hirdetés
hirdetés
hirdetés

Munkahelyi jóllét

A jól működő egészségprogramok 8 ismérve

Világszerte egyre több vállalatnál foglalkoznak munkahelyi egészségfejlesztéssel. De mit mutat meg nekünk a hazai gyakorlat?

 

Egy korábbi cikkben  arról az öt trendről olvashattunk, amelyekre mindenképp érdemes odafigyelniük a magyar hr-eseknek, egészségfejlesztőknek is, ha a munkavállalóik jóllétét növelni szeretnék. Ezúttal azt nézzük meg, hogy a jól működő magyar egészségprogramoknál miben rejlik a „titok”. Emellett azt is érdemes megvizsgálni, hogy milyen gátakba ütközhetünk még egy jól felépített program esetén is a munkavállaló oldaláról, és vállalati oldalról hogyan lehet leküzdeni ezeket az akadályokat.

Saját, hazai kutatásaim szerint a jól működő egészségprogramoknál a sikeresség záloga a következőkben rejlik:

1. Stratégiai fontosságú és a vállalati kultúrába illesztett az egészségfejlesztés, a felsővezető elkötelezett, így az anyagi és emberi erőforrások is biztosítottak.

2. Tudatosság, struktúrában, célokban való gondolkodás, hatékony tervezés jellemző: tudják, hol vannak most, és hová akarnak eljutni, mi a cél rövid és hosszú távon, és hogy milyen módon érjék el ezen célokat.

3. Igények felmérése, munkavállalók bevonása, ösztönzése.

4. Felelősök megléte.

5. Mérések, adatok.

6. Költség- és időtervek.

7. Megfelelő kommunikációs csatornák, ahol az előnyök, motiválók kommunikálása mellett van lehetőség munkavállalói visszajelzésre, elégedettség/elégedetlenség kifejezésére is.

8. Folyamatos ellenőrzés, értékelés és fejlesztés.

Részvételi gátak, „kifogások”

Érdemes tisztában lenni azokkal a tényezőkkel is, amelyek a működő egészségprogramok esetén a munkavállalók részvételének gátjai lehetnek. A HealthMine a következő 11 akadályt azonosította a munkavállalóknál:

1. Időhiány (27%)           
2. Nem megfelelő helyszín (25%)           
3. Nem megfelelő időpont (24%)           
4. Hiányos információk a programról (17%)        
5. Személyes adatok védelme (14%)    
6. Nagy a nyomás a munka mielőbbi befejezésére (13%)           
7. Biztonsági aggályok (13%)     
8. A főnök támogatásának hiánya (10%)             
9. Túl elfoglaltak, túlterheltek (9%)        
10. Nem érdeklődnek a program iránt (9%)       
11. A családjuk nem támogatja a részvételt (5%).

Bár a személyes felelősségünk egyértelmű, az akadályok leküzdésében a vállalatnak is hatalmas szerepe lehet: a 11 pont „ellen” elsősorban az igényfelméréssel, a vezetői elköteleződéssel, vezetői támogatással, valamint a megfelelő kommunikációval és ösztönzőkkel tud fellépni.

dr. Szabó Ágnes, egyetemi adjunktus, Budapesti Corvinus Egyetem; Legfittebb Munkahely Program külső szakértője
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! A verseny shortlistesei és nyertesei pontszerzők a Kreatív PR Toplistán! Nevezési határidő: 2018.04.06.

hirdetés