hirdetés
hirdetés
hirdetés

Társas nyomás

A csapatépítő egyenes út az alkoholizmushoz?

A munkáltatóknak érdemes lenne megfontolniuk, hogy száműzzék az alkoholos italokat a vállalati partikról, csapatépítőkről. Egy kutatás eredményei szerint az alkalmazottak az ilyen eseményeken kötelezőnek érzik, hogy többet igyanak, mint tervezték.

A felnőtt munkavállalók 43 százaléka érzi úgy, hogy túlságosan nagy nyomás nehezedik rá a kollégákkal közös kötelező iszogatásokon – derül ki a Drinkaware kutatásából.

A kutatásban 2045 brit munkavállaló vett részt, az eredményekből pedig az derül ki, hogy a munkatársaknak a családtagoknál és a házastársnál is nagyobb szerepük van a túlzott alkoholfogyasztásukban.

A kitöltők egyharmada (33%) jelezte, hogy a kollégák nyomására többet ittak, mint tervezték – családtagok esetében ugyanez az arány 29%-os, míg a házastársnak vagy élettársnak csak az esetek 26%-ában van ilyen hatása az adott személy alkoholfogyasztási szokásaira.

A túlzott italozás okait vizsgálva a kutatás eredményei azt mutatták, hogy az alkoholt fogyasztó felnőtt munkavállalók 43%-a ivott többet a tervezettnél azért, mert a kollégákkal közösen fogyasztottak italt – szemben a brit felnőttek összességének 37%-os arányával. Közel kétötödük (38%) azért iszik többet a kelleténél, mert nem akar udvariatlannak tűnni azzal, hogy visszautasít egy italt.

Segítség, itat a főnököm!

A férfiaknál gyakoribb probléma, hogy a főnöküktől vagy felettesüktől érkező nyomás miatt fogyasztottak több alkoholt, mint amennyi jól esett volna (a férfiak 15%-a számolt be erről, szemben a nők 8%-ával).

A dolgozók aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy a kelleténél több alkoholt fogyasztanak, és 53%-uk adott hangot a kívánságának, miszerint örülnének, ha kisebb nyomás helyeződne rájuk ebben a tekintetben.

A Drinkaware vezérigazgatója, Elaine Hindal rámutatott: „A kutatásunk a munka világában is jelen lévő társas nyomásról rántja le a leplet. Beszédes adat, hogy a dolgozók fele azt mondja: örülnének, ha kisebb nyomás helyeződne rájuk, hogy igyanak. (…) A kutatásunk azt is megmutatja, hogy ennek a nyomásnak sokan udvariasságból, a konfrontáció kerülése miatt vagy megfelelési vágyból nem állnak ellen.”

A munkáltató felelőssége

Hindal a brit HR Magazine-nak azt mondta: a munkáltatóknak kötelességük védeni a dolgozókat az alkohollal kapcsolatos kockázatoktól, és fontolóra kellene venniük, hogy inkább alkoholmentes eseményeket szervezzenek. „A munkáltatók kötelesek foglalkozni a munkavállalóik egészségének, biztonságának és anyagi jólétének védelmével. Feltétlenül hiszünk benne, hogy a munkáltatók központi szerepet játszhatnak abban, hogy az ivás kockázataival kapcsolatos üzenetet közvetítsék a munkavállalók felé” – fogalmazott.

„A munkáltatóknak komolyan el kellene gondolkodniuk azon, hogyan vonják be az alkalmazottakat úgy, hogy az esemény ne az alkoholizálás köré szerveződjön. Számos ilyen lehetőség van: például valamilyen aktivitásra vagy étkezésre is épülhet a közös tevékenység.”

Választható alternatívák

Ha mindenképp lesz alkohol is az eseményen, Hindal akkor is azt javasolja, hogy a munkáltató ilyenkor is gondoskodjon valamilyen alkoholmentes alternatíváról. „Egyre több alkoholmentes ital létezik, amelyeket lehetséges alternatívaként felajánlhatunk a céges eseményeken azoknak a munkavállalóknak, akik nem akarnak inni, vagy akik úgy érzik, túl nagy a társaktól érkező nyomás, hogy igyanak” – fogalmazott.

 

Biztosan tudjuk, mik a fizikai dolgozók valódi problémái?

Idén sem lett kisebb nálatok a fluktuáció? Gyere el szeptember 26-án „Kékgalléros HR-kihívások” című konferenciánkra, ha kíváncsi vagy néhány új gondolatra, tippre annak érdekében, hogy jövőre jobb számokkal találkozz. A fizikai dolgozók problémáit jól ismerő vezetők, tanácsadók és maguk a fizikai dolgozók mesélnek arról, hogy mitől vonzó számukra egy munkahely. Váltsd meg a jegyed még ma!

Előadóink lesznek:
 Barathi Tamás, Founder & CEO, Colibri HR Solutions és Co-founder, Blue Colibri App

 Czeczeli Tamás, „The milkman", árufeltöltő, volt Deichmann ügyvezető
 Csikós-Nagy Katalin, HR-Evolution Kft., fluktuációkezelő-szakértő
 Dr. Kovács Eszter, Skill to go, alapító és pszichológus tanácsadó
 Gábor Zoltán, Ex GE Healthcare, gyárigazgató
 Gazsi Zoltán, Eisberg Magyarország, ügyvezető igazgató
 Ivancsics Péter, Észak-magyarországi Termelés, MOL vezető
 Pajor Mariann, EGIS, belső kommunikációs vezető 
 Péter Dávid, ACCOR, Employer Branding Coordinator
 Sándor István, WORKANIA, account manager
 Sarkadyné Pápai Beatrix, Pannon-Work Zrt., kirendeltségvezető
 Somogyi Zsolt, EGIS, hatóanyaggyártó csoportvezető, az EGIS nagykövete
 Szabó Csaba, DEVELOR, vezérigazgató
 Varga Dorottya, Waberer’s-Szemerey, marketing manager
 Zvezdovics Anita, Brandfizz Alapító Partner & Chief Fizz Offizzer 

A részletes program ide kattintva olvasható. 

Részvételi díj:  
 Teljes árú részvételi díj augusztus 27-től: 43 900 Ft + áfa / fő
 Csoportos jelentkezés 3 főtől: 36 900 Ft + áfa / fő

A jelentkezési lap letöltéséhez kattints a képre, majd kitöltve juttasd vissza a szervezőknek a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  e-mail címre!

Letöltöm a jelentkezési lapot 

Kapcsolat: 
 
Hasznos Nelly
 hasznos.nelly@pphmedia.hu
 +36 1 430 4527 

Hasznos információk:
 Időpont: 2019.09.26.
 Kapunyitás: 8.30
 Konferencia kezdete: 9.00
 Konferencia zárása: 16.00
 Helyszín: CEU, Auditorium B (1051 Budapest, Nádor utca 15.)  

(forrás: hrmagazine.co.uk)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés