hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kékgalléros HR kihívások 3.0

Amíg szorít a cipő, addig ne szervezzünk csapatépítőket

Csikós-Nagy Katalin, a HR-Evolution Kft. szakértője a Kékgalléros HR kihívások 3.0 konferencián kiemelte előadásában, hogy amíg az alapszükségletek nincsenek kielégítve egy szervezetben, addig nem érdemes „csillivilli programokat” szervezni, hiszen a dolgozók nem fogják értékelni őket.

Ahogy a Maslow-piramis felépül, úgy kell egy szervezet igényeit is kielégíteni. Teremtsük meg a megfelelő kommunikációs csatornát a dolgozóink és a vezetők között és mérjük fel, hogy mire van szükségük. Általában kiderül, hogy kezdetben apró lépések megváltoztatásával is eredményt érhetünk el, például a wc papír lecserélésével. A tisztálkodás, a megfelelő körülmények között történő étkezés alapvető fontosságú. Ha ezeket az alappilléreket rendbe raktuk és az elvándorlás átlag alatti, akkor kezdhetünk el plusz szolgáltatásokat behozni.

Elsődleges felmondási ok: a be nem tartott ígéretek 

Felmérték a fizikai dolgozók körében, hogy mi az oka egy-egy munkahely elhagyásának. Első helyen álltak a be nem tartott ígéretek, ezt követte az embertelen bánásmód és csak a harmadik helyet foglalta el a pénz. Miután felmértük a fő elvándorlási okot és javítottunk a körülményeken, a beválási arány az ajánlórendszer kiépítésével nagy mértékben javítható. Büszkeséggel tölti el a dolgozókat, ha láthatóvá teszik, hogy ki kit hozott, például plakátok, kiragasztott képek formájában.

A megtartás titka a kétirányú kommunikáció

Nagy jelentősége van annak, hogy ne csak a próbaidő letelte után kérdezzünk rá a munkavállalónál, hogy hogyan érzi magát, hanem már az első napon, az első héten és az első hónapban is. A beilleszkedés szempontjából ez a legfontosabb időszak és itt alakulnak ki az első benyomások is. Biztosítsunk kétirányú kommunikációt és folyamatos lehetőséget a visszajelzésekre! Ettől (is) érzi a dolgozó, hogy fontos és értékes a munkája. 

Növeljük a közösség erejét! 

Fektessünk hangsúlyt a közösségi programokra, hiszen a munkával való elégedettségben nagy szerepet játszanak a munkahelyi kapcsolatok. Olyan eseményeket szervezzünk, melyen mindenki részt tud venni és bátorítsuk is a dolgozókat a részvételre. Például, ha egy sütiversenyt szeretnénk megszervezni, és látjuk, hogy nem elég a nevező, akkor tűzzünk ki díjat annak is, aki a legtöbb nevezőt hozza. Például, kaphasson egy 4 főre szóló pizzázást, ahova szintén a munkatársaival mehet el! A csapatépítő programok nem csak a közöséget, de a szervezetet is építik, főleg, amennyiben közvetlen kapcsolódási lehetőség nyílik a vezetők felé is.

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés