hirdetés
hirdetés
hirdetés

A jó főnök ismertetőjegyei

Így kérj bocsánatot, ha igazi vezető vagy!

Ha valaki bocsánatot kér, és aztán újra megteszi azt, amiért korábban bocsánatot kért, akkor a szavak értelmüket vesztik – mondja Oleg Vishnepolsky, a DailyMail Online és a Metro.Co.Uk technológiai vezetője, LinkedIn-influencer, aki egyik legutóbbi LinkedIn-bejegyzésében az alábbi történet elmesélésével szemlélteti azt, milyen az, amikor a bocsánatkérés a jó vezetés ismertetőjegye – és milyen az, amikor épp ellenkezőleg...

Egy időben egy olyan vasútvonalon utaztam, ahol a vonatok az esetek 50%-ában "menetrendszerűen" késtek. A vasúttársaság minden alkalommal annak rendje és módja szerint  elnézést kért, némi mentegetőzéssel és kifogáskereséssel vegyítve.

És aztán nem változtattak semmin.

Én azonban változtattam: átváltottam egy másik közlekedési eszközre.

Igaz, hogy a bocsánatkérés és a felelősség felvállalása a jó vezetés egyik ismertetőjele. Lehet. Ugyanis ha nem változtatunk a dolgok menetén, akkor amikor a következő alkalommal megtörténik, már nem a jó vezetést fogja jelezni.

Hanem a manipulatív vezetést.

A bocsánatkérés akkor jó, ha:

1. nem vegyül mentegetőzéssel és kifogáskereséssel;

2. utána valóban változtatunk a kifogásolható viselkedésen;

3. ellenőrzés követi: csakugyan módosítottam-e a viselkedésemet, jobban mennek-e most a dolgok, könnyebb lett-e a másik embernek, akinek nehézséget okoztam?

Csakis a fenti három feltétel teljesülése esetén lehet a bocsánatkérés a jó vezetés ismertetőjegye.

Egyetértetek?

(forrás: LinkedIn Pulse)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés