hirdetés
hirdetés

4 hasznos vezetői tipp

Ebben az időszakban rejtett tehetségek mutatkozhatnak meg: használjuk ki!

A jelenlegi helyzetben a vezetőknek válságkezelő üzemmódban kell reagálniuk a rövidtávú kihívásokra, miközben rajta tartják a figyelmet a hosszútávú, stratégiai célokon. A feladat nagy, de megugorható! A kulcs, hogy tudod-e jól használni a csapatodban lévő tudást és tehetséget. Jöjjön 4 tipp a hogyanhoz! Nyíri Gabriella szervezetfejlesztő, tréner, coach írása.

Az elmúlt hetekben egy szemvillanás alatt alakultak át a piaci igények, valamint ezek kiszolgálásának lehetőségei és szabályai. Egy biztos, minden szervezet máshogy működik, mint korábban. A megváltozott helyzetben a vezetőknek két területen is helyt kell állniuk: reagálniuk kell a rövidtávú kihívásokra, vagyis fent kell tartaniuk az üzletmenetet az új feltételek mellett úgy, hogy közben nem tévesztik szem elől a szervezet vízióját és hosszútávú céljait.

Joggal mondhatná bárki, hogy ez őrületesen nagy feladat, ami simán meghaladja azt, amit egy-egy ember kezelni képes. Mégis vannak, akik köszönik, jól boldogulnak a dologgal (nézd meg például, hogy mit mondtak erről a Jövőbiztos beszélgetések vendégei). Íme 4 dolog, amit érdemes eltanulni tőlük:

 1. Nem vagy egyedül! Az első és legfontosabb felismerni azt, hogy nem vagy egyedül, nem neked kell megoldanod mindent! Tehetséges és tapasztalt emberek vannak a csapatodban, támaszkodj rájuk, vond be őket!

2. Maradj tudatos a vezetői szerepedben! Amikor megváltozik a helyzet körülötted, és te is kibillensz a stabilitásodból, könnyű belecsúszni az ösztönös működésbe. Ilyenkor van szükség extra adag tudatosságra ahhoz, hogy a helyzetnek valóban megfelelő vezetői működést tudd hozni. Vajon tényleg arra van szükség, hogy mindenről tudj, és minden döntést te hozz meg, vagy ezt csak a saját bizonytalanságod mondatja veled? Valóban szükség van rá, hogy minden virtuális közösségi eseményt te gondozz, vagy csak bekapcsolt a túlgondoskodó oldalad...?

3. Tekintsetek rá tanulásként! A dolgok azzá válnak számunkra, ahogyan rájuk tekintünk. Ezért lényeges, hogy milyen szemüvegen keresztül nézel egy-egy helyzetre, és hogyan nevezed. Ha úgy tekintesz erre az időszakra – és úgy is kommunikálsz róla –, mint tanulási lehetőségre, ilyen is lesz számotokra. Témává válik, hogy milyen készségeiteket használjátok, mit lehetne még, és hogy miben léptetek előre. Az sem lesz kérdés, hogy ha épp felesleges kapacitásaitok vannak, akkor azt a legjobb tanulásra, készségfejlesztésre fordítani.

4. Teremts teret a fejlődésre! A mostani időszakra senkinek nincsenek tuti receptjei, mindenki kénytelen kísérletezni. Ha már felvetted az előző pontban említett tanulási szemüveget, a kísérletezés rögtön remek tere lesz a fejlődésnek. Lehetőséget tudsz adni a csapatnak vagy egyes egyéneknek arra, hogy új dolgokat teszteljenek vagy új szerepben próbálják ki magukat. Azáltal, hogy a régi dolgok már nem érvényesek, és muszáj változtatni, sokkal kisebbnek tűnik a kísérletezés kockázata. Ráadásul az új szerepekkel való próbálkozás felszínre hozhat olyan egyéni tehetségeket, amelyek „békeidőben” rejtve maradtak előtted, de hosszútávon nagy értéket jelenthet a csapatnak és ezen keresztül az üzletnek is.

A feladat vezetőként nem vált kisebbé, csak – remélhetőleg – jobban látod, hogy hogyan tudsz fogást találni rajta. Ha jól jönne ebben egy kis erősítés, várunk a Virtuális csapatmunka című programunkba!

Nyíri Gabriella, Szervezetfejlesztő, tréner, coach
a szerző cikkei

(forrás: Legacy Blog)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés