hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megtartás

3 tévhit a motivációval kapcsolatban

Sokan esnek abba a hibába, főleg vezetői szerepben, hogy evidensnek veszik, hogy mások is ugyanarra „mozdulnak rá”, mint ők. Ez azonban koránt sincs így. Egy korábbi cikkünkben 9 mozgatórugót neveztünk meg, ami motiválja az embereket – persze eltérő mértékben. De most lássuk, hogy mi az a három alapvető tévedés a motivációval kapcsolatban, amit sok vezető nem vesz figyelembe.

 

#1.      A pénz mindent visz

Ha megnézzük a korábbi cikkünkben említett kilenc motivátort, akkor látjuk, hogy az anyagiak közvetlenül nem is motiválják az emberek többségét. Még azoknál a munkavállalóknál is, akinél a pénz kifejezetten ösztönző, más is tud működni. A pénzbeli juttatásokat mindig ki lehet egészíteni mással is, mely valamennyire helyettesíti ezt az igényt. Ezért nagyon sok pénzt lehet megspórolni azzal, ha egy szervezetben pontos rálátásunk van arra, hogy mi motiválja az embereket.

#2.      Elég a külső motiváció

Mivel a motiváció az a belső tűz, amely bennünket egy nagyobb teljesítményre ösztönöz, másoknak a hozzáférése ehhez korlátozott. Sőt, sok esetben még mi magunk sem vagyunk tisztában azzal, hogy mitől vagyunk lendületben egy helyzetben. Sokat tehetünk azért, hogy motiváljuk magunkat, és egészen apró átalakítások is nagy változásokat hozhatnak tetterőnkben és boldogságszintünkben. Vezetői feladat viszont, hogy ne menjünk szembe a munkavállalónkkal, hanem mi is olyan ingereket biztosítsunk számukra, melyekkel könnyebben hozzáférnek a belső motivációjukhoz.

#3.      A motivációs faktor állandó

Motivációs motorjaink életkoronként és élethelyzetenként is változnak. Nyilván, ha magas hiteleim vannak, vagy most alapítottam családot stb., akkor a fizetésem fontosabbá válik, mint ha csak fenn kell tartanom egy korábbi állapotot. Korosztályonként is változnak ösztönzőink, hiszen ami 20-30 évesen fontos volt akár lelki, akár anyagi értelemben, az ötven évesen már nem biztos, hogy top motivátor lesz számunkra. Ezért a motivációt ne úgy képzeljük, mint egy kőbe vésett szabálykönyvet, mi magunk is dolgozhatunk a sorrendekkel, és összehangolhatjuk a céljainkkal. A tudatosság, a játékosság és a nyitottság a motivációnkkal kapcsolatban kulcsszavak.

Szlávik Krisztina, Coach & C-IQ Enhanced Skills Practitioner
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

hirdetés