hirdetés
hirdetés
hirdetés

Burnout

Biztos módszer a kiégés ellen: jó munkahely teremtése

Ideális esetben a munkaadó és a munkavállaló kapcsolata kölcsönös együttműködés, ahol munkáltatónak is fontos az alkalmazott jólléte. A kiégés jelei azonban azt mutatják nincs minden rendben.

A hazai munkakörnyezetben gyakran találkozunk kiszolgáltatott, munkáját fásultan végző alkalmazottal és a vele szemben követelőző és általános feszültséget generáló vezetővel.

A Profession.hu kutatása átfogó képek kíván nyújtani a hazai munkavállalók körében is ismert kiégés jelenségéről. A helyzet az utóbbi időben javult, de még mindig vannak olyan területek, ahol szükség van fejlődésre. Nézzük melyek is ezek:

 Túl sokat dolgozunk

A megkérdezettek jelentős része úgy véli, hogy a munka és a magánélet egyensúlya felborult. Gyakori a napi 8-10 órás munkavégzés és sokak szerint több mint napi 11 órát is robotolnak. Az időszakos túlterheltség még nem vezet kiégéshez, de ideje elgondolkodnunk, ha gyakran találjuk magunkat egyedül a kiüresedett irodában este.

Kikapcsolódás segít a megelőzésben

 A családdal és barátokkal töltött idő segít abban, hogy kikapcsoljunk. Sokan a rendszeres sportra esküsznek. Ha pedig már eleget láttuk az irodai gépünk monitorját érdemes környezetet váltani. Egy kis távmunka, vagy home-office újra lendületbe hozhat. Számos munkabarát kávézót találunk. Ha nem zavar a tömeg és inspirál a kávéillat, néha érdemes kihelyezni munkahelyünket.

 Jó ha jóban vagyunk

A kollégákkal kialakított jó kapcsolat előnyösen befolyásolja a munkahelyi közérzetünket és segít elkerülni a kiégést. A monoton munkaórákat megtörhetjük egy közös ebéddel vagy pár perc munka-független tevékenységgel.

 Visszajelzés és kommunikáció jelentősége

A felmérés szerint a legmeghatározóbb stresszor a frusztráló feladat és a kommunikáció hiánya. A két tényező pedig gyakran együtt jár. A visszajelzés az elvégzett feladat értékmérője, így érdemes figyelmet és energiát fordítani rá. A növekedés és fejlődés kulcsa a gyakori és kölcsönös kommunikáció, mely nagyban hozzájárul a munkahelyi stressz oldásához is.

Ergonómia és kiegészítő juttatások 

A munkakörülmények közül a megközelíthetőség, a parkolási lehetőségek és a környékbeli étkezési lehetőségek voltak azok a szempontokat, melyeket figyelembe véve a munkahelyek többsége jól szerepelt. Ugyanakkor, van még min javítani. Az irodák ergonómiája, a zaj és fényviszonyok tekintetében számos esetben találkozunk lemaradással. A fizetésen felüli juttatások pedig még messze elmaradnak az ideálistól. Nem jelent nagy ráfordítást mégis jelentősen javítja a komfortérzetet az irodákban kihelyezett vizesballon, a dolgozók számára ingyenesen elérhető kávé és tea.

 „A munkáltatók és a munkavállalók közös érdeke, hogy élhető körülményeket alakítsanak ki a munkahelyeken, hiszen ez a munka hatékonyságára is komoly befolyással van. A jó munkahely nyitottan és rugalmasan áll a dolgozói igényekhez, például lehetőséget biztosít távmunkára, ergonomikus munkakörnyezetet alakít ki, meghallja és időben visszajelez az alkalmazottak igényeire. Sokszor elég egy apró gesztus, hogy a beosztottak megbecsülve érezzék magukat. Azok a munkahelyek melyek tudatosan figyelnek erre sokkal sikeresebbek lehetnek a munkaerő toborzásban és könnyebben tarthatják meg az egyre inkább felértékelődő munkaerőt”. – tette hozzá Martis István, a Profession.hu ügyvezető igazgatója.

 

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! A verseny shortlistesei és nyertesei pontszerzők a Kreatív PR Toplistán! Nevezési határidő: 2018.04.06.

hirdetés