hirdetés
hirdetés
hirdetés

Csapj a húrok közé!

Mit tanulhatnak a vezetők a rocksztároktól?

A nagyszülőkig visszamenőleg mindenki zenész volt a családban, ő azonban a marketinget választotta. Ám amit a zeneiparból tanult, azt máig kamatoztatja az üzleti életben, ennek tulajdonítja sikereit is. Erről és az inspiráció lehetséges forrásairól, a jó kampányról és a sztároktól tanulható tippekről beszélt Wolf Gábor, a Marketing Commando vezető tanácsadója a 11. Marketing Expón tartott előadásában.

Tudatában kell lenni a célnak, hogy miért akarunk a szakmánk sztárjai lenni. „Számomra ez a szabadság volt. Nálunk otthon egymásnak adták a sztárok a kilincset. Gyerekként nagyon tetszett, ahogy zeneszerző édesapámhoz jöttek. Tetszett, hogy nem szóltak bele a munkájába. Én is a saját feltételeim szerint akartam dolgozni. Engem ez motivált” – fogalmazott Wolf Gábor.

„Az amatőr egy forrásból lop. A profi sokból”

Ezt John Lennon mondta, aki Pablo Picassótól kölcsönözte, aki pedig T. S. Eliottól csente. A legnagyobb zenészek sok forrásból merítenek.

A vállalkozás nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy inspirálódj sok helyről. Ne a versenytársaktól meríts ötleteket, hanem más iparágakból, vagy akár teljesen más területekről. A tudomány, a művészetek, a sport, a politika, a vallás mind új ötletek, innováció forrása lehet. Az a cég, amelyik ilyen forrásokból merít, egyedivé, karakteressé válhat.

„Én például sok inspirációhoz jutok a sportból. A sportban nyíltan beszélnek a sikerhez vezető út nehézségeiről, fájdalmairól. De nézd meg száz cég Instagram-oldalát. Senki nem beszél arról, hogy milyen nehézségekkel nézel szembe megrendelés után. Hát elkezdtem kegyetlen őszinteséggel ezekről a nehézségekről posztolni. Máig ezek a legnépszerűbb bejegyzések, és egyedi színt vitt a kommunikációba” – mondta a kisvállalatimarketing-szakértő.

Válj sztárrá a saját piacodon!

Aki sztárrá akar válni a piacán, annak úgy kell kampányolnia, mint egy sztár. Egy sztár hónapokon keresztül teljes erőbedobással hirdeti az új lemezét, hogy minél többen megvegyék. Lemezbemutató koncertet ad, koncertturnéra indul, a rádió játssza az új dalokat, nyilatkozik a médiában, és sosem mulasztja el ügyesen népszerűsíteni az új lemezét.

Néhányan attól sem riadnak vissza, hogy egy kis botránnyal irányítsák magukra a figyelmet. A Super Furry Animals nevű zenekar a zenélő kék harckocsijával keltett feltűnést, amit a szűkre szabott reklámköltségvetéséből vett.

„Egy erőtlen kampány gyenge eredményeket hoz. Ha intenzívebb a kampány, nagyobb a siker is. Te mekkorára vagy hajlandó feltekerni a kampány hangerejét?” – tette fel a kérdést Wolf Gábor. Mindez nemcsak a marketingkampányokra, hanem az employer brandingre is vonatkoztatható.

Merj kiállni a világ elé!

Az önbizalomhiány sokakat elvág a sikertől. Az önbizalomhiány pedig önbizalomhiányos hirdetéseket szül. Ha másban nem, legalább abban higgy, amit csinálsz. Abban légy magabiztos, amit csinálsz. Nekünk, kelet-európai vállalkozóknak meg kell ezt tanulnunk. Merni kell kiállni a világ elé!

Erre a legjobb módszer – amit a sztárok is csinálnak –, hogy a legjobb rajongóknak készítenek zenét. A legjobb ügyfeleidnek és jelöltjeidnek írj kampányt, nekik írj reklámot vagy álláshirdetést. Ez magabiztosabbá tesz, ami átjön a szövegeken is.

Jelenj meg időben a próbán!

Wolf Gábor zeneszerző édesapjától azt tanulta, hogy nem az a profi zenész, aki tehetséges, hanem aki időben megjelenik a próbán. A sikerhez állandó gyakorlás kell. Ezt a hozzáállást érdemes ellesni a zenészvilágtól. Találd ki, hogy miben leszel a legjobb, és gyakorolj mindennap. Válj olyan kiemelkedővé, hogy ne tudjanak nem rád figyelni!

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés