hirdetés
hirdetés
hirdetés

Generációk találkozása

Miért kihívás egy önirányító Y és Z a csapatban?

Amikor az irodában a csocsóasztalhoz sietve megbotlunk a vezetékes telefon zsinórjában, felmerülhet bennünk a gondolat, hogy egy párhuzamos valóságban élünk.

X, Y, Z és további generációk találkozása számos újdonságot jelent a vezetők számára. Egyaránt kihívás a generációk közös munkára való hangolása csakúgy, mint a közös munkatér és kultúra megteremtése. Hogyan lehet az irodában ping-pongozni vágyó huszonévest és a nyugodt kiszámítható környezetet igénylő Baby Boomer munkavállaló szükségleteit egyaránt szem előtt tartani?

Steigevard Krisztián, az Emocionális Marketing Kft. ügyvezetője, intergenerációs tanácsadó az ICF HR BRAND(em) konferencia nyitóelőadásában a generációk evolúciójáról beszélt. A szakember szerint a digitális forradalom mérföldkőnek tekinthető a civilizációs fejlődésben. A változás megértéséhez azonban annak pszichológiai hátterét is szükséges ismerni, hogy a jelenséget jobban átlássuk és megtaláljuk az adaptív válaszokat.

Anya, ne a telefonodat nézd!

A digitalizáció magával hozta az okoskészülékek mindennapi használatát. A korai kötődés kialakulásának időszakában az anya és a gyermek között megjelenik egy újabb entitás, mely az anya figyelmét hasonló mértékben ejti rabul, mint gyermeke: ez pedig az okostelefon. Steigervald Krisztián és kollégái által végzett kutatások szerint a mobil használata közben nagyon hasonló emocionális reakciók generálódnak, mint amit a szeretet, gondoskodás során élünk át. A fiatal generáció számára a modern technológiai eszközök már nemcsak, mint használati eszközök reprezentálódnak, hanem egyenrangú, identitásukat meghatározó létezőkké válnak.

Az Alfák a jobb agyfélteket használják?

Az érzelmi kötődésen túl fontos kiemelni a szakértő szerint az infotechnológiai fejlődés idegrendszeri korrelációját. Az íráskészség megjelenése előtt gondolkodásunk alapvetően képszerű, asszociatív és holisztikus volt. Az írás kialakulásával mentális működésünk is jelentős transzformáción ment keresztül, logikus, racionális, analitikus hangsúlyúvá vált. Az intergenerációs tanácsadó szerint az Alfa generáció sajátossága, hogy környezetéhez való viszonyát és gondolkodását alapvetően a jobb agyféltekei dominancia, vagyis a kreatív folyamatok jellemzik.

Y, Z: leleményesek és jól érzik magukat a káoszban

A pszichés különbségek mellett a szoció-kulturális sajátosságok is megjelennek a munkahelyi környezetben. Napjaink vezetői a Baby Boomer (1946-1964) és az X generáció (1965-1979) szülöttei. Meghatározó, de nem kizárólagos jellemzője a két csoportnak a magas szintű szervezettség, a személyes kapcsolatok megőrzésének fontossága, a strukturált és hierarchikus gondolkodásmód, mely vezetői stílusukban és szervezetről való gondolkodásukban is gyakran megjelenik. Velük ellentétben a digitális kor szülöttei, az Y (1980-1994) és Z (1995-2009) generáció tagjai már az önirányítás és az új utak keresésének hívei. Jól érzik magukat a másoknak kaotikusnak tűnő környezetben és leleményesen oldják meg bizonytalan helyzeteket.

A sikeres adaptáció és a szervezet fejlődésének kulcsa a generációk sajátosságainak megértése és az ehhez való kreatív alkalmazkodás lehet. 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

hirdetés