hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vitarendezés

Konfliktus a munkahelyen – mit tud tenni a vezető?

Bizonyára veled is előfordult már, hogy két munkavállalód nem jött ki egymással. Ez egyáltalán nem meglepő, hiszen a HR-esek és vezetők nem tudnak mindig olyan jelöltet alkalmazni, aki szakmailag és emberileg is beleillik a képbe. Mit lehet tenni ilyen helyzetben? Egyáltalán érdemes-e közbeavatkoznia a HR-osztálynak vagy a közvetlen felettesnek? Juhászné Ráthgéber Réka Lifestyle & Business coach, a Válts Pozitívan Blog írójának vendégcikke.

Az alábbiakban három eltérő helyzetet tekintünk át, amelyek különböző megoldást igényelnek.

1. Amikor két kolléga összezördül...

Akár egy meeting, akár egy közös projekt során is előfordulhat, hogy két kolléga nem jön ki jól egymással. Ezzel nincsen semmi probléma, nem lehet mindig mindenki jóban egymással. Ilyen esetben, ha lehetőség van rá, mindkét kollégával le kell ülni külön-külön beszélni, valamint, ha hajlandóak rá, akkor biztatni kell őket arra, hogy egymással is beszéljenek. Természetesen felajánlhatod azt is, hogy te mint békéltető testület akár jelen is leszel ezen a megbeszélésen, de inkább rájuk kell hagyni a dolgot. A kisebb konfliktusok könnyen megoldhatók, azonban fel kell készülnöd arra is, hogy akár komolyabb vita is kialakulhat később kettejük között, így érdemes figyelni rájuk.

2. Ha nem csak szimpla vitáról van szó:

Sokkal komolyabb beavatkozást igényel, ha nem csak egy szimpla vitát, vagy összezörrenést kell elsimítanod két munkatárs között. Ilyen esetben szintén érdemes hangsúlyt fektetni a kommunikációra, és leülni velük beszélgetni, de ekkor már vagy a HR-osztálytól kell segítséget kérned, vagy még jobb, ha egy külsős tanácsadó, coach vagy tréner van jelen a megbeszélésen. Ő észrevehet olyan jeleket, tulajdonságokat, elejtett félmondatokat, amik sokat segíthetnek a konfliktus megoldásában. Később szintén egy asztalhoz lehet ültetni a két kollégát, és fontos, hogy a külsős, segítségül hívott szakember jelenlétében oldják meg a problémájukat. Ilyen esetben is van még visszaút, és meg lehet oldani a kialakult helyzetet, de emellett helye van az utánkövetésnek és a folyamatos visszajelzésnek.

3. Van olyan, hogy nincs megoldás.

Sajnos előfordul az is, hogy nem lehet megoldani a konfliktust, mert vagy magánéleti jellegű, vagy éppen tényleg annyira nem jön ki jól a két kolléga egymással, hogy az már hatással van a vállalat működésére is. Felelős vezetőként neked kell meghoznod a döntést, hogy melyikük lesz az, akitől megválik a cég. „Szerencsés” helyzet, ha a kolléga, akit kirúgni készülsz, még a próbaidejét tölti, vagy egyébként is a felmondáson gondolkozott, de fel kell készülnöd arra is, ha nem akar beletörődni a munkahelye elvesztésébe.  

További hasonló bejegyzésekért kattints a szerző blogjára vagy Facebook-oldalára!

Juhászné Ráthgéber Réka, Lifestyle & Business coach
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés