hirdetés
hirdetés
hirdetés

Átláthatóság

Transzparensebb céget akarsz? Így teheted azzá!

Sok vezető ódzkodik attól, hogy cége átlátható legyen, mert nem akar kevésbé hitelesnek tűnik. Ez hamis gondolat.

A bizalom és az átláthatóság alapvető fontosságú az üzleti sikerhez - írja a Karrier Plusz. Az Ernst & Young közelmúltbeli felmérése szerint a szakemberek kevesebb, mint fele bízik meg a munkáltatójában, főnökében, csapatában és kollégáiban. Számos tényező azonban javíthatja a munkahelyi bizalmat – a sokféleségtől és a befogadástól kezdve az egyes vezetők nyitottabbá és átláthatóbbá válásáig. 

4 olyan kulcsfontosságú szempont is létezik, amely segíthet a vezetőknek az átláthatóság és a bizalom megteremtésében. 

#1 Építs kapcsolatokat a gyorsaságon és a folyamatosságon keresztül

A gyors és gyakori bejelentkezések vagy a csapattal való folyamatos kapcsolattartás nagyon fontos. A bizalom őszinte, nyílt párbeszéddel kezdődik, a párbeszéd gyakorisága ugyanannyira számít, mint maga a tartalom. A bizalom építése nemcsak egy szándék, hanem gyakoriságot, a részletekbe való beavatódást is jelent. Az alkalmazottaknak tudniuk kell, hogy mi folyik a háttérben. A heti egyszeri 10-15 perces személyes találkozók alkalmával egyszerűen megtudakolhatjuk, min dolgoznak épp, tudunk-e nekik segíteni. A rendszeres kommunikáció és elkötelezettség révén létrehozhatunk egy bizalmi alapot. Miközben időt vesz igénybe, hogy meghallgassunk minden egyes csapattagot, tudnunk kell, hogy nem kell mindent megoldanunk az adott héten, viszont ez az időráfordítás előremozdítja a kapcsolatot, erősebb elkötelezettséget és teljesítményt hoz létre.

#2. A transzparencia kultúrába ágyazása

Az alkalmazottak hiteles és átlátható vezetőnek akarnak dolgozni, aki mindig nyitott az új megoldások felé. Azonban sok vezető küzd következetlenséggel ezen a területen. Az átláthatóság érdekében a vezetőknek nyíltan meg kell fogalmazniuk a jó és a rossz híreket. A hatékony kommunikáció, a meghallgatás, valamint a tiszta és minőségi visszacsatolás elsődleges a pozitív és nyitott párbeszéd megteremtésében. Sok vezető habozik, hogy legyen-e átlátható, mert aggódik, hogy elveszíti hitelességét, autoritását. Ez teljesen hamis elképzelés. Az emberek szeretnének kapcsolatba lépni vezetőikkel, akiknek olyan magatartást kell mutatniuk, ami utánozandó példa lehet, és nyíltan meg kell osztaniuk azokat a problémákat, amelyekkel naponta szembesülnek, ahogy az ezekből levont tanulságokat is el kell mondaniuk. Meg kell vizsgálniuk, hogyan működik a csapat, és milyen területeket kell megváltoztatni. Amikor ezt a vezetők nyílt és konstruktív módon teszik meg, az bizalmat épít. Ellenben ha nem nyílnak meg a vállalkozásuk előtt álló kihívások megvitatására, vagy a mutatott kép nem felel meg a csapat napi tapasztalatainak, akkor az bizalomvesztéshez vezethet. Miután a bizalom elveszett, nagyon nehéz lesz újjáépíteni.

Ha érdekel a másik két tipp, itt találod őket!

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés