hirdetés
hirdetés
hirdetés

Trehányság

Rendes tippek a rendetlen kollégák megszelídítésére

Vezetőként csaknem biztos, hogy belefutottál már a munkatársak által okozott hibákba, trehányságból elkövetett károkba. Ezeket valószínűleg kisebb-nagyobb sikerrel kijavítottad, helyrehoztad, hogy pár hét vagy hónap múlva esetleg újból beléjük fuss...

Kiszámoltad már, hogy ez a felesleges harc mennyi idődbe kerül, nem is beszélve a cég eredményében okozott számszerű veszteségről?

A Piac&Profit összeszedett néhány tipikus példát:

  • A pénzügyes kolléga nem tudja elintézni, hogy a hitelezők adjanak haladékot, a tartozó ügyfelek pedig fizessenek időben. Ez pénzügyi nehézségbe sodorja a céget.
  • A raktárvezető nem ellenőrzi a kimenő árukat, és más tételeket szállítanak ki az egyik ügyfélnek. A személyzetkiválasztásért felelős személy nem alkalmaz működő személyzetkiválasztási technológiát, és folyamatosan nem megfelelő embereket vesz fel a cégbe, akik épp hogy betanulnak, azonnal elmennek, illetve, ha maradnak, akkor nem dolgoznak megfelelően.
  • A gyártásért felelős személy nem tudja elérni, hogy időben kész legyen a megrendelt áru, ami magas kötbért von maga után.

Ilyen és ehhez hasonló hibák esetén bizony előfordul, hogy a vezető haja idő előtt megőszül, és öregszik pár évet. Ráadásul a cég profitja is lecsökkenhet, annak ellenére, hogy a vezető többet dolgozik.

Tanácsok az ilyen és ehhez hasonló veszélyes helyzetekhez:

Először is a legfontosabb, hogy azonnal mellőzd azt a személyt, aki a hibát okozta. Vedd kezedbe magad a dolgot, és személyesen javítsd ki, hozd helyre a hibát. Beszélj te a hitelezőkkel, tartozókkal, az ügyfelekkel, akik nem megfelelő árut kaptak, vagy késve kapták meg az árut. Próbálj velük jó megállapodásra jutni.

Hívd fel a figyelmét a vétkes személyeknek arra, hogy ezzel veszélybe sodorták a céget, és vedd rá őket, hogy nézzék meg, hogy mi az, amit nem megfelelően végeztek, és javítsák ki. 

Ilyenek lehetnek például:

A pénzügyes kolléga nem merte bevallani neked, hogy nincs elég bátorsága ahhoz, hogy komoly pénzügyekről tárgyaljon ügyfelekkel, hitelezőkkel. Amikor elvállalta ezt a posztot, elfelejtett értesíteni erről, hogy nincs bátorsága emberekkel pénzről beszélni. Amint ez kiderül, tudod, hogy nagyon gyorsan meg kell neki mutatni, hogyan beszéljen, és gyakorolni kell vele, és ha ezt alaposan megcsináltad, és nincs eredmény, akkor ő nem a megfelelő személy erre a posztra, keresni kell rá egy másikat…

Vagy például a raktárvezetőről kiderül, hogy egész nap az adminisztrátor hölgynek csapta a szelet, ezért nem volt ott a figyelme a kiszállított árukon. Megrovással és figyelmeztetéssel ráveszed a javulásra, folyamatosan ellenőrzés mellett.

Ilyen és hasonló emberi viselkedések okozzák a legtöbb gondot. Ezeket mindig ki kell javítani, különben újra meg fognak történni, és súlyosbodni fognak…

  1. Szervezd át a tevékenységet. Például a pénzügyes kolléga napi jelentést ad neked arról, hogy mely ügyfelekkel milyen eredményt ért el a pénzbehajtás, illetve a hitelező oldalon. Vagy a kimenő áruk esetében a vezetőnek mindig az aláírásával kell igazolnia, hogy ellenőrizte az árut.
  2. Nézd meg, hogy mi az, ami ezentúl megelőzi ezeket a nem kívánt helyzeteket, és hozz rá egy igazgatói utasítást vagy irányelvet, ami ezentúl kimutatja ezt a szituációt, és/vagy megelőzi, hogy újból bekövetkezzen.
  3. A személyzetkiválasztásért felelős hölgy csakis és kizárólag egy jól működő személyzetkiválasztási technológia alapján választhat ki munkatársakat, és ettől semmilyen módon nem térhet el. Vagy amennyiben nem készül el időben a megrendelt áru, abban az esetben a gyártásért felelős személy fizeti ki a kötbér egy részét.
(forrás: Piac&Profit)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Vedd kezedbe (akár magán, akár szervezeti) céljaidat és dolgozz velük! Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én

Az MPRSZ tavaly negyedik alkalommal hirdette az Employer Branding Awardot. Május 14-én ezeket a díjnyertes megoldásokat ismerhetik meg a résztvevők.

Ne róluk, hanem velük beszélgessünk! Kékgallérosoktól , IT-soktól, Y-os tehetségektől, kismamáktól lehet kérdezni egy nyitott kerekasztalbeszélgetés keretében május 22-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIN-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

hirdetés