Vezetőfejlesztés
Az új munkakörnyezet legnagyobb kihívása, a virtuális vezetés
Bár sokan pozitívan élik meg a távoli munkavégzés időszakát, vannak, akiknek nehézséget okoz. A home office számos előnye mellett hasonlóan hosszú a kihívások listája is. Az irodai szociális élet háttérbe szorulásával nem csak a munkavállalók, a vezetők is kihívásokba ütköznek, hiszen az új munkakörnyezet érzékenyebb vezetői készségeket igényel.
A vezetőknek személyes interakciók és folyamatos emberi kontaktus nélkül, távolról kell megoldaniuk feladataikat a kiválasztástól kezdve, a fejlesztésen, mindennapi vezetésen keresztül a hatékony együttműködés megteremtéséig. Olyan alapvetőnek tűnő feladatokra kell új megközelítéssel gondolniuk, mint például
- a feladat kiadásának útjára
- a támogatás módjára
- a döntések meghozatalának folyamatára
- a kapcsolattartás gyakoriságára és módjára
- a többiekkel való együttműködés, ötletmegosztás lehetőségeire és gyakoriságára
- a nehéz vagy konfliktusos helyzetek kezelésére
miközben a távmunka hátulütőjeként jelentkezik a félreértés, a bizalomvesztés, a hibák számának növekedése, az elszigeteltség érzése, nő a frusztráció, a stressz és a bizonytalanság.
Ezért valamennyi munkavállalót érintő helyzetben fontos a tudatos, személyre szabott kommunikáció és vezetés.
Az emberek kommunikációs stílusának és motivációjának megértése létfontosságú, a távoli munkavégzés időszakában pedig kritikus jelentőségű. A pontos megértés szerepet játszik az elkötelezettség fenntartásában, a tehetségkészlet növelésében, a hatékonyság fenntartásában. Ha nem az igényeiknek megfelelően kezeljük az embereket, akkor a távoli munkavégzés könnyen motivációvesztéssel és hatékonyságcsökkenéssel járhat.
A vezetés cselekvés, nem titulus. – A vezetők nem csak azzal tűnhetnek ki ebben a megváltozott munkakörnyezetben, hogy mit csinálnak, hanem még fontosabb, hogy “hogyan” csinálják. Hogyan viselkednek és hogyan kezelik mindennapi helyzeteiket. Íme 3 jótanács, hogy hogyan kezdj neki:
1. Értsd meg az egyének viselkedését és kommunikációs stílusát!
Változások idején a munkahelyi konfliktusok száma növekszik – főleg, ha az emberek nyomás alatt vannak. A legjobb módszer a konfliktusok kezelésére, ha proaktívan figyeljük a viselkedés változásait, és a lehető leghamarabb kezeljük azokat, mielőtt esély lenne a konfliktus kibontakozására. A csapatod kommunikációs és viselkedési stílusának feltérképezésével képes leszel könnyebben kezelni a konfliktusokat és meghatározni a különböző munkavállalók stresszre adott reakcióját.
A személyre szabott kommunikáció segít a hibák, félreértések elkerülésében, csökkenti a frusztrációt és bizalmat épít.
2. Motiválj személyre szabottan!
Teljesen természetes, ha ebben a helyzetben csökken a motiváció. De ha munkatársaink fejlődését empatikusan és felelősségteljesen közelítjük meg, azzal segíthetjük őket szakmai előlépésükben.
Tudatosítsd, hogy a különböző típusú embereket különböző feladatok, célok és környezet motiválja. A munkatársak elemzésével könnyen azonosíthatod a motivált személyeket, és azt is, hogy hogyan küzdenek meg a nehéz helyzetekkel. Megállapíthatod, hogy mennyire képesek rugalmasan alkalmazkodni az új munkakörülményekhez, és biztosíthatod támogatásodat a kihívásokkal küszködők számára.
Személyre szabottan vezesd embereidet úgy, hogy a legtöbbet tudják kihozni magukból. Ne erőltess rájuk egy olyan munkastílust, amelyben nem érzik jól magukat, és szabd személyre a feladatokat.

3. Kis változtatásokkal jelentős hatást érhetünk el!
Számos szervezetben elvégzett kutatásaink azt mutatják, hogy azok a vezetők, akik több apró viselkedésbeli változást alkalmaznak, jelentős hatást gyakorolnak csapataik kultúrájára, elkötelezettségére és teljesítményére. Mutass példát! Vezetőnek lenni nem egy titulus vagy jogosultság. A vezetés apró emberi viselkedésmintából áll össze, így például arra bátorítunk, hogy próbálj nyitottsággal fordulni kollégáid felé.
Ha tudományos megközelítést szeretnél alkalmazni, akkor az olyan értékelések, mint például a Thomas PPA személy- és kompetencia elemzés, betekintést nyújtanak az adott személy jellemző kommunikációs és munkahelyi viselkedési stílusába. A kitöltés kevesebb, mint 8 percet vesz igénybe, az eredmény alapján pedig gyorsan megérthető, hogy miként lehet a legjobban kommunikálni a csapat tagjaival, vagy egy adott kollégával. A Thomas elemzései röviden, tömören segítenek meghatározni a kommunikáció, motiválás és vezetés leghatékonyabb módját. Az elemzések segítségedre lehetnek a fejlesztési területek kijelölésében, a teljesítmény kezelésében, növelésében, és még a kiválasztásban is!
A távoli munkavégzés nem való mindenkinek. Annak érdekében, hogy kiváló teljesítménymenedzsmentet folytassunk az irodán kívül, meg kell értenünk a munkavállalók viselkedéstípusát, kompetenciáit, munkahelyi erősségeit és korlátait.
Amennyiben felkeltettük érdeklődésed elemzéseink és megoldásaink kapcsán, keress bennünket bizalommal.
Amennyiben szeretnél többet tanulni a személyre szabott vezetésről jelentkezz következő programunkra!
(x)