hirdetés
hirdetés

Újraindulás

Visszatérés az irodába – Mi lesz a home office után?

A koronavírus-járvány számtalan céget kényszerített arra, hogy kilépjen a komfortzónájából és home office-ba szervezze ki a munkát. Sokuk szívta a fogát, hiszen a vezetők többsége szereti rajta tartani a szemét a munkavállalóikon, viszont így, hogy a dolgozók kényszerűségből maradnak otthon, már nem is annyira jó buli az egész. Mi lesz a home office után? Juhászné Ráthgéber Réka Lifestyle & Business coach, a Válts Pozitívan Blog írójának vendégcikke.

Hogyan fogadják a felső vezetők a visszatérő munkatársakat? Legyen-e home office a vírushelyzet csitulása után is?

Egy nagyon hosszú szabadság vége

Mindannyian voltunk már szabadságon, és tudjuk, milyen érzés visszatérni. Sokan még inkább ráhagynak a külföldi útról való hazatérés utánra 1–2 napot, hogy kipihenjék a pihenést, és felkészülten térjenek vissza a munkahelyükre. Több mint 8 hét otthonlét után azonban a munkavállalók nagy része szinte futni fog az irodába, hogy végre a saját asztalához ülhessen, telefonálhasson gyerekzsivaj nélkül, és elfogyasszon egy kávét ebéd után. Igen ám, de sok vezető 1–2 hónap alatt akarja majd behozni a lemaradást, és elképesztő tempót diktál majd a munkavállalók számára. Ezt mindenképpen érdemes lenne elkerülni, hiszen a frissen visszatért dolgozók, ha nagyon meghajtják magukat, gyorsan a kiégés szélére sodródhatnak. A kulcs a fokozatosság. Első héten még hagyd felszabadulni a kollégáidat, engedd nekik, hogy birtokba vegyél újra a kis kuckójukat, hogy személyesen találkozzanak a munkatársaikkal, és kibeszéljék az elmúlt hét történéseit. Tartsatok welcome meetinget, és foglaljátok össze, merre tartotok. Mindenkinek egyszerűbb lesz így visszarázódni a normális kerékvágásba.

Koronavírus nélküli home office

Azok a cégek, akik eddig is a home office mellett voltak, nagy valószínűséggel a vírushelyzet után is engedik majd a távoli munkavégzést. Szerencsére több vállalat, például a bankok is megfontolják majd, hogy ezután azok a kollégák, akiknek nem szükséges a jelenlétük az irodában, otthonról végezzék a munkájukat, de az is érthető lesz, ha akadnak majd ellenzők. Vezetőként neked kell megvizsgálnod, hogy kik azok a kollégák, akiknek bejött a home office, és kik azok, akiknek nem. Természetesen a HR véleményét is kikérheted, de elsősorban a munkavállalóiddal beszélj.

Külső segítség a visszaállás segítésére

Ezek a kieső hónapok nem fognak elmúlni csak úgy. Ha változás történt a kollégák számában akár negatív, akár pozitív irányba, a jelenlegi munkavállalóknak fel kell dolgozniuk azt, hogy megváltozott környezet várja őket. Nem biztos, hogy a visszatérés utáni egy-két hétben rögtön tréningekkel és coaching ülésekkel kell őket bombáznod, de az év lezárásához és feldolgozásához biztosan szükségetek lesz külső segítségre. Ne próbáld megoldani egyedül ezt a nehéz helyzetet, még akkor se, ha elvárják tőled.

További hasonló bejegyzésekért kattints a szerző blogjára vagy Facebook-oldalára!

 

Hogyan támogassuk, irányítsuk, motiváljuk a csapatot otthonról?

Home Office - Vezetési pszichológia - Végh József klinikai pszichológussal, volt túsztárgyalóval

2x45 perces élő, interaktív webinárium

A HRPWR.HU és az Üzlet & Pszichológia szaklap bemutatja az első vezetőknek szóló, online, interaktív webkonferenciáját!

Amit egy volt rendőrségi kríziskezelő, túsztárgyaló pszichológus tud, az pont az, hogy stresszhelyzetben, ráadásul távolról hogyan, milyen eszközökkel lehet hatni egy másik emberre. Végh József több évtizedes tapasztalata alapján rengeteg olyan tudást halmozott fel, ami a mostani helyzetben hasznos egy vezetőnek. Az élő workshop során olyan eszközöket mutat be, melyek segítségével egy vezető hatékonyabban tud jelen helyzetben is támogatni, irányítani, motiválni. A délelőtti előadást egy délutáni közös elemzés, értékelés, kérdezz-felelek blokk követ.

Előadó: Végh József, klinikai pszichológus, volt túsztárgyaló, TA szervezeti változást kezelő tréner

Időpont: május 15. péntek
               délelőtti szekció: 10.00 - 10.45
               délutáni szekció: 14.00 - 14.45

Részvételi díj: 11 000 Ft + Áfa/fő

Regisztráció: A jegyvásárlásért ide kattints!
További információk és csoportos kedvezmény itt.

Juhászné Ráthgéber Réka, Lifestyle & Business coach
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés