hirdetés
hirdetés
hirdetés

Újrakezdés

Hogy rázódjon vissza a munkába 12 hét alatt?

Évekig otthon lévő anyukák, nyugdíjasok, tartós betegségből felépült emberek – nekik hirdetett meg a Morgan Stanley visszatérési lehetőséget a munka világába. 

„A Jól-Lét Alapítványon keresztül értesültem a Morgan Stanley Return To Work programjáról. Több éves közigazgatási tapasztalattal és egy közel három éves kisgyerek mellett remélni sem mertem, hogy felvesznek egy ilyen világszínvonalú és nagy presztízsű vállalathoz. A jelentkezésnél magabiztosságot adott, hogy a program célja éppen a hozzám hasonló cipőben járók megszólítása. Személy szerint sokkal könnyebben tudok át-, visszaállni a napi nyolc órás munkavégzésre, ha egyszerre több feladatra kell koncentrálnom és persze segítenek a tréningek és mentorok is” – meséli Szoboszlai Anett, aki 3 év kihagyás után jelentkezett és került be a vállalat programjába.

Esztergályos Szilvia 7 évnyi gyermeknevelés után állt munkába ugyanezen program keretén belül: „Magyarországi viszonylatban igazán újdonságnak számít a Return To Work, szerintem követendő példa lehetne sok más cégnek is. A program időt ad és felkészít arra, hogy ismét megálljam a helyem a szakmámban. Nemcsak a tréningek és tanfolyamok, de a munkakörnyezet is segít, például abban, hogy nyelvtudásomat felfrissítsem és bővítsem. Nagyon fontos, hogy van egyfajta „önbizalom-növelő” hatása ennek.”

12 hét: tréningek, mentorok, virtuális reggelik

A Morgan Stanley tavaly indította el először Budapesten azt az „újrakezdő” programot, melynek célja segíteni azon álláskeresőket, akik legalább 2 év kihagyás után szeretnének visszatérni hivatásukhoz vagy új karrierlehetőséget találni. „Vannak, akik gyermekvállalás után állnának újra munkába, esetleg egészségi vagy családi okok miatt távolodtak el a munkaerőpiactól, sőt olyanok is, akik a nyugdíjba vonulás után döntenek úgy, hogy újra kamatoztatnák tapasztalatukat.” – mondta el Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR vezetője. A program 5 ével ezelőtt indult és az első New York-i csoport óta mára Londonban, Hongkongban, Mumbaiban, Bengalaruban és Budapesten is sikeresen működik. A növekedés kulcsa elsősorban az, hogy teljesen különböző hátterű és eltérő tapasztalattal rendelkező jelöltek kerülhetnek be így a vállalathoz. Globálisan a résztvevők több mint 60 százaléka a program végével állandó pozíciót kapott a cégnél. Idén több mint 100-an jelentkeztek állásra Budapesten.

 „A 12 hetes, fizetéssel járó program módot ad a munkába való visszarázódásra és a szakmai önbizalom visszaszerzésére. Újrakezdőink megismerhetik a vállalatot, mi pedig őket”- tette hozzá a szakember. A „Return to Work” lényege, hogy a résztvevők fokozatosan térnek vissza a „szakmai mélyvízbe”. A munka mellett számos képzésen vesznek részt, például a munka és a magánélet egyensúlyára vagy időmenedzsmentre fókuszáló képzést, ezen felül heti két angol oktatáson is részt vesznek, amely kiterjed a telefonos és e-mail kommunikáció erősítésére, valamint prezentációs, kommunikációs képzésben is részesülnek. Mindemellett divíziónként kapják azokat a szakmai képzéseket, amelyek szükségesek a munkájukhoz. A résztvevők folyamatos visszajelzést is kapnak személyes mentoraik által, akik akár szakmai, akár személyes jellegű kérdésekben is igyekszenek segítséget nyújtani. Érdekesség, hogy a mentorok felkészítésére is ügyelnek a generációs különbségek kezelésének érdekében, hiszen ebben a programban nem szokatlan, hogy az idősebb kollégát nála jóval fiatalabb szakember munkatársa mentorálja. 

Jó étvágyat, London!

A visszarázódást és a céggel való megismerkedést szolgáló tréningek egyik legizgalmasabb pontja az úgynevezett virtuális lunch. „Ez tulajdonképpen egy speciális videó-konferencia, amikor a magyar csapat együtt ebédel a londoni csapatunkkal, csak éppen az egyik társaság itt, Budapesten, a másik pedig Londonban ül. Kivetítőkön látják egymást a résztvevők, gyakorlatilag egy virtuális térben ebédelnek együtt. Általában a londoni szenior kolléga vezeti a kötetlen találkozót, amelyen személyes és üzleti témákat érintenek. Mindez módot ad arra, hogy a csapat tagjai jobban megismerjék azokat a kollégákat, akikkel majd együtt dolgoznak” – összegzi Fremda Balázs.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Hosszabbított nevezési határidő: 12.15.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

hirdetés