hirdetés
hirdetés
hirdetés

Leadership

A vezetői önismeret hátulütői

Kaptunk DISC-et, ami alapján megtudtuk, hogy milyen személyiségek vagyunk, mennyire vagyunk kékek, pirosak, zöldek, sárgák. Kaptunk sok mást is, de nem feltétlen azért, amiért gondoljuk.

Ahogy egyre több és több cégnél dívik a tréning, a vezetőfejlesztés, lassan nincs olyan multis vezető már, akinek ne lenne tele a polca a saját magáról készült értékelésekkel:

- kaptunk 360-at, ahol megmondták a többiek, hogy milyenek vagyunk a munkahelyen. Milyen vezető, milyen beosztott, milyen munkatárs.

- kaptunk DISC-et, ami alapján megtudtuk, hogy milyen személyiségek vagyunk, mennyire vagyunk kékek, pirosak, zöldek, sárgák.

- felmérték az IQ-nkat és az EQ-nkat, megtanultuk, mik az erősségeink és a mik a gyengéink.

A probléma az, hogy ezeket eredeti szándékuk szerint nem azért töltették ki velünk, hogy aztán kockás flaneltakaróként bújjunk alájuk.

"Tudod, én zöld vagyok." 

"Tudod, én konfliktuskerülő vagyok, mindig is az voltam, ezért hazudok a szemébe az emberemnek, a főnökömnek, a munkatársamnak, megtennéd, hogy te adsz visszajelzést neki, neked az olyan jól megy."

"Tudod, én nem vagyok empatikus, sosem voltam, negyven éves vagyok, ezen már nem fogok tudni változtatni."

"Tudod, én megtanultam elfogadni magam."

És félreértés ne essék, nem a tesztekkel van a baj.

A baj azzal van, hogy emellett kapunk egy olyan képet a társadalomtól, amely azt sugallja,hogy a legfontosabb, hogy fogadjuk el magunkat, szeressük önmagunkat olyannak, amilyenek vagyunk. Ebből pedig - különösen a fiatal vezetőknél - aztán rengeteg félreértés származik.

Nem azért kapod a teszteket, hogy alájuk feküdj téli álmot aludni, azért kapod, hogy láss olyan dolgokat magadról, amelyeket eddig nem vettél észre. Hogy tudatosítsd, hogy most milyen vagy. Hogy tudatosítsd, hogy miért lesz nehezebb bizonyos dologban fejlődni, mint másban.

Rengeteg egyéni ügyféllel dolgoztam üzleti coachingban, akik már túl voltak ezeken a teszteken. És egészen őszintén, nehezebb velük utána haladni, mint azzal, aki szűzen érkezik. Mert az egyiknek még a takarót is le kell vennie magáról, a másik meg csak simán felkel az ágyból, és halad.

Nincs baj a professzionális személyiségtesztekkel, de a profi személyiségtesztek amatőr felhasználásával, totális félreértésével, és a vezetői önelfogadás ezen szintjével, annál több.

 

Forrás: http://y2ycoaching.blog.hu/

 

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés