hirdetés
hirdetés
hirdetés

A kritikus első 90 nap

3+1 intő jel, hogy baklövést követtünk el az új kolléga felvételével

A munkaviszony első 90 napja meghatározza, hogy az új kolléga karrierje mennyire lesz hosszú távú a cégnél. Kutatások szerint a kiválasztásra és az alkalmazottak tréningjére fordított költségek akár 1,4-szer is meghaladhatják az éves fizetéseket. Ezért a kiválasztás rendkívül fontos része az üzlet pénzügyi stabilitásának.

Érdekes módon a legtöbben nem a szakmai tapasztalat hiánya miatt buknak el az első 90 napban. Az emberek gyakran feltételezik azt, hogy az új alkalmazott azért nem tudja elvégezni a rászabott feladatokat, mert nincs meg a megfelelő tapasztalata, készsége hozzá. Azonban a válasz sokkal inkább az alkalmazott személyiségében és hozzáállásában keresendő. Ha ugyanis nem illeszkedsz a cégkultúrába, sokkal nehezebb annak az alkalmazottnak, akivel együtt kell dolgoznod. Senki sem akar olyasvalakivel dolgozni ugyanis, akiben nem bízik. Ez pedig rombolja a csapatmunkát, hosszabb távon pedig teljesítménybeli problémákhoz vezet.

Ez a három plusz egy figyelmeztető jel utalhat arra, hogy az új alkalmazott pályafutása nem sokáig tart majd a cégnél:

1. „Mindent meg tudok csinálni”

Akiben nincs alázat, és azzal kérkedik, hogy mindenre képes, az azt sugallja, hogy sokkal jobbnak gondolja magát a csapattársainál. A magabiztosság ugyan fontos, de aki azt állítja, hogy semmi sem okozhat neki kihívást, az valójában időzített bomba. Sokkal jobb, ha a dolgozó tudja, miben különleges. Egy csapatban ugyanis mindenkinek van valami különleges képessége. A jó hozzáállás az, ha az első 90 napban az új csapattag kitalálja, ki mivel járul hozzá a közös teljesítményhez, majd a saját erősségeit is felkínálja annak érdekében, hogy sikeres legyen a csapat.

2. „Csak azokkal vagyok hajlandó együttműködni, akik számítanak”

Azok, akik csak fejesekkel vagy befolyásos személyekkel hajlandóak szóba állni a cégnél, nem csapattagok, hanem opportunisták. Amikor egy új alkalmazott nem mutat érdeklődést például a recepciós vagy egy más osztályon dolgozó beosztott iránt, a csapattagokkal sem fog tudni majd együttműködni. Az új alkalmazottaknak új barátságokat kell kötniük a cégnél, hiszen sosem lehet tudni, miben számíthatnak majd a segítségükre.

3. „Mindig a következő nagy kihívást keresem”

Az az új jövevény, akinek nagyratörő vágyai vannak már az elején, és folyamatosan a saját előrelépéséről beszél, valószínű narcisztikus tulajdonságokkal rendelkezik. A „minden csak rólam szól” attitűd miatt képes is mindent megtenni a saját sikere érdekében, könyökölni és átgyalogolni másokon. Természetesen minden újoncnak kell látnia az új munkakörében rejlő kiaknázható terülteket, de bizonyítania is kell az előrelépéshez. Ha jól végezzük a munkánkat, akkor bizalmat és tiszteletet vívunk ki, ami később meghozza a gyümölcsét.

3+1 „Elvégzem a munkám, de ne várják tőlem, hogy túlteljesítek”

Az az újonnan jött kolléga, aki csak a minimumot teszi bele a munkába, vagyis megúszós stratégiát alkalmaz, nem fog kölcsönös partneri viszonyt kialakítani a munkáltatóval. Minden új kapcsolat extra erőfeszítést igényel, ám ha a kollégát láthatóan nem érdekli, hogy a felettese elégedett-e a teljesítményével, akkor nem túl elkötelezett. Az új kollégáknak nem csak arra kell figyelniük, hogy megfeleljenek az elvárásoknak, de meg is kell haladniuk őket. Ez nem jelent feltétlenül túlórát – inkább extra erőfeszítést azért, hogy az elvárhatón túl is mutasson valamit magából.

A kiválasztás során tehát vegyük észre a figyelmeztető jeleket. Ha pedig újak vagyunk a cégnél, legyünk proaktívak, és teljesítsünk megfelelően! Különben új állás után nézhetünk, hamarabb, mint ahogy terveztük.

Az eredeti, teljes cikket – további intő jelekkel és hasznos tanácsokkal – itt találod!

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés