hirdetés
hirdetés
hirdetés

Levél a főnöknek

3 dolog, amiért idén felmondanak a beosztottaid

Vajon a fiatal munkavállalóid hány százaléka mond fel idén? Tudsz tenni ezért, hogy maradjanak? A Jobsgarden összeszedte azt a három alapvető dolgot, ami befolyásolja a döntésüket.

Ha dolgozik a cégednél Y generációs munkavállaló, számíthatsz rá, hogy 43 százalékuk két évnél rövidebb idő alatt új lehetőségek után néz. Azt gondolhatnád, hogy helyettük feltöltöd a létszámot Z generációsokkal, de ez esetben azzal kalkulálhatsz, hogy 61 százalékuk szintén hasonló idő alatt fog kilépni a cégedtől, szóval nem ez a megoldás.

A Deloitte felmérése szerint a munkavállalók mostanra már eljutottak oda, nem hajlandók lemondani életük legszebb éveiről egy stabil munkahelyért cserébe, ahol ráadásul nem érzik jól magukat. Lényegében állandó készültségben állva várnak a váltásra, pláne, ha az alábbiak közül valamelyikkel szembesülnek. A munkatársak megtartásáért ma már többet kell tenni, mint valaha! Nézzük meg, mik azok a dolgok, amik leginkább okot adnak a felmondásra: 

1. A munkavállalóid nem bíznak benned

Tisztességes és etikus vezető vagy? Ha így van, akkor a kevesek közé tartozol. A felmérést kitöltők szerint ugyanis a vállalatok nagy része nem etikus módszerek szerint működik és a közösségi médiának köszönhetően ez nem marad rejtve a munkavállalóik előtt sem. Láthatóvá vált, hogy a cégek gyakran kizárólag anyagi érdekek mentén hozzák meg döntéseiket és nem veszik figyelembe a dolgozóikat.

2. Régimódi mentalitás és vállalati kultúra

Az Y és a Z generáció modern munkakörnyezetre vágyik, nagyfokú rugalmassággal és sokszínűséggel. A félmérést kitöltők szerint a cég is profitál a sokszínűségből, mert minél színesebb és szélesebb körből kerülnek ki a munkatársak, annál jobban ki lehet szolgálni egy sokszínű ügyfélkör igényeit. Ugyanez igaz a kollégák javaslataira is: hallgasd meg és építsd be ezeket!

3. Nem képezed tovább a munkatársakat

A kutatás alapján a fiatal munkavállalók egyik legnagyobb félelme az, hogy nem érzik magukat felkészültnek a rájuk váró feladatokra. Amire szükségük van az a folyamatos és állandó tanulási, fejlődési lehetőség, melyek segítségével a komolyabb feladatokkal is megbirkózhatnak. 87 százalék szerint egyébként vonzóbb egy olyan munkahely, ahol biztosított a belső fejlődés lehetősége.

Összességében ezek a főbb pontok amikre, ha ügyelsz, nem csak te válhatsz jobb vezetővé, de a cégedet is sikerre viheted. Ráadásul, mindezt úgy, hogy a munkavállalók jelenleg legfiatalabb két generációját sem riasztod el magad mellől. És hidd el, ha egy kicsit figyelsz rájuk, ők ezt kitartó munkával és remek ötletekkel hálálják majd meg!

(forrás: Jobsgarden)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés