hirdetés
hirdetés
hirdetés

A jó főnök ismertetőjegyei

Így kérj bocsánatot, ha igazi vezető vagy!

Ha valaki bocsánatot kér, és aztán újra megteszi azt, amiért korábban bocsánatot kért, akkor a szavak értelmüket vesztik – mondja Oleg Vishnepolsky, a DailyMail Online és a Metro.Co.Uk technológiai vezetője, LinkedIn-influencer, aki egyik legutóbbi LinkedIn-bejegyzésében az alábbi történet elmesélésével szemlélteti azt, milyen az, amikor a bocsánatkérés a jó vezetés ismertetőjegye – és milyen az, amikor épp ellenkezőleg...

Egy időben egy olyan vasútvonalon utaztam, ahol a vonatok az esetek 50%-ában "menetrendszerűen" késtek. A vasúttársaság minden alkalommal annak rendje és módja szerint  elnézést kért, némi mentegetőzéssel és kifogáskereséssel vegyítve.

És aztán nem változtattak semmin.

Én azonban változtattam: átváltottam egy másik közlekedési eszközre.

Igaz, hogy a bocsánatkérés és a felelősség felvállalása a jó vezetés egyik ismertetőjele. Lehet. Ugyanis ha nem változtatunk a dolgok menetén, akkor amikor a következő alkalommal megtörténik, már nem a jó vezetést fogja jelezni.

Hanem a manipulatív vezetést.

A bocsánatkérés akkor jó, ha:

1. nem vegyül mentegetőzéssel és kifogáskereséssel;

2. utána valóban változtatunk a kifogásolható viselkedésen;

3. ellenőrzés követi: csakugyan módosítottam-e a viselkedésemet, jobban mennek-e most a dolgok, könnyebb lett-e a másik embernek, akinek nehézséget okoztam?

Csakis a fenti három feltétel teljesülése esetén lehet a bocsánatkérés a jó vezetés ismertetőjegye.

Egyetértetek?

(forrás: LinkedIn Pulse)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés