hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tippek, hogy jó vezető légy

Egyszerű trükkök az elkötelezett munkavállalókért

Persze csak látszólag egyszerű, jól csinálni valóságos művészet.

Az emberek különböző okokból távozhatnak az adott munkahelyről, ugyanakkor a Gallup Research, mely több mint 195 ezer amerikai munkavállalóról gyűjtött adatokat, megállapította, hogy a felmondás hátterében leggyakrabban az áll, hogy a dolgozók nem érzik úgy, hogy támogatnák őket abban, amiben a legjobban. Ezt a megállapítást a Tlnt kutatása is alátámasztotta, melyben a szakértők arra voltak kíváncsiak, vajon keresnek-e az emberek új munkát, és kiderült, hogy a megkérdezettek 65%-a felelt igennel erre a kérdésre, aminek első számú oka a rossz vezetés volt. A rossz vezetők ugyanis nem támogatják az embereket abban, amit a legjobban csinálnak. 

Pedig a munkavállalók helyettesítésének éves költsége meghaladja éves fizetésük másfélszeresét. Amikor a munkatársak boldogtalanok, az ügyfelek is azok lesznek. Ez egy végtelen ciklus, amely újra és újra megismétli magát, és a költségek így folyamatosan a toborzásra és az ügyfélszerzésre folynak el. Ha beskatulyázzuk a munkatársakat, mikromenedzseljük őket, vagy úgy bánunk velünk, mint egy nélkülözhető árucikkel, akkor kockáztatjuk a bevételünket és a márkánk jó hírnevét. 

Hogyan csökkenthetjük tehát a felesleges költségeket, melyek a plusz toborzással járnak? Ez az 5 dolog megerősítheti a munkavállalókat abban, amiben a legjobbak.

#1. Figyelj

Az emberek nem hozzák ki magukból a legjobbat, ha nem tudják, mi a legjobb. A munkatársak nagy eszköztárral rendelkezhetnek az adott munkakörhöz, melyek nem mind a munkaköri leírás részei. Ahhoz, hogy megtudjuk, mi a legjobb nekik, figyelnünk kell rájuk. Milyen szükségleteik vannak? Milyen kiegészítő készségeket hoznak? Milyen kihívásokat szeretnének? Meg kell hallgatnunk őket, majd a megfelelő módon kiválasztani a feladatokat. Támogassuk az ötleteket és az innovációt. Segítsünk nekik kihasználni az összes készségüket. 

#2. Kommunikálj

Az emberek nem fognak jól teljesíteni, ha nem kommunikálunk velük, vagy úgy érzik, hogy nem tudnak velünk kommunikálni. Legyünk nyitottak, becsületesek és transzparensek azzal kapcsolatban, ami a szervezeten belül történik. Osszuk meg stratégiánkat, céljainkat. Adjunk konstruktív visszajelzést. Biztosítsuk számukra azokat az információkat, amelyekre szükségük van a sikerhez. Ne hagyjuk, hogy ostobának érezzék magukat. Ha valamit mondunk, az jelentse is azt. Ha valamit ígérünk, azt tartsuk is be. Értsük meg, miben a legjobbak, és beszéljünk arról, milyen szerepet játszanának a siker elérésében. 

#3. Ösztönözz

Ahhoz, hogy az emberek minden tőlük telhetőt megtegyenek, új kihívásokra van szükségük, új készségeket kell hozzáadniuk a meglévő eszköztárukhoz, célokat kell adaptálniuk bizonyos szerepekhez és felelősségi körökhöz, stratégiai prioritásokhoz. Engedélyezzünk személyes célokat is minden munkavállaló számára, hogy olyan dolgokat érhessenek el, melyek miatt értékesnek érzik a karrierjüket. Miután megtudtuk, mitől lesz a legjobb az adott munkavállaló, támogassuk őt ebben a folyamatban.

A cikk teljes, eredeti verziója itt olvasható.

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.

hirdetés