hirdetés
hirdetés
hirdetés

IQ, EQ és DQ

Nem kell minden vezetőnek mindig tudnia a jó választ!

Dr. Bodó Péter, a Bodó Tréning alapító-ügyvezetője évtizedek óta Ausztriában él. Onnan foglalta össze tapasztalatait a mostani helyzettel kapcsolatban.

Azok sikeresen túlélő cégek, akik egészséges gazdasági állapotban voltak, és jól képzett vezetőkkel rendelkeztek. Mit csinál most egy jól képzett vezető? Perspektívát ad úgy, hogy őszintén kommunikálja a nehézségeket, de közben felvázol egy lehetséges kiutat. Konkrét lépéseket tesz, és azokat megmagyarázza a kollegáknak. Sok információt ad, a szokásosnál jóval többet, mert az embereknek a struktúra hiánya nagyfokú bizonytalanságot jelent. Vezetőként igenis ki lehet mondani, hogy nem tudjuk, hogy mi fog biztosan működni. A svájci kormány például képes felvállalni a bizonytalanságait. Őszintén megmondják, hogy nem biztosak abban, hogy amit tesznek, az biztosan beválik. Ehhez egy nagy bizalomra van szükség.

A fentiek mellett vezetőként most kell felfigyelni a különös képességekre, a kríziskompetenciákra, és fel is kell készülni a következő krízisre, mert vélhetően nem ez volt az utolsó ilyen nehéz helyzet. Lehet, hogy lassan jön egy vakcina, és magunk mögött hagyjuk ezt az időszakot, de ami nagyon fontos, hogy megjegyezzük a leckét: mit tanultunk, milyen új kompetenciák kerültek a látótérbe egy szervezeten belül.

Az eddigi IQ és EQ után egy új fogalmat is bevezet a szakember: az DQ-t, azaz a digitális intelligenciát, amivel most ismerkedünk.

Ami pedig az osztrák sajátosságokat illeti: Ausztriában az emberek nagyon fegyelmezettek, a vezetők is példát mutatnak, és az utóbbi időben felerősödött a Team Austria szlogen, és egy nemhivatalos himnusz, ami nem a múltat dicsőíti, hanem a jelent. Ez sokat segít az összefogásban, amire vállalati szinten is nagy szükség van most.

Dr. Bodó Péter jó tanácsa a vezetőknek, az, hogy: most elég csak meghallgatni is az embereket. Engedjük el a kényszert, hogy vezetőként mindenre mindig jó megoldást kell találni. Vagy úgy, hogy elég empatikusan hallgatni is. Ezt is meg kell tanulni, ez is lehet egy új kompetencia. 

És ne felejtsenek el a vezetők most még inkább a pozitívumokra koncentrálni. Most csak ők tudnak optimizmust, derűt, bizakodás sugallani. Ami, ha valamikor, most igazán szükséges a további lendülethez.

Itt megtekintheted a beszélgetést:

Gábor Fanni, főszerkesztő, Üzlet és Pszichológia - hrpwr.hu
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az elmúlt és a mostani hetek már a visszarendeződésen való gondolkozás jegyében teltek/telnek. Ehhez szeretnénk segítséget nyújtani.

Tippek, amivel a HR időt, pénzt spórol és/vagy lojalitást nyer! Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés