hirdetés
hirdetés
hirdetés

A bérelőny nem előny

Mi hiányzik a magyar cégkultúrából?

A robotok világában a bérelőny már nem előny, és a tehetség is kevés önmagában. Az előrejutás kulcsa az innovációban és a megfelelő cégkultúrában rejlik – jelentette ki Oszkó Péter az október 26-án megrendezett HR Festen. 

Akármekkora is a tőkeellátottsága és a története egy vállalatnak, csatát tud veszíteni, ha nem alkalmazkodik elég gyorsan a változásokhoz. Magyarország sereghajtó az innovációs költések listáján, mely listát Izrael, Dél-Korea és Japán vezetnek. Ugyanakkor érdemes észrevenni, hogy a globális innovációs indexünk nem ad ennyi okot az elkeseredettségre, ugyanis ott az egész térségünkben másodikok vagyunk Észtország után. Hogy mit jelent ez?

Magyarország a lusta diák

A K+F költések listája magáért beszél: azaz megvalósult projekteket vesz alapul, míg a globális innovációs index egy társadalom innovációs képességét mutatja. Tehát a magyar munkaerő potenciáljával nincs gond, ami mindenképp jó hír, a probléma ennek a lehetőségnek a kihasználatlanságában rejlik. „Tehát leegyszerűsítve: olyanok vagyunk, mint a tehetséges diákok, akik nem használják ki a képességeiket. Így Magyarország versenyképessége nem túl fényes” – tette tisztába a fogalmakat Oszkó.

A világban három fejlődési ugrás körvonalazódott napjaikra, ami mindenre hatással van és lesz is. Ez a robotizáció, a 3D nyomtatás és az Internet of things – tehát az adatok összekötöttsége. Nincs, vagy nem lesz olyan terület, melyet ezek a hatások lassan ne érnének utol, beszélhetünk termelésről, szolgáltatási szektorról, egészségügyről, oktatásról, kereskedelemről stb. Látni kell előre a trendeket, és lépést tartani velük. A bérfelzárkóztatás kevés. A görögök is hiába várták ettől a Kánaánt, a lengyeleket pedig most figyelmeztetik komoly makrogazdasági szakemberek ugyanerre: a béremelés produktivitás híján: egyenesen öngyilkosság.

Mit csinálnak másképp tőlünk egy országnyira?

Rendben, értjük a leckét, örülünk a rendelkezésre álló potenciálunknak, de mihez kezdjünk vele? Oszkó Péter szerint a produktivitás a szervezeti kultúra függvénye. Sok olyan vállalat van tőlünk nyugatabbra, ahol ugyanakkora tőke és tudás áll rendelkezésre, mint néhány itthoni cégnél, termelékenységben mégis elszáguldanak mellettünk. Ennek oka pedig az eltérő szervezeti kultúrában keresendő. Míg itthon sok idő megy el versengésre, szervezetlenségre, addig egy meg két országgal arrébb ugyanezek az energiák összefogásra terelődnek, és ennek eredménye igen látványos. Így Oszkó ennek felismerésében és a tudatos szervezetfejlesztésben látja a megoldást. 

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

hirdetés