hirdetés
hirdetés
hirdetés

Főnöksztorik

Aki lojális, az nem lehet őszinte?

A lojális alkalmazott azt mondja, amit hallanunk kell – és ez nem feltétlenül esik egybe azzal, amit hallani akarunk. Oleg Vishnepolsky, a DailyMail Online és a Metro.Co.Uk technológiai vezetője a LinkedIn-en tett közzé egy újabb tanulságos történetet arról, hogy mi történik akkor, ha a vezető nincs tisztában a lojalitás fogalmával, és azt hiszi, hogy az elvtelen bólogatást jelent.

Jacket kirúgták, mert rendszeresen olyasmit mondott a főnöknek, amit az nem akart hallani – az igazságot.

Az utolsó csepp a pohárban az volt, amikor Jack egyik munkatársa hibázott, és ez sokba került a cégnek – Jack pedig azt javasolta, változtassanak az eljáráson, mert ezzel csökkenthetnék a hasonló hibák előfordulásának valószínűségét. A szóban forgó eljárást annak idején a főnök határozta meg; ő pedig hogy, hogy nem, nem kívánt felelősséget vállalni.

Jack tipikus lojális munkaerő volt:

1) Fontos volt neki a siker: a csapat, a főnöke és a saját sikere is.

2) Mindig megmondta a főnöknek azt, amit annak hallania kellett.

3) Nyilvánosan soha nem fejezte ki egyet nem értését a főnökkel, hanem kiállt a vezetői döntések mellett.

4) Keményen dolgozott, és megbízható volt.

Az eset New Yorkban történt, ahol a határozatlan idejű munkaszerződést bármelyik fél egyoldalúan, bármikor és lényegében bármilyen okból szabadon megszüntetheti. Szóval Jack kirúgása nem ütközött nehézségekbe.

Egy efféle lépés következményeivel azonban még egy erős vezetőnek is nehéz megbirkóznia. Egy gyengének pedig – mint amilyen az ő főnöke is volt – egyenesen lehetetlen. A cég többi lojális munkavállalója megdöbbent és felháborodott a kirúgás hírét hallva, és pár hónapon belül fel is mondtak. A rendszereket és az eljárásokat illető tudásuk pótolhatatlannak bizonyult.

Egy éven belül a főnök is kénytelen volt távozni a cégtől…

Ha vezetők akarunk lenni, akkor meg kell értenünk a következőket:

1) a lojális kritika igazi áldás,

2) a lojalitás őszinteségre és bizalomra épül,

3) a lojális alkalmazottak nem gázlókövek egy patakban, amelyek azért vannak ott, hogy rájuk lépve tovább evickélhessünk – inkább drágakövekhez hasonlíthatók, és ekként is kellene bánnunk velük.

Soha ne erőltesd a véleményedet addig valakire, amíg végül már nem érdekli, mit mondasz.

Ha nem állunk készen arra, hogy lojálisak legyünk az alkalmazottainkkal, akkor a vezetésükre sem állunk készen.

Egyetértesz?

(forrás: LinkedIn Pulse)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!

hirdetés