
  5. elismerem az erősségeidet, és rá tudok mutatni, hogyan használhatod ki őket a nehézségeiddel való megküzdésben;
  6. képes vagyok úgy éreztetni veled, hogy felelősséggel tartozol, hogy eközben nem szégyenítelek meg és nem is vádollak;
  7. hajlandó vagyok vállalni a saját részemet a probléma létrejöttében és/vagy fennmaradásában;
  8. képes vagyok őszintén köszönetet mondani a megtett erőfeszítéseidért ahelyett, hogy az elkövetett hibáid miatt kritizálnálak;
  9. tudok beszélni neked arról, hogy az aktuális kihívások legyűrése hogyan fog elvezetni a fejlődésedhez és lehetőségeid kiszélesedéséhez;
  10. képes vagyok a saját viselkedésemen keresztül megmutatni neked azt a sebezhetőséget és nyitottságot, amelyre tőled is számítok.

És te készen állsz arra, hogy konstruktív visszajelzéseket adj?

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés