hirdetés
hirdetés
hirdetés

Milyen a jó menedzser?

Erről az 5+3 tulajdonságról ismerheted fel az átlagon felüli vezetőt

Amikor a jó vezető tulajdonságaira terelődik a szó, szinte a végtelenségig sorolhatjuk az egyértelműen fontos jellemzőket. Ha azonban sorrendet kell felállítanunk ezek között a tulajdonságok között, már sokkal eltérőbbek a vélemények. Íme a top 5 tényező, ami átlagon felülivé tesz egy vezetőt egy friss felmérés szerint.

Csapatmunkában gondolkodik, érzékeny mások érzelmi állapotára, céltudatos, óvatos, és megbecsüli a munkatársait – ezek a jellemzői az átlagon felülien jó vezetőknek az At Work felmérése szerint. Ráadásul ma már nem kell a megérzéseikre hagyatkozniuk a cégtulajdonosoknak vagy a vállalatvezetőknek a menedzserek kiválasztásánál, mivel pontosan lehet mérni, hogy a jelöltek közül kik rendelkeznek ezekkel a kvalitásokkal.

A vezetők szerepe a munkahelyi hangulat alakításában

Bár a fizetés továbbra is fontos tényező a munkavállalói döntésekben és a fluktuáció visszafogásában, az utóbbi időben több hazai felmérés egyik fontos tanulsága volt, hogy a munkahelyi környezet, a csapat, a fejlődés támogatása, illetve a megbecsülés is számottevő szempontokká váltak. A munkahelyi környezet, a csapat és a hangulat alakításában pedig egyértelműen döntő szerepük van a középszintű vezetőknek, az egyes csoportok irányítóinak. Ennek fényében nagyon nem mindegy, hogy milyen hozott képességekkel rendelkeznek ezek a menedzserek, illetve szükség van-e az esetükben további fejlesztésre.

Fontos beazonosítani a vezetői potenciált

„A vezetői tesztelések eredményei az egyéni és csoportos fejlesztési folyamat fókuszát és tartalmát is megadják, az esetleges vezetői alkalmatlanságot beazonosítva pedig elkerülhetők a szervezet számára káros események, költségek. Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a vezetői potenciál beazonosításával megtérül az energia és anyagi ráfordítás az utánpótlás-nevelés során” – mutatott rá Laczai Róbert, a munkatársak toborzását és kiválasztását mérési rendszerekkel támogató At Work ügyvezető igazgatója.

A társaság felmérést készített arról, hogyan értékelik a hazai felsővezetők az alájuk beosztott, szintén vezető pozícióban lévő munkatársakat. Az elemzés alapján egyébként alapvetően elégedettek a teljesítményükkel, a közvetlen felettesek egy ötfokozatú skálán értékelhették munkatársaik teljesítményét (1 – Nagyon rossz, 2 – Rossz, 3 – Átlagos, 4 – Jó, 5 – Nagyon jó), és az átlagos eredmény 4,52 lett.

Különösen elégedettek voltak beosztottjaikkal a felettes vezetők a hatékonyságot és az eredményességet vizsgálva. A munkahelyi viselkedések megítélésében ugyanakkor már jóval nagyobb szórás tapasztalható, és bár az értékelések többnyire itt is pozitívak, de azért ebben a szegmensben már több negatív értékelés is megjelent a felmérés során. 

Az 5+3 legfontosabb vezetői tulajdonság

Az At Work megvizsgálta azt is, hogy a vezetői értékelések és a személyiségvonások, illetve képességtesztek között milyen összefüggés van. Az elemzés során kiderült, hogy az átlagosan is jónak értékelt vezetői körből az tud kiemelkedni pozitív irányba, aki:

 csapatmunkában gondolkodik,

 érzékeny mások érzelmi állapotai iránt,

 megbecsüli a munkatársait,

 céltudatos,

 óvatos.

Az igazán jó vezetőre jellemző továbbá

 az egyenesség,

 a nyíltság

 és a korrektség.

„Ezeket a vonásokat érdemes a vezetők kiválasztása során hangsúlyosan mérni az általános személyiség- és képességvonások mellett, hogy a vállalat vagy szervezet a stratégiai terveihez és a belső kultúrához a legjobban illeszkedő menedzsereket vegye fel” – hangsúlyozta Laczai Róbert, az At Work ügyvezetője.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

hirdetés