hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bizalom a munkahelyen

Azért maradok, mert szeretem – vagy mert nem merek kilépni?

Önbizalom kérdés a karrier? Biztos, hogy csak azért maradunk egy cégnél, mert annnyira szeretjük? És nem azért, mert nem merünk kilépni?

A világ legnagyobb hr tech show-ját nemrég Amszterdamban rendezték meg, és többek közt arra kereste a választ, hogy a technológia világában miért egyre nagyobb kihívás embernek maradni. Az UNLEASH konferencián Esther Perel arról beszélt főelőadóként, hogy a bizalom mint „buzzword” a technológia világában most újdonság, azonban a pszichés háttere, hogy miért van erre égető szükségünk, annál ősibb eredetű.

Esther világhírű párterapeuta és szerző, a kapcsolatok szakértője, nemcsak magánéleti, de csoportos és szervezeti szintű tanácsokat is ad a világ ötszáz legnagyobb cégének. Itt elárulta nekünk, hogy a cégek és ezen belül a hr mit tehet azért, hogy ez az alapvető emberi szükséglet, az egymás közti bizalom fenntartható legyen a munkahelyen, csökkentve ezzel az elvándorlás és a tehetségmegtartás egyébként is egyre nehezebb terhét.

Ha bizalom van, bátorság is van

A mélyebb szervezeti elköteleződésben a közös értékeknek, érdeklődésnek, a hovatartozás érzésnek kell meglennie. Mindezek egyre fontosabbak a most érkező generációknak, a biztonság érzését keltik bennük. Ennél a pontnál meg is érkezünk a lényeghez: a bizalom tesz képessé bennünket arra, hogy kockázatot vállaljunk, hogy merjünk új, ismeretlen dolgokba vágni és tanulni, hogy merjünk változni. Ha bizalom van, akkor hibázás esetén is újra merek vállalkozni, vagyis vissza merek menni, és újrapróbálkozni, mert biztonságban érzem magam. Vagyis oda-vissza ható, erős kapcsolatról beszélünk.

A hr kezében van a kulcs?

Az, hogy a hr-ben megbíznak-e a kollégák, nagyon sok mindentől függ. Ha a hr szimplán csak a felső vezetés „reprezentációja”, és nem látja el támogató funkcióját, akkor nem érzik úgy a beosztottak, hogy érdemes mindent beletenni a munkába, és a motivációjuk sem lesz elég erős. Ha azonban képes látni a személyes, egyéni problémákat, és kellően agilis ahhoz, hogy érdekérvényesítsen a döntéshozók felé, akkor az ott dolgozók azt élik meg, hogy valóban figyelnek rájuk, fontosak és elismertek. Ez sokkal többet ad emocionálisan, mint az egyszeri teljesítményértékeléskor adott visszajelzés vagy az elismerés bármely formája. Pont azért, mert egy ősi kötődési vágyunkat, a hovatartozásunkat erősíti meg.

A cikket teljes terjedelmében az Üzlet és Pszichológia magazin legfrissebb számában olvashatjátok el. Keressétek az újságárusoknál, vagy rendeljétek meg itt. 

Szirtes Hajnalka, vállalati pszichológus, coach
a szerző cikkei

(forrás: ÜPSZI)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés
hirdetés