hirdetés
hirdetés
hirdetés

Együttműködés

3 hasznos tanács, hogy a távmunkásaid ne elszigetelt, magányos remeték legyenek!

A távmunka egyre gyakoribb a modern üzleti vállalkozások körében, függetlenül attól, hogy teljes munkaidőben történik-e, vagy csak egy eseti bónusz a rendszeresen ingázók számára. A Gallup jelentése szerint 2016-ban az amerikai munkavállalók 43%-a töltött már időt távmunkában, és bár itthon ez az arány még csupán 2,5%, a távmunkások száma vélhetően folyamatosan bővülni fog a munkaerőpiaci helyzet és a technológia által kínált innovatív munkavégzésnek köszönhetően.

A távmunkavégzés rengeteg előnnyel jár. Azonban a távmunkások körében van egy gyakori probléma, mégpedig az izoláció, az elszigeteltség érzete. A távmunkások leggyakoribb problémája a magány (21%) és az együttműködés, kommunikáció nehézségei (21%). A KarrierPlusz által összeszedett tippek épp ezekben segíthetnek:

1. Használjunk belső közösségimédia-felületeket!

Az egyik legfontosabb dolog, amit a vállalkozások veszíthetnek a távmunkások foglalkoztatásával, maga a kontaktus, a másik vállon veregetése, a rögtönzött találkozók létrehozása. Ez megnehezítheti az alkalmazottak számára, hogy a csapat részének érezzék magukat. Ezt orvosolhatjuk egy projektmenedzsment-platformmal, amely lehetővé teszi az együttműködést, és segít egyfajta „tábortűz-feeling” kialakításában. De sok esetben ez még nem elég...

Ezért a kommunikációs és együttműködési eszközöket egyre többen használják a távmunka során (is). Miközben ezek segítik az alkalmazottak együttműködését, egyben szórakoztató pluszt is nyújtanak, és olyan szociális interakciókat biztosítanak, amelyek hiányoznak a távmunkásoknak. Ez pedig növeli az elkötelezettséget, segíti megőrizni a morált, segítségével a munkatársak megoszthatnak egymással zenéket, videókat, recepteket, eseményeket.

2. Szakítsunk időt a hívásokra, virtuális találkozókra!

Miközben a közösségi média és a projektmenedzsment-szoftver a távmunka-kultúra fontos részeit képezik, ezek a kommunikációs platformok nem verbálisak. Ez néha félreértéseket vagy hibás kommunikációt eredményez, vagyis létfontosságú a telefonos hívások beiktatása is. A konferenciahívások során megvitathatjuk a problémásabb, érzékenyebb témákat, vagy egyszerűen csak ötletelhetünk egymással. A heti videó hívás jótékony hatással lehet azokra az alkalmazottakra, akiknek nagyon hiányzik a szemtől szembeni kommunikáció.

3. Legyenek rendszeres „fizikai” találkozók is!

Bár a virtuális találkozók és hívások minimalizálják a magányosság érzetét, a távmunkások még mindig hiányolhatják a hagyományos személyes interakciókat. Az ilyen típusú kommunikáció hiánya gerjeszti igazán az elszigeteltség érzetét, hiszen az emberek fizikailag egyedül maradnak a munkanapjuk során. Ennek ellensúlyozása érdekében legyenek rendszeres személyes találkozók. Bár ezek gyakorisága sok mindentől függhet, például a helyszíntől, a költségvetéstől, megteremtésük elengedhetetlen a csapat boldogságához és jólétéhez.

Még több hasznos tippért kattints az eredeti cikkre, itt!

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés