hirdetés
hirdetés
hirdetés

Work-life balance

A franciák betiltották a munkaórákon kívüli e-mailezést

A szünet nélküli online lét és a folyamatos kapcsolattartás korában élünk, ami egyrészt megkönnyíti az életünket, másrészt azonban megfoszt minket az igazi kikapcsolódás és feltöltődés lehetőségétől. Többek között a munkához való viszonyunkat írja teljesen felül az okostelefonok, tabletek és laptopok térhódítása. Éppen ezért fontos, hogy lépéseket tegyünk az offline lét felé, akár egyéni, akár vállalati, vagy éppen országos szinten.

Hivatalosan így kellene lennie, de a valóság az, hogy a munkaórák lejártával sem ér véget teljesen a munkaidőnk. Valószínűleg ezen cikk olvasói között is jókora számmal akadnak olyanok, akik hétköznap esténként, de még akár hétvégén is kapnak céges e-maileket. Arról nem is beszélve, hogy vannak olyanok, akik a szabadságuk ideje alatt sem „vonhatják ki magukat teljesen a forgalomból”.  Persze az, hogy mennyire sikerül éles határt húznunk a munkánk és a magánéletünk között, főleg egyéni igényektől és elhatározástól függ. Azonban az már más kérdés, hogy hogyan találjuk meg az egyensúlyt, ha a felettesünk egyértelműen elvárja, hogy mindig álljunk rendelkezésre, és még szombat este sem hagyhatunk megválaszolatlanul egy e-mailt. A kevésbé szerencsések a saját bőrükön érezhetik, a szerencsésebbek pedig csak elképzelhetik, hogy milyen negatív következményei lehetnek ennek a mentális egészségünkre és a szociális életünkre nézve egyaránt.

Törvény tiltja a munkavállaló zargatását!

Franciaországban éppen ezért egy új törvényt vezettek be, amely a kikapcsoláshoz való jogot biztosítja a munkavállalóknak, a munkáltatók kezét pedig szigorúan megköti, ha a telefon vagy a számítógép billentyűzetei után nyúlnának, hogy munkaidőn kívül zargassák a dolgozókat.

A törvény értelmében egyetlen egy ötven vagy annál több munkavállalót foglalkoztató cég sem küldhet e-maileket a dolgozóinak a munkaidőn kívül. A francia kormány ezzel próbálja segíteni a dolgozó állampolgárokat, hogy közelebb kerüljenek a munka-magánélet egyensúlyhoz.

Egyelőre komoly büntetés még nem sújtja azokat a vállalatokat, akik megszegik a korlátozást, azonban minden cégnek világosan meg kell fogalmaznia, hogy mikor biztosít teljes értékű, zavartalan szabadidőt a dolgozói számára.

Mert az élet nem csak munkából áll

Nem azért élünk, hogy dolgozzunk. Így kiemelten fontos, hogy a munka mellett legyen időnk a saját igényeinknek megfelelő szabadidős tevékenységekre. Franciaország pedig úgy tűnik élen jár azoknak az országoknak a körében, akik igyekeznek ebben a legtöbb segítséget nyújtani a munkavállalóknak. Évente harminc napnyi szabadnapot, és tizenhat hetes fizetett „családi szabadságot” (például kisbaba gondozásának, vagy beteg családtag ápolásának esetén - a szerk.) biztosítanak a dolgozó franciák számára.

Többek között a munka és magánélet közötti távolság megtartása azért is fontos, mivel csak úgy tudjuk a maximális teljesítményünket nyújtani a munkahelyen, ha a magánéletünkben van honnan energiát gyűjteni és feltöltődni. Hiszen, ha erre nincs lehetőség, nem kell sok és beköszönt a kiégés, ami pedig végleg aláássa a dolgozók teljesítményét.

Sas Eszter Krisztina, online szerkesztő/újságíró
a szerző cikkei

(forrás: The Hearty Soul)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Onboard - offboard a szállodaipar területén Félnapos konferencia a hazai szállodaipar HR-esei számára toborzás és megtartás témában. Tippek, tanácsok, praktikus tudás. Dátum: 2019.03.18.

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

hirdetés