hirdetés
hirdetés
hirdetés

8 tipp

Ezeket érdemes szem előtt tartania a holnap vezetőjének

A jövő munkahelyéről, már nemcsak konferenciákon és kerekasztal-beszélgetéseken szembesülünk, hanem nap mint nap ezekre a helyekre járunk dolgozni.  A Z generációs munkavállalók az ajtóban toporognak és már nem elég az a vezetői eszköztár, amivel eddig eredményesen zsonglőrködtünk. A jövő vezetőjének sikere más tényezőkön múlik.

Itt van 8 egyszerű tipp, amivel vezetőként könnyebben veheted az akadályokat a jövő munkahelyén:

1. Vége a hierarchiának és bürokráciának

Mára már nem működik az a vezetési modell, amikor egy vállalat élén pár vezető vagy akár egy vezetői csapat mondja meg mindenre a frankót. Többek között az információrobbanás, a gyors reagálási kényszer, a folyamatosan változó környezet és a munkavállalók preferenciái is, mind azt támasztják alá, hogy muszáj a szervezeti szinteknek megfelelően az alulról jövő hangokat is meghallani, több delegációs és döntéshozatali szintet beépíteni a szervezeti struktúrába.

2. Gyere le az elefántcsonttoronyból!

Hahó! Itt vagyunk lent – hallasz, látsz, érzel minket? Kíváncsi vagy mit gondolunk? Ne csak akkor gyere le, amikor ég a ház vagy fogytán vagy az ötleteknek!

A jövő vezetője kevesebbet csalódik, ha a lehetőségeihez mérten aktív figyelemmel, nyílt kommunikációval és bizalommal fordul a csapata felé és nem csak ünnepnapokon hallgatja meg őket. Ebben nagy támogatást nyújthat számára például, ha képes megteremteni a rendszeres párbeszédre alkalmas teret, 360 fokos értékelést kezdeményez vagy éppen folyamatos visszajelzést kér, és az arra való reflektálásra is ad lehetőséget.

3. Merre tart a hajó

Sose volt még ilyem fontos, hogy a hajó kapitánya, karizmatikus vezetőként folyamatosan irányt mutasson, érthetően és transzparensen jelölje ki a szervezet vízióját, a közös célokat meghatározza és ezekhez rendszeresen visszatérjen és elismételje őket.

4. Értékteremtés

Igen, nagyon fontos, hogy idén is meglegyen az üzleti tervben szereplő számok nagy része. De tényleg nincs ezen túl semmi más? Ki vagyok én a nagy gépezetben, mi a szerepem, mi a hatásom, miért járok be nap mint nap. A jövő vezetője hisz abban, hogy a gazdasági célokon felül neki és a csapatának is fontos, hogy hatást érjen el maga körül, bármilyen pici is legyen az, és hogy értéket teremtsen a hétköznapokban.

5. Az EQ, nem egy másik univerzum

Empátia, jelenlét, gondoskodás, csak néhány olyan jelző, ami az érzelmi intelligencia meghatározó eleme. Nem, nem gyengeség, ha EQ-ból fordulsz az embereid felé. Már nem azt a világot éljük, amikor egy családból több generáció is egymás után évtizedekig dolgozik egy helyen. A jövő munkavállalója, ha nem látja, hogy megértik őt, és nem érzi az empátiát, ha holnap nem is, de jövő héten biztosan nem dolgozik már nálad. Az érzelmi intelligencia manapság elengedhetetlen, hogy bevonzd és megtartsd a legjobb embereket.

6. Nézz tükörbe

Lehetetlen azt a vezetői készséget fejleszteni, hogy megértsd a csapatod, a motivációjukat vagy a viselkedésüket, ha első sorban saját magadat se érted. Mielőtt megmondanád a tutit, néha te is nézz tükörbe! Ehhez pedig nem ciki tréner, mentor, pszichológus, coach vagy más támogató szakterület segítségét kérni!

7. Motiválj, inspirálj!

Ha te 130 százalékban hiszel a vállalatodban és a csapatodban, akkor ők jó esetben 80 százalékban fognak magunkban. Ahogy 100 százalék alá megy a lelkesedésed, az energiaszinted, a csapatodé és ugyanennyivel lesz kevesebb. Ne sajnáld az időt és energiát, hogy újra és újra biztasd őket arra, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki magukból és minél jobban aknázzák ki a bennük rejlő lehetőségeket.

8. Coaching szemlélettel a csapatodban

Éld meg tudatosabban a vezetői készségeidet, és használj olyan széles eszköztárat, ami abban segíthet téged, hogy közös gondolkodás és alkotás alakuljon ki a csapatodban. Támogasd őket abban, hogy megértsék, hogy merre tart a szervezet, segítsd őket személyes és szakmai fejlődésükben. Nem “quick win” de hosszú távon kamatostul hozza vissza befektetett energiát.

HA SZERETNÉL MÉG TÖBBET HALLANI A JÓ (INSPIRÁLÓ, KARIZMATIKUS, FELELŐSSÉGTELJES) VEZETÉSRŐL, AKKOR GYERE EL HR BEST OF! KONFERENCIÁNKRA!

leghasznosabb, leginspirálóbb people management tartalmak február 13-án, hogy a 2019-es éved még sikeresebb legyen!

Időpont:
2019. február. 13. 09:00
Helyszín:
Hatszín Teátrum (1066 Budapest, Jókai u. 6.)
 

“Best of” konferencia, hogy új lendülettel kezdd az évet!

Összeszedtük neked a leghasznosabb, leginspirálóbb people management tartalmakat, amitől valóban sikeresebb lehetsz 2019-ben.
Éhes vagy az információra? Akarsz tanulni? Mersz kérdezni? Ha mindenre igen a válaszod, akkor ott a helyed február 13-án a Hatszín Teátrumban a konferenciánkon!

Program

08.30 - 09.00 Regisztráció 

09.00 - 09.30 Valósítsd meg önmagad, és hagyd, hogy mások is ezt tegyék! 
Vezetőként, hr-esként felelősséged van abban, hogy mennyire hagyod, vagy akár kezdeményezed kollegáid önmegvalósítását. Akár munkában, akár munkán kívül. Ez pedig elengedhetetlen a hosszú távú együttműködéshez, amiben mindenki megtalálhatja a számításait.

Előadó: Ráskó Eszter; humorista, hr-manager, pszichológus  

09.35 - 10.05 Munkahelyi játszmáink
A munkahelyünkön sem tudunk kilépni a szerepeinkből, így néha óhatatlanul is játszmákba keveredünk. Hogy ismerjük fel, ha ez történik, és mit tegyünk ellene?
Előadó: Vízi Beáta; Mentálhigiénés szakember 

10.10 - 10.40 Inspiráló vezetők - avagy mi van a csillagok mögött?
Az előadás válaszokat keres arra, hogy képes egy karizmatikus vezető egyben tartani egy csapatot vagy egy céget. Mivel inspirálhatóak az emberek? Hogyan tartsa magas hőfokon magát és a csapatát egy felelősségteljes vezető?
Előadó: Imre Tóvári Zsuzsa; Hammel & Hochreiter

10.40 - 11.00 Kávészünet 

11.00 - 11.30 Karriermélypontok, életközepi válság, kiégés… Mit kezdjünk velük?
Szakmai- és magánéletükben egyaránt bekövetkezhetnek elakadások, mélypontok, krízisek. Ilyenkor kénytelenek vagyunk belátni, hogy az életünk, vagy a „ránk bízott” kollegák élete valamilyen alapvető változást igényel. Hogyan ismerjük fel az érintettséget? És mi jöjjön a felismerés után?
Előadó: Dr. Buda László; pszichiáter

11.35 - 12.05 Emberi rizikótényezők - a krízis-működés bejóslása
Milyen jelekből sejthetjük, hogy emberünk nem érzi jól magát a munkahelyén? Akár magánéleti, akár szakmai válságban van? Hr-esként, vezetőként hogyan tudunk nyitott szemmel járni, hogy ne érjen hideg zuhanyként egy-egy felmondás? 
Előadó: Lisznyai Sándor; pszichológus, szervezeti tanácsadó, coach 

12.10 - 12.40 Szerepváltásban: a (generációsan) megváltozott férfi/női minták hatása a vezetői és munkavállalói szerepre
A (generációsan) megváltozott anya- és apaszerepek, új férfi és női minták hatása a vezetői szerepekre és munkavállalói elvárásokra, melyekkel érdemes tisztában lenni, hogy X-esként ne érjen váratlanul egy-egy fiatal reakciója. 
Előadó: Steigervald Krisztián; generáció-kutató, tanácsadó  

12.45 - 13.45 Ebédszünet

13.45 - 14.15 Kreatív álláshirdetések a nagyvilágból - lehet így is?
Bevállalós, frappáns, vagány, szellemes álláshirdetéseket mutatunk inspirációképp, alapelveket téve mellé.
Előadó: Földi Miklós Dániel; reklám- és neuropszichológus  

14.20 - 14.50 Agilitás érthetően! Pontosan mi fog változni, ha agilissá válik a szervezetünk?
Manapság már a csapból is az agilitás folyik. De a legtöbben nem tudnák elmondani, hogy hogyan néz ki egy agilis vezető egy napja, vagy például milyen felelősségi körökkel bővül egy agilis hr-es munkája.
Előadó: Füzér Gábor; pszichológus, szervezeti tanácsadó, coach

14.55 - 15.25 Célkitűzés, avagy a "jövőből a jelent" logika alkalmazhatósága - Gyakorlati kitekintő
A józan ész, az alapvető percepciós hatások és a szocializációs folyamat a legtöbbünkben kialakítanak egy a "jelenből a jövőt" látó (vagy épp nagyon nem látó) alaplogikát. Ez az alaplogika aztán sokszor falak mögé zár bennünket, s célok helyett csak vágyakozunk, létezés helyett csak lézengünk a saját életünkben. Az előadás abba kíván rövid kedvcsináló betekintést nyújtani, milyen módszertani alternatívát képvisel, ha nem a "jelenből a jövőt", hanem a "jövőből a jelent" logikát követjük mindennapjaink során.
Előadó: Limpár Imre; tanácsadó szakpszichológus

15.30 - 16.00 Pozitív pszichológia a munkás hétköznapokban
A pozitív pszichológia irányvonal létezéséről már sokan tudnak, de azzal már kevesebben vannak tisztában, hogy mi és hogy hasznosítható az elméletből a hétköznapokban, munkahelyi környezetben.
Előadó: Dr. Kovács Eszter; orvos-pszichológus-tanácsadó   

Részvételi díj:
Teljes árú jegy január 17-től: 43 900 Ft + áfa / fő

Csoportos jelentkezés 3 főtől: 36 900 Ft + áfa / fő

A jelentkezési lap letöltéséhez kattints ide, majd kitöltve juttasd vissza a szervezőknek a This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címre!

 

(forrás: HRBlog.hu)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Vedd kezedbe (akár magán, akár szervezeti) céljaidat és dolgozz velük! Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én

Az MPRSZ tavaly negyedik alkalommal hirdette az Employer Branding Awardot. Május 14-én ezeket a díjnyertes megoldásokat ismerhetik meg a résztvevők.

Ne róluk, hanem velük beszélgessünk! Kékgallérosoktól , IT-soktól, Y-os tehetségektől, kismamáktól lehet kérdezni egy nyitott kerekasztalbeszélgetés keretében május 22-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIN-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

hirdetés