hirdetés
hirdetés
hirdetés

Motiváció

6 tanács a kékgallérosok megtartásához

Mi motiválja a fizikai munkásokat? Mi kell ahhoz, hogy megtartsuk őket, és ne máshol keressenek állást - többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ a hrpwr.hu és az Üzlet és Pszichológia Kékgalléros HR kihívások workshopján. Ha lemaradtál, íme néhány tanulság, ami hr-esként a segítségedre lehet.

- Hr-esként biztos, hogy máshogy kell viszonyulni a fizikai dolgozókhoz, mind kommunikációban, mind motiválás terén - erre az eredményre jutott a Grundfos és az Impact Works közös kampánya során készített cégen belüli kutatás.

- Az előadók szerint a három legfontosabb tényező, amire érdemes figyelni: a műszakok beosztása, a biztonságérzet, felelősségérzet. A kékgallérosok ugyanis szívesebben dolgoznak egy műszakban, egy megszokott munkarendi kialakításában. A biztonságérzet jelenleg főleg nagymúltú cégeknél találják, mert úgy érzik, az nyújt számukra stabil hátteret.

- A fehérgallérosokhoz hasonlóan a fizikai munkásoknál is jelentős szerepe van a vezetőnek, így a dolgozó-vezető kapcsolatának. Ehhez elengedhetetlen a megfelelő oda-vissza kommunikáció. A munkavállalóknak meg kell tanulniuk kifejezni és érvényesíteni saját elképzeléseiket, mondanivalójukat, vezetői oldalról pedig megfelelően meghallgatni és befogadni az onnan érkező információkat.

- A család szerepe kulcsfontosságú:  érdemes családi napokat szervezni, vagy tanítási szünetekben napközis táborokat. Ugyanígy a munkatársak közelsége, a kollektíva összetartása is meghatározó számukra. Hr-esként erre különösen kell figyelni. 

- Érdemes bevonni a dolgozókat egy fejlesztési folyamatba: mivel empirikus tapasztalatuk van, ezért a fejlesztőket hasznos információkkal tudják ellátni. Ez nem csak a végső termék miatt lényeges, hanem a munkafolyamatok és a kollégák megbecsültsége miatt is. Hiszen így részesei lehetnek egy egész vállalatot érintő projektnek.

 - A pénz ugyan fontos a fizikai munkásoknak, de náluk is csupán egy tényező. A fentieken kívül az alábbi kérdéseken érdemes elgondolkodni: Rendszeres, kiszámítható a munkaidő? Kényelmes a munkaruházat? Meghallgatjuk kéréseiket? Mit tudnánk még tenni a családjuk bevonása érdekében? Ugyanúgy kommunikálunk velük, mint az irodán belüli kollégáinkkal, adunk elég visszajelzést?

Workshopunk nem csak a kékgallérosok motivációjáról szólt, hanem toborzásukról, kiválasztásukról és munkakeresési szokásaikról is. Ha nem szeretnél máskor lemaradni hasonló eseményeinkről, ITT feliratkozhatsz hírlevelünkre!

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

hirdetés