hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Google titok

Egy kis víz, és máris jobban megy a munka!

Csak néhány centivel került feljebb a víz és lejjebb az üdítő, mégis óriási változások következtek be a Goognél a munkatársak fogyasztási szokásaiban. Ami nem csak az egészségükre, de a munkahelyi teljesítményükre is hatással volt. 

Úgy gondolta a Google, hogy bármennyire is motiváltak a munkatársai, mindig van min javítani, így Jennifer Kurkoski (PhD) a Google People Analitycs részlegének vezetője egyszer csak felkérést kapott arra, hogy végezzen kutatásokat teljesítményfokozás terén cégen belül.

A Google-nél a munkatársi étkezések a cafeteria rendszer részeként ingyenesek a cég dolgozóinak. Az étkezések során a kutatásvezetők megfigyelték a munkatársak ételválasztási preferenciáit. Elsősorban azért, hogy tudják, miből mennyit kell főzni és kevesebb legyen a kidobott étel. Emellett azonban elkezdték megfigyelni a kalóriabevitelt is.

Ha valaki hízik, a többiek is hajlamosabbak lesznek erre

A szociológiai kutatásokból tudjuk, hogy társadalmi szinten növekszik az átlagos testsúly, aminek hatására romlik az egészség. Más kutatásokból (pl.: Christakis, N.A.; Fowler, J.H. (2007) The Spread of Obesity in a Large Social Network over 32 Years.) pedig az is kiderül, hogy ha egy közegben valaki elkezd hízni, vagy bármilyen káros szenvedéllyel élni, ott a környezet is hajlamosabb lesz erre.

A Google döntéshozói pedig felismerték, hogy a túlsúlyos munkatársaknak rosszabb az egészségi állapota, ami teljesítménycsökkentést is jelent egyben. Vajon mit lehet ez ellen tenni? – gondolkoztak el.

Kezdjük az ösztönöknél!

Néhány célzott, de szinte észrevehetetlen beavatkozással arra ösztönözték az embereket, hogy egészségesebben és tudatosabban táplálkozzanak, rendszeres figyelmet szenteljenek a mozogásra, testi-lelki jóllétre, mivel ezek befolyásolják a dolgozók gondolkodását, döntéseit, nem beszélve az immunrendszerről. Közvetve a munkáltatói márkára is hatással lehetnek ezek az intézkedések.

Ilyen kezdeményezés volt például, hogy a kantinban lévő hűtőkben megváltoztatták az italok sorrendjét: szemmagasságba helyezték el a vizet, míg a cukros üdítőitalokat alulra helyezték el. Ugyan a cukrozott üdítők is elérhetőek maradtak, de kedvezve az emberi észlelési szokásoknak (első látásra mit kívánunk meg), valamint támaszkodva a hasonlósági hatásra (hasonló palackforma, színek), és engedve az emberi lustaságnak, hogy nem fogunk lehajolni, 47 százalékkal emelkedett a vízfogyasztás, és 7 százalékkal csökkent az üdítőkkel bevitt kalória mennyisége.

Ez az apró változtatás már komoly hatással volt a nagyvállalat megbetegedési számaira, ami egyben a hiányzási rátát, valamint az emberek közérzetét és munkakedvét is javította, tehát közvetve a teljesítményt is növelte. És ez pusztán csak a vízfogyasztás újragondolása volt.

Később az édességek csökkentése, a zöldségfogyasztás növelése és a rendszeres testmozgás és meditáció is terítékre került, nem kevesebb sikerrel. A legtöbb esetben filléres megoldásokat alkalmaztak, a napi döntéseket befolyásolva, melyek szokásokká alakultak át idővel. 

Tóth-Nagy Péter, Hive Creative
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

Időstressz: Hogyan győzhető le? Energiamenedzsment 4 lépésben. 2017.12.01.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 6.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Nevezési határidő: 12.08.

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.

hirdetés