hirdetés
hirdetés
hirdetés

5 lépés az új évre

Így legyél még sikeresebb középvezető 2019-ben!

Középvezetőként frusztráló lehet jól megszervezni a munkánkat, ha a felső vezető kiadja kezéből a dolgokat, vagy ha a cég nem jelöl meg pontos célokat. Ám magunkra utalva is sikeresek lehetünk – írja a Piac&Profit.

Egy, a Harvard Business Revue által közölt tudományos felmérés azt mutatja, hogy az amerikai alkalmazottak több, mint 90 százaléka nincs pontosan tisztában vállalatának stratégiájával, és nem tudja, mit várnak tőle a közös cél elérése érdekében. Ráadásul a vezetőknek egyre több, egymással ellentétes igénynek kell megfelelniük. Így pedig szembesülünk a kérdéssel: hogyan tudjuk úgy megszervezni a munkánkat, hogy megfelelő prioritásokat állítsunk, és egyúttal úgy tudjunk dolgozni, hogy az kielégítsen bennünket?

Ezt az 5 dolgot tedd meg középvezetőként az új évben!

  1. Az első feladat a kérdés megoldása érdekében: ne várjuk másoktól a prioritások meghatározását, ne lássuk magunkat úgy, hogy egyetlen feladatunk a kapott utasítások végrehajtása; mert akkor hamarosan azt fogjuk tapasztalni, hogy a főnökeinket okoljuk a stresszért, amely alá kerültünk. Ennek elkerülése érdekében magunknak kell kialakítanunk a rendszert, hogyan birkózunk meg feladatainkkal – mielőtt azok terhe alatt megbénulunk, vagy rossz döntéseket hozunk.
  2. Mérlegeljük, mivel járulunk a legnagyobb mértékben hozzá a vállalat sikeréhez, hogyan tudjuk képességeinket, tapasztalatainkat a legjobban kamatoztatni. Ugyanakkor legyünk tisztában azzal is: mivel szeretünk a munkában a leginkább foglalkozni, mi ad ösztönzést, energiát.
  3. Nyilván a fentiek mellett el kell végeznünk olyan feladatokat is, amelyek ugyancsak energiát igényelnek, de nem vonzóak számunkra. Mint például az, ha valamit, bár tapasztaltak vagyunk, hozzá kell tanulnunk. Fogadjuk el az ilyen, megkerülhetetlen feladatokat is – türelemmel.
  4. Tanuljuk meg azt is, hogy bizonyos, számunkra nemkívánatos munkákat, ha lehetőség van, átadunk beosztottjainknak. Nem kell minden értekezleten ott lennünk, minden e-mailre válaszolnunk. Ha nincs ezeket kire bízni, fontoljuk meg újabb munkaerő beállítását, hogy mi a valóban fontos dolgokkal foglalkozhassunk.
  5. Figyeljük, mérjük, mit, mennyi ideig, hogyan csinálunk. Ha rájövünk, hogy főként olyasmit, ami nem célszerű, és nem is felel meg személyes igényeinknek, többnyire nyitva áll az út ahhoz, hogy új utat, új munkahelyet, pályát válasszunk a frusztrálódás helyett.
(forrás: Piac&Profit)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés
hirdetés