hirdetés
hirdetés
hirdetés

Új helyzetekre új megoldások

Tehénbőgés és sziréna mellett vezetni: ezt tanulták a csúcsvezetők a járvány első munkahetéből

A koronavírus soha nem látott kihívások elé állította az embereket. A nehézségek új helyzeteket és új megoldásokat szültek. A XXI. Századi Csúcsvezetői Klubban, egy online beszélgetés során osztották meg egymással tapasztalataikat a Pepsi/Szentkirályi, a Spar és a METU vezetői az 1. hét tanulságairól. Alább megosztjuk felismeréseiket, tanulságaikat, amelyek mások számára is hasznosak is lehetnek.

Mi az, amit úgy gondoltak, hogy jól csináltak, mivel elégedettek az első hét után?

Berényi Attila (Szentkirályi Magyarország CEO): Csúcspontként azt emelném ki, hogy sikerült az első élő beszélgetés a területen dolgozó kollégákkal a kialakult helyzetről, és a tervezett lépésekről. Nehéz sok embernek konferenciabeszélgetést szervezni, és lebonyolítani. Ennek még nincs meg a kultúrája: háttérből hallatszik sziréna, tehénbőgés, kakaskukorékolás. De szerencsére sikerült őket megnyugtatni, csökkenteni a szorongást és a félelmeket. Ezt fontosnak gondolom."

Heiszler Gabriella (Spar Ceo): A jelen nehéz időszakban nyújtott áldozatos munkájuk elismeréseként plusz juttatást hagyattam jóvá az anyavállalatnál az áruházakban a logisztikai területen és az élelmiszertermelésben dolgozó munkatársaknak. Kimentem a frontvonalba az áruházainkba, és személyesen kérdeztem meg az ott lévő munkatársaimat, hogy miben tudna a vállalat még jobban a segítségükre lenni. És persze elkezdtünk beszélgetni a válság utáni stratégiaváltásról, mert a járvány lecsengését követően már nem lesz ugyanolyan az üzleti környezet, mint azt eddig megszoktuk.

Tóth Ágnes (METU CEO): Nyugodt tudtam maradni, folyamatosan azt közvetíteni kollégák felé, hogy tudjuk, hogy mit kell tenni. Így ők is nyugodtak maradtak. Mivel előre készültünk a távoktatás lehetséges bevezetésére (amint megjelent az első koronavírusos eset Magyarországon), ezért valóban így is volt, addigra letisztult, kialakult. A METU több mint egy héttel hamarabb állt át távoktatásra mint a többi egyetem, az egyetemek bezárásának bejelentése után egyetlen nap szünettel. Ezt kihasználtuk, és publikussá tettük a módszertanunkat, ami komoly pozitív PR-t hozott, elsősorban szakmai körökben.

Mi az, amiről azt gondolják, hogy nem sikerült, amit legközelebb másképp tennének?

Berényi Attila (Szentkirályi Magyarország CEO): A felkészülés és a kommunikáció az értékesítésben nem volt elégséges, több erőfeszítést igényelt volna, mint gondoltam.

Heiszler Gabriella (Spar Ceo): Nem sikerült jól az első, videokonferenciás felügyelőbizottsági ülés. Ezt az ülést eddig kivétel nélkül személyesen tartottunk meg az utóbbi évtizedekben, és az igazat megvallva át kellett volna dolgozni az anyagokat erre a kommunikációs formára. Eddig sok minden a személyes jelenléten múlt és a videokonferencia korlátait nem vettem teljes mértékben figyelembe. És nem vagyok arra sem büszke, hogy a türelmetlenségemben megbántottam egy kollégát.

Tóth Ágnes (METU CEO): Túl sok váratlan esemény volt azokban a napokban, ami azonnali reakciókat igényelt. Például a tulajdonosi kör képviselőit is folyamatosan információkkal kellett ellátni, mert ezzel lehetett az aggodalmukat csökkenteni. Ugyan kommunikáltam velük, elégedettek is voltak azzal, amit kaptak infót, de nem adtam nekik teljes képet.

Mi volt önök számára a hét legnagyobb tanulsága?

Berényi Attila (Szentkirályi Magyarország CEO): Az, hogy nagyon sokat kell kommunikálni az emberekkel válság idején.

Heiszler Gabriella (Spar Ceo): Olykor nagyon lassúak vagyunk: például a pénztárosokat védőplexik felszerelése egy héttel tovább tart, mint másnál, igaz, 2,5-szer több áruházunk van átlagosan.

Tóth Ágnes (METU CEO): Ha előre fel vagyunk készülve, akkor a válságból kifejezetten nyertesen is kikerülhet a cég illetve a vezető (ha az iparág amúgy nem megy tönkre), tehát a látható kimenetekre valóban kell készülni, nem csak nagyjából. Természetesen nem lehet előre látni egy ilyet, de amikor közeledik, akkor komolyan kell venni, és azonnal cselekedni is, konkrét terveket készíteni. Nem csak akkor, amikor már valóban itt van.

Tudnak olyan jó példát mondani, amit másoknál láttak és szívesen kipróbálnák?

Berényi Attila (Szentkirályi Magyarország CEO): Az „e-kocsma”. majd egy ilyet tervezek szervezni a menedzsment csapatomnak.

Heiszler Gabriella (Spar Ceo): Köszönőlevelek küldése a beszállítói üzleti partnereknek és az adományozás PR-kampányban történő megjelenítése.

Tóth Ágnes (METU CEO): Videoüzenetekben kommunikálni, most már én is így teszek, mint más egyetem vezetői.

Mi volt a legviccesebb vagy legpozitívabb élményük a héten?

Berényi Attila (Szentkirályi Magyarország CEO): Amiken jókat derültem, azok a WC-papír felvásárlásokról keletkezett MÉM-ek, például Arnold vállán a köteg WC-papírral.

Heiszler Gabriella (Spar Ceo): Számomra nagyon megnyugtató, hogy a kollégáim mind helyt akarnak állni, és erejükön felül, munkaidőn kívül is 100%-ot nyújtva tesznek meg mindent ebben a nehéz helyzetben hazánk élelmiszerellátásának biztosításáért. Az már csak hab a tortán, hogy a Veszprém kézisei vasárnap felajánlották, hogy jönnek áruházat tölteni.

Tóth Ágnes (METU CEO): A gyerekeim mellett való munkavégzés (4 és 8 évesek) lényegében lehetetlen. Ez sok vicces helyzetet szült, de nem tudtam most ezen nevetni… De biztos belejövünk, akkor könnyebb lesz.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés