hirdetés
hirdetés
hirdetés

Változások időmenedzsmentje

Ekkorra időzítsd a fontos bejelentéseidet, hogy pozitív fogadtatásra leljenek!

A változások kapcsán vezetőként a legtöbbször azok kezelése, menedzsmentje kerül szóba. Nagyon izgalmas kérdés az is, hogyan célszerű ezeket időzíteni. Daniel Pink szerint az optimális időpont megválasztásának tudományos alapjai is vannak. Lássuk, ezek hogyan hasznosak a vezetőknek! A Legacy Blog tanácsai következnek.

1. Hogyan időzítsük a változások bejelentését?

500 millió Twitter-üzenet elemzése alapján Michael Macy és Scott Golder arra lett figyelmes, hogy az ébrenléti órákat tekintve általában a kora reggeli órákban lelkesek, valamint reményteli hozzáállásúak az emberek. E tekintetben sem a földrajzi, sem a kulturális, sem a nemek szerinti különbségek nem voltak jelentősek. Amerikai üzleti iskolák kutatói is utánajártak az időzítés kérdésének, és több mint 2100 tőzsdén jegyzett vállalat több mint 26 000 telekonferenciáját vizsgálták 6,5 éven át nyelvi algoritmusokkal. Tapasztalataik szerint a reggeli/délelőtti telefonmeetingek döntően jó hangulatúak és pozitívak. Ezzel szemben a délutániak borúsabb hangnemben és bizonytalanabb hangulatban zajlanak.

Ezek szerint célszerű reggel kommunikálni! „A hét melyik napján?”, jöhet a kérdés ezután! Gyakorlatilag ez már teljesen mindegy, ilyen szempontból nincs különbség akármelyik kontinensen, bármelyik időzónában is vagyunk.

Vezetőknek igen hasznos információ – tudományos alátámasztással –, hogy  a fontos bejelentések optimális időpontja a reggeli órák.

2. Mikor kezdjünk bele a változtatásba?

Változások idején a felfordulás a norma. Azt gondolni, hogy ezt el lehet kerülni, naivitás lenne. Időbeli mérföldkövek alkalmazásával, például egy új időszak (új év, új negyedév stb.) kezdetén a tisztalap-effektus is a segítségükre lehet. Egy-egy rosszabb teljesítményű periódus után nem kell várni azonban feltétlenül egy újabb negyedév indulására. Érdemes egy változás bevezetése kezdőpontjául mondjuk valamilyen pozitív töltetű céges évfordulót alkalmazni. A lényeg azon van, hogy olyan kezdőidőpontot jelöljünk ki, aminek van egy pozitív, érzelmi töltete a csapat számára.

A jó kezdőidőpont megválasztása úgy ad extra energiát a csapatnak, hogy korábbi sikereikből mozgósít erőforrásokat, hogy újra növekedési pályára tudjanak állni.

3. Hogyan kezeljük a „projektközepi válságot”?

Connie Gersick projektcsapatokat figyelt meg. Várakozása előzetesen az volt, hogy majd következetesen, lépésről lépésre fognak eljutni a célhoz. Amit viszont tapasztalt, de azt szinte törvényszerűen, az a következetlenség volt. A csapatok általában először hosszabb ideig toporognak egy helyben, majd hirtelen ugrásszerű teljesítményeket produkálnak. Szinte minden csapat a projektidőszak felénél indul el egy hatékonyabb irányba, pörög fel jelentősen. Daniel Pink szerint ezt nevezhetjük „hűha-hatásnak”, amikor rádöbbennek, hogy közeleg a határidő, szorul a hurok.

Vezetőként tekintsük a projektek középidejét egyfajta pszichológiai ébresztőórának, és tudatosan kezeljük lehetőségként egy új kezdethez, amikortól felpörgethetjük a motivációt, és teljes gőzzel elindulhatunk előre!

4. A befejezés jelentősége

A frisskezdés-effektus édestestvére a gyorsbefejezés-effektusnak. :) Amikor közeledik a határidő, a csapatok és a vezetők is rákapcsolnak, és hirtelen óriási teljesítményekre válnak képessé. Ez a jelenség azonban nem egységes, és nem is mindig teljesen pozitív. Amennyiben több alternatíva áll rendelkezésre a befejezésre, az csökkentheti a motivációt, és növelheti a bizonytalanságot. A projektek befejezésének „hogyan”-ja, minősége jelentősen befolyásolja a későbbi döntéseket, a csapat számára pedig nagy segítség a bevésődésben, a benyomások rögzítésében, az értékelésben és a tanultak előhívásában is.

Vezetőként, a jövőbeni döntések és sikerek érdekében tudatosítsuk magunkban és csapatunk tagjaiban is, hogy milyen pozitív csúcspontokat éltünk meg együtt, és milyen eredményeket értünk el hosszú és sokszor nehéz projektjeink során.

Daniel Pink számos amerikai kutatása vajon mennyire igaz Kelet-Európában, Magyarországon? Ti hogy látjátok?

HA SZERETNÉD JOBBAN MENEDZSELNI A VÁLTOZÁSOKAT, AKKOR JELENTKEZZ ALÁBBI WORKSHOPUNKRA!

Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én.

Vedd kezedbe (akár magán-, akár szervezeti) céljaidat, és dolgozz velük!

Időpont: 2019. május. 14. 09:00

Helyszín: Mozsár Kávézó (1065 Budapest, Nagymező u. 21.)

A workshopot tartja: Limpár Imre tanácsadó szakpszichológus, „A siker tervezhető” című könyv szerzője.

Számtalanszor látjuk, évek telnek el, s mi valahogy még mindig ugyanott tapossuk saját mókuskerekünk jól ismert ritmusát, a cégünk ugyanazokba az akadályokba fut bele és a fluktuáció sem állt meg.

Olykor felcsillant egy remény, hogy lehet másképp, aztán mégsem történik semmi átható.
Egy magán-, vagy akár egy szervezet életét megváltoztatni nagyon nehéz. Főleg úgy, hogy a változás beépüljön a mindennapokba, a cégkultúra részét képezve.
Hogy lehet az elképzeléseket, vágyakat kézzel fogható célokká tenni?
Majd ezeket kommunikálni a világ felé?

Árváné Dr. Ványi Georgina, Szervezetfejlesztő, tréner, coach
a szerző cikkei

(forrás: Legacy Blog)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés