hirdetés
hirdetés

Vezetőfejlesztés

Az új munkakörnyezet legnagyobb kihívása, a virtuális vezetés

Bár sokan pozitívan élik meg a távoli munkavégzés időszakát, vannak, akiknek nehézséget okoz. A home office számos előnye mellett hasonlóan hosszú a kihívások listája is. Az irodai szociális élet háttérbe szorulásával nem csak a munkavállalók, a vezetők is kihívásokba ütköznek, hiszen az új munkakörnyezet érzékenyebb vezetői készségeket igényel.

A vezetőknek személyes interakciók és folyamatos emberi kontaktus nélkül, távolról kell megoldaniuk feladataikat a kiválasztástól kezdve, a fejlesztésen, mindennapi vezetésen keresztül a hatékony együttműködés megteremtéséig. Olyan alapvetőnek tűnő feladatokra kell új megközelítéssel gondolniuk, mint például

  •   a feladat kiadásának útjára
  •   a támogatás módjára
  •   a döntések meghozatalának folyamatára
  •   a kapcsolattartás gyakoriságára és módjára
  •   a többiekkel való együttműködés, ötletmegosztás lehetőségeire és gyakoriságára
  •   a nehéz vagy konfliktusos helyzetek kezelésére

miközben a távmunka hátulütőjeként jelentkezik a félreértés, a bizalomvesztés, a hibák számának növekedése, az elszigeteltség érzése, nő a frusztráció, a stressz és a bizonytalanság.

Ezért valamennyi munkavállalót érintő helyzetben fontos a tudatos, személyre szabott kommunikáció és vezetés.

Az emberek kommunikációs stílusának és motivációjának megértése létfontosságú, a távoli munkavégzés időszakában pedig kritikus jelentőségű. A pontos megértés szerepet játszik az elkötelezettség fenntartásában, a tehetségkészlet növelésében, a hatékonyság fenntartásában. Ha nem az igényeiknek megfelelően kezeljük az embereket, akkor a távoli munkavégzés könnyen motivációvesztéssel és hatékonyságcsökkenéssel járhat.

A vezetés cselekvés, nem titulus. – A vezetők nem csak azzal tűnhetnek ki ebben a megváltozott munkakörnyezetben, hogy mit csinálnak, hanem még fontosabb, hogy “hogyan” csinálják. Hogyan viselkednek és hogyan kezelik mindennapi helyzeteiket. Íme 3 jótanács, hogy hogyan kezdj neki:

1. Értsd meg az egyének viselkedését és kommunikációs stílusát!

Változások idején a munkahelyi konfliktusok száma növekszik – főleg, ha az emberek nyomás alatt vannak. A legjobb módszer a konfliktusok kezelésére, ha proaktívan figyeljük a viselkedés változásait, és a lehető leghamarabb kezeljük azokat, mielőtt esély lenne a konfliktus kibontakozására. A csapatod kommunikációs és viselkedési stílusának feltérképezésével képes leszel könnyebben kezelni a konfliktusokat és meghatározni a különböző munkavállalók stresszre adott reakcióját.
A személyre szabott kommunikáció segít a hibák, félreértések elkerülésében, csökkenti a frusztrációt és bizalmat épít.

2. Motiválj személyre szabottan!

Teljesen természetes, ha ebben a helyzetben csökken a motiváció. De ha munkatársaink fejlődését empatikusan és felelősségteljesen közelítjük meg, azzal segíthetjük őket szakmai előlépésükben.
Tudatosítsd, hogy a különböző típusú embereket különböző feladatok, célok és környezet motiválja. A munkatársak elemzésével könnyen azonosíthatod a motivált személyeket, és azt is, hogy hogyan küzdenek meg a nehéz helyzetekkel. Megállapíthatod, hogy mennyire képesek rugalmasan alkalmazkodni az új munkakörülményekhez, és biztosíthatod támogatásodat a kihívásokkal küszködők számára.
Személyre szabottan vezesd embereidet úgy, hogy a legtöbbet tudják kihozni magukból. Ne erőltess rájuk egy olyan munkastílust, amelyben nem érzik jól magukat, és szabd személyre a feladatokat.

3. Kis változtatásokkal jelentős hatást érhetünk el!

Számos szervezetben elvégzett kutatásaink azt mutatják, hogy azok a vezetők, akik több apró viselkedésbeli változást alkalmaznak, jelentős hatást gyakorolnak csapataik kultúrájára, elkötelezettségére és teljesítményére. Mutass példát! Vezetőnek lenni nem egy titulus vagy jogosultság. A vezetés apró emberi viselkedésmintából áll össze, így például arra bátorítunk, hogy próbálj nyitottsággal fordulni kollégáid felé.

Ha tudományos megközelítést szeretnél alkalmazni, akkor az olyan értékelések, mint például a Thomas PPA személy- és kompetencia elemzés, betekintést nyújtanak az adott személy jellemző kommunikációs és munkahelyi viselkedési stílusába. A kitöltés kevesebb, mint 8 percet vesz igénybe, az eredmény alapján pedig gyorsan megérthető, hogy miként lehet a legjobban kommunikálni a csapat tagjaival, vagy egy adott kollégával. A Thomas elemzései röviden, tömören segítenek meghatározni a kommunikáció, motiválás és vezetés leghatékonyabb módját. Az elemzések segítségedre lehetnek a fejlesztési területek kijelölésében, a teljesítmény kezelésében, növelésében, és még a kiválasztásban is!

A távoli munkavégzés nem való mindenkinek. Annak érdekében, hogy kiváló teljesítménymenedzsmentet folytassunk az irodán kívül, meg kell értenünk a munkavállalók viselkedéstípusát, kompetenciáit, munkahelyi erősségeit és korlátait.

Amennyiben felkeltettük érdeklődésed elemzéseink és megoldásaink kapcsán, keress bennünket bizalommal.
Amennyiben szeretnél többet tanulni a személyre szabott vezetésről jelentkezz következő programunkra!

(x)

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

hirdetés